BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer PP op de Bastard voor de sticker

 
 

HarmenR

Vuurmaker
Berichten
56
Vandaag weer even de voorraad Pulled Porc aangevuld. Had een mooi stuk procureur van de sligro. Deze heb ik volgens het recept van smokey goodness gemaakt. Vanochtend eerst de procureur ingesmeerd met mosterd en dan de zelfgemaakte piggy mix erop. Toen de Bastard maar aangestoken. Het was even zoeken naar de juiste instellingen voor de temperatuur maar uiteindelijk is het gelukt om hem mooi stabiel op de 130 graden te krijgen. Paar stukken appel chunks tussen de kolen en de procureur erop gelegd. Daarna om het uur even ingesprayed met piggy spray. Na een uur of 4-5 ingepakt met aluminiumfolie tot hij uiteindelijk een kerntemperatuur van 88 graden had. Nog even uit elkaar pullen en op een heerlijk broodje gedaan met zelfgemaakte coleslaw en bbq-saus. De rest vacuum getrokken en in porties in de vriezer. Al met al weer een zeer geslaagde dag!!
DSC_1435.JPG

DSC_1436.JPG

IMG-20211113-WA0017.jpeg

DSC_1441.JPG

DSC_1443.JPG

DSC_1444.JPG

DSC_1445.JPG

DSC_1447.JPG


En nog een mooie sfeerimpressie:
DSC_1439.JPG
 
Dat is een erg lekker broodje!
had je er veel vocht bij gedaan of is het meer saus die de kleur maakt?
 
Zo lekker hoor Harmen, ik had wel een broodje pulled pork willen proeven!
 
Dat is een erg lekker broodje!
had je er veel vocht bij gedaan of is het meer saus die de kleur maakt?
Er zat vrij veel vocht bij maar ik doe volgens recept nog een paar scheppen rub door het vlees en dan nog wat BBQ saus wat allemaal voor kleur zorgt.
 
Oeh, zo’n broodje met een lekker biertje… Dat lust ik ook wel. Ziet er goed uit Harmen!
 
Gefeliciteerd met je knorretje.
 
Lekker broodje
Gefeliciteerd met je knor !

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Gefeliciteerd met je knorretje 🐷
 
Terug
Bovenaan Onderaan