BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer PP van BB voor de sticker

 
 
 
 

Free_ltd

BBQ Junkie
Berichten
5.126
Voila, het is er eindelijk van gekomen. Had nog nooit Pulled Pork gemaakt en had al een tijdje een Boston Butt van net geen 6,5kg in de vriezer liggen. Wilde dat eens doen als er veel volk kwam, maar met alle Covid restricties, komt het er nooit van en het blijft ook niet eeuwig goed in de vriezer.

Vermits donderdag een feestdag in BE was, en we gisteren de brug maakten, kwam het goed uit. Mijn vrouw moest gaan werken en mijn zoontje naar school. Lekker rust :D

Ik heb het wedstrijdrecept van Noskos gevolgd. Dus de donderdag avond het vlees getrimd, waarna nog niet iets meer dan 5kg over bleef, en dan maar geïnjecteerd. Noskos pulled pork rub erop en in de folie de koelkast in.

Vrijdag ochtend moest ik toch op om mijn zoontje naar school te brengen, dus de KJ al aangestoken en de Billows aan het werk gezet. Sinds die damper erop zit, werkt het als een tierelier. Om 8,30u was ik thuis en meteen het vlees erop gelegd. Qua timing kwam het ongeveer wel allemaal zo uit zoals Noskos het beschrijft. Eerst 5u (bij mij 4,5u) waarna de saus erop en nog eens 2u, waarna inpakken.

Ik heb wel een foutje gemaakt. Vanaf 88° beginnen prikken, maar vond het dikke stuk net niet goed, waarna ik op 89,5° nog eens prikte en te diep ging waardoor de folie onderaan doorprikt werd en het vocht weg liep :confused: Dan maar snel eraf gehaald, 15min laten uitdampen. Daarna opnieuw in de folie en een uurtje in een koelbox met wat handdoeken. Maar dat pullen is toch wel een werk. Het dikkere stuk was er een stukje bij dat iets meer werk aan was, maar lukte wel. De rest ging goed. Maar toch wel 20 min met 2 personen aan bezig geweest. En gemerkt dat met 2 vorken dat makkelijker gaat dan met die bereklauwen.

Mijn zoontje hield het al snel voor bekeken, maar dat komt omdat ie eerder naar het idee kijkt, dan naar de smaak. Mijn vrouw vond het heerlijk. Er is ook nog een vriend langs gekomen die me al een jaar aan het zeuren was dat hij zeker en vast de pulled pork wilde proeven. Die heeft zich dan ook nog flink overeten eraan :ROFLMAO:

Op het einde dus nog ietsje van 1,9kg over dat ik dan in porties van 300gr heb gevacumeerd en in de vriezer heb gestoken.

Dus kom maar op met die knorrie :ROFLMAO:

IMG_1505.jpeg


IMG_1506.jpeg


IMG_1507.jpeg


IMG_1508.jpeg


IMG_1509.jpeg


IMG_1510.jpeg


IMG_1511.jpeg


IMG_1512.jpeg


IMG_1513.jpeg


IMG_1516.jpeg


IMG_1521.jpeg


IMG_1527.jpeg


IMG_1528.jpeg


IMG_1530.jpeg


IMG_1532.jpeg


IMG_1533.jpeg


IMG_1534.jpeg


IMG_1535.jpeg
 
Ziet er goed uit. Volgende keer een rvs opvangbak eronder. Scheelt weer schoonmaak werk en dan maakt het ook niet uit of er een gat onderin komt. Waarschijnlijk had het nog een paar graden warmer gemogen. 20 minuten pullen is wel erg lang. 6kg pull ik onder 10 minuten alleen weg, gewoon met mn handen. Gefeliciteerd met de sticker

Verstuurd vanaf mijn SM-G998B met Tapatalk
 
Succesvolle uitkomst maar vooral een leuke dag!! Knorretje haal je hiermee wel binnen ga ik vanuit.
 
Ziet er goed uit. Volgende keer een rvs opvangbak eronder. Scheelt weer schoonmaak werk en dan maakt het ook niet uit of er een gat onderin komt. Waarschijnlijk had het nog een paar graden warmer gemogen. 20 minuten pullen is wel erg lang. 6kg pull ik onder 10 minuten alleen weg, gewoon met mn handen. Gefeliciteerd met de sticker

Verstuurd vanaf mijn SM-G998B met Tapatalk
Die RVS bak heeft er continu onder gestaan, behalve toen hij ingepakt was :ROFLMAO: Dus de volgende keer hem gewoon langer laten staan. Heb er daarnet ook wat veel kuiswerk aan gehad.

Volgende keer idd een paar graadjes hoger laten gaan.
 
Ziet er lekker uit, goed gelukt!
Als je hem inderdaad net wat langer had laten liggen was het pullen veel makkelijker gegaan.
Gefeliciteerd met je 🐷
 
Wat een hoeveelheid aan vlees. Ziet er schitterend uit. Mooi verslag ook. 👍🏼
 
Eindelijk....... Welkom bij de knorries 🐷 🤣👊🏼
 
Wat een machtig mooi stuk vlees! Lekker man. Ik ga vandaag voor t eerst pork belly burnt ends proberen.
 
Mooie/lekkere p.p. als ik dit zie krijg ik trek. Gefeliciteerd met je plaatje. (y)
 
Alvast gefeliciteerd met de knorrie 🐷
Mooie run! Uiteindelijk nog eindsaus doorheen gedaan? Vind ik persoonlijk erg belangrijk omdat je de kruiden nooit in het midden van zo'n groot stuk vlees krijgt.
 
Alvast gefeliciteerd met de knorrie 🐷
Mooie run! Uiteindelijk nog eindsaus doorheen gedaan? Vind ik persoonlijk erg belangrijk omdat je de kruiden nooit in het midden van zo'n groot stuk vlees krijgt.
Geen eindsaus omdat mijn vrouw en zoontje daar niet van houden. Wel het vocht aangelengd met wat appelsap. Daarna verschillende BBQ sauzen uit fles op tafel.
 
Best stuk vlees zeg , ziet er goed uit 😋
 
Mooie run, gefeliciteerd met je knorretje.
 
Wauw. Mooie run zeg. En wat een mooi stuk vlees zeg.
Dit lijkt me wel een knorretje waard
Gefeliciteerd
 
Terug
Bovenaan Onderaan