BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer ribs 123 door een luie chef-kok.

 

Raykes

Sprokkelaar
Berichten
29
Gisteren naar de Makro om te kijken naar een deflector voor mijn Tarrington Kamado. (Niet gevonden alles uitverkocht). Maar. Uiteraard zijn we niet voor niets gegaan. Mooie brede spareribs gekocht.
Gisteren nog even snel in de rub gezet met paprikapoeder. Knoflookpoeder. Bruine suiker. Kerry. Gemberpoeder. Peper en uiteraard wat zout. Vanmorgen een zacht vuurtje gemaakt op mijn kamado met een handje rooksnippers van whiskey. Toen op de Q met een temperatuur van 110 graden C. Alleen nog altijd zonder heatdeflector. Dus. Snel naar de Boerenbond en een Patton 21 inch gekocht.
Net op tijd weer thuis want zonder zo’n ding werkt het echt niet. Bijna te donkere ribs. Dus. Dat ding erin en weer wat rookhout. Na 3 uur in gepakt met klontje roomboter en een eetlepel bruine basterd en een scheutje icetea. (Had geen cola of appelsap) 2 uurtjes later waren ze eigenlijk al prima. Even een en ribje geproefd. Was al helemaal TOP. Dus uitpakken grillen en lakken maar met wat chillisaus, honing en ABC soja.
ECHT ik ben al jaren chef-kok maar deze ribs waren dus echt het lekkerste wat ik heb geproefd!!!!!!🎯
18DDB128-6FD9-4296-985D-2881D99D70EA.jpeg
441BE55E-114E-4C48-9063-B641E7358936.jpeg
FC824BFC-A297-4419-BC4C-B7C214B1AC2A.jpeg
CD4EE4B6-9CA7-4F75-816A-4CCE37D6416E.jpeg
 
Zien er goed uit en dan de uitspraak van een chef, echt het lekkerste. Dat wilt wat zeggen
Maar moet’t geen 3-2-1 zijn?
 
Mooie ribben hoor. Kleur is ook goed. Zal zeker gesmaakt hebben
 
Die ribbels zien er goed uit!
Hoe doen ze dat eigenlijk in een restaurant normaal gesproken? Worden die voorgekookt ofzo of sousvide voorgegaard?
 
Ik denk gewoon in een oven. Met vloeibare rook oid. En dan als de klant ze besteld opwarmen in de bbq saus. Hoe dan ook. Ik durf ze niet meer te bestellen in horeca gelegenheden. Zo vaak teleurgesteld...
 
Die ribbels zien er goed uit
 
Whahahaha, heel herkenbaar. Dit is niet te vergelijken met wat je buiten de deur kan krijgen.
 
Ik denk gewoon in een oven. Met vloeibare rook oid. En dan als de klant ze besteld opwarmen in de bbq saus. Hoe dan ook. Ik durf ze niet meer te bestellen in horeca gelegenheden. Zo vaak teleurgesteld...

Wij gaan bijna nooit buiten de deur eten. Biefstuk doen we zelf beter, spareribs doen we zelf beter, gerookte zalm doen we zelf beter. Tja waarom zou je dan thuis weg gaan?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Zien er goed uit en dan de uitspraak van een chef, echt het lekkerste. Dat wilt wat zeggen
Maar moet’t geen 3-2-1 zijn?
3-2-1 is slechts een richtlijn veel belang rijker is in de gaten te houden hoe je vlees gaart want niet alle ribben zijn het zelfde.;)
 
Laatst bewerkt:
Wij gaan bijna nooit buiten de deur eten. Biefstuk doen we zelf beter, spareribs doen we zelf beter, gerookte zalm doen we zelf beter. Tja waarom zou je dan thuis weg gaan?


Sent from my iPhone using Tapatalk

In Leiden zit er een zaakje, die heeft toch wel erg goeie ribs. Je kan daar enkel gewoon Ribs bestellen, niet zoet, mild of heet. Nee gewoon ribs, meer niet. Take it of leave it. Zijn altijd super mals vallen net niet van het bot af. Maar ik ben het met je eens 90% van de horeca's zaken winnen het niet met de versie van je zelf.

Enne een keer lekker goed uiteten bij een top restaurant is ook wel eens fijn toch....
 
Sousvide is het mooiste. In een mooie marinade. In een zakje op stomen. Temperatuur van 76graden C.
 
Ik denk gewoon in een oven. Met vloeibare rook oid. En dan als de klant ze besteld opwarmen in de bbq saus. Hoe dan ook. Ik durf ze niet meer te bestellen in horeca gelegenheden. Zo vaak teleurgesteld...
Snap ik ja. Die van je bbq 321 zijn top.
men in de horeca doet me ze vaak in de oven. Of eventueel sousvide in een zakje. Stomen op 76gradenC. Daarna met de ingekookte saus of bappen op de grill. Of zonder de ribbetjes plukken en oprollen in de plastic folie Met wat gellburger en wat bbq saus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan