BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer: Iberico Ribfingers

 
 

V-iwaarden

Vuurmaker
Berichten
65
Vorige week hier op het forum wat topics doorgenomen voor wat bbq inspiratie voor het weekend.
Uiteindelijk bij de Iberico Ribfingers terecht gekomen en hier zeker geen spijt van gehad.
Zaterdag ochtend bij de Makro een doos ribfingers gehaald en hier 1 kg van laten ontdooien. Zaterdag avond alles gekruid en vervolgens 24 uur in de koelkast gezet.
Ik las hier en daar al dat je ze qua temperatuur beter wat lager kon houden, dus de bbq aangestoken en op 125 graden gehouden.
Vervolgens de "fingers" er op gelegd (indirect) en anderhalf uur laten liggen, Om de 20 minuten wel omgedraaid en het laatste kwartier een paar x ingesmeerd met bbq saus.

Hierna de bbq opgestookt naar 180 graden en de fingers hier nog even direct opgelegd en tussendoor ingesmeerd zodat ze lekker sticky werden en mooi bruin.

Natuurlijk wat plaatjes bij de praatjes, as zaterdag komen er wat vrienden eten en dan maken we ze nog een keer :)

IMG_7308.JPG
3EA5C9DE-AA88-4BDD-845A-FF8CC7DBBE75.JPG
IMG_7314.JPG
E3F270B9-84E4-4FC0-973B-381DF76AC85B.JPG
1f293ce8-ce33-4675-aafe-512ba37362b6.JPG
 
Dat ziet er heerlijk uit. Ik lees dat je ze bij het indirecte deel geregeld omdraaide, maar dat is niet nodig. Gaat alleen de warmte in de dome mee weg.
 
ziet er geweldig uit. lekker hoor
 
Super dit. Lekker met een biertje! 🍻
 
Lekker lekker :love: ik kon ze bij de Makro in Barendrecht helaas nergens vinden, deze week maar eens beter gaan zoeken in Delft(y)
 
Terug
Bovenaan Onderaan