Hoi,
Gisteren Bami gemaakt en omdat zoonlief dat niet zo lekker vind, en ik BBQ wel leuk vind B-) zelf gemaakte sateh gemaakt. Hiervoor heb ik het recept van DanBras gebruikt:
http://www.bbqgenootschap.nl/forum/varken/sateh-babiajam-%28-varkensvleeskippenvlees%29/
Er is al veel over gezegd maar hier nogmaals.
2 dagen van te voren de kipfilet (yep kipfilet) in de marinade gezet.
Na 2 dagen uit de koelkast gehaald

Vervolgens sateh-tjes van gemaakt:

De Q was al op temperatuur 220C+
Indirect erop gelegd:

Ik heb tijdens het indirecte gebeuren de satehtjes een keer of 3 ingesmeerd met de marinade.
De satehtjes eraf gehaald, efkes flink gewapperd zodat de kooltjes godsgloeiend heet waren en toen nog eventjes direct erop gelegd:

Ondertussen was de sate-saus ook klaar:

Uiteindelijk vond ik de saus toch te dik en heb er nog wat melk bijgedaan om te verdunnen.
RAPAPAPAPAPAAAAAA en hoe smaakte het?

Als je dan bedenkt dat we normaal moeite hebben om 3 zakjes van die sateh van de jumbo van 1 euro het stuk op te krijgen....kan ook met de smaak te maken hebben
Maar:
- De satehtjes waren erg mals
- De smaak is sensationeel. Zonder blikken of blozen waarschijnlijk de beste sateh die ik ooit gehad heb
- Icm een beetje sateh saus en gebakken uitjes is het helemaal af. Extra crunchie.
- Sateh saus is echt niet nodig voor dit recept
DanBras: B E D A N K T !
Opmerkingen die ik om de oren kreeg:
- Wow!
- Hmmm lekker zeg.
- Super mals
- Dit moet je vaker maken
- Kun je dit ook van varkensvlees maken? Antwoord: Ja natuurlijk
- Hak die procureur uit de diepvries dan maar in blokjes!
en als klap op de vuurpijl zegt de kleine meneer voor wie het (zogenaamd) allemaal gedaan hebben:
- als ik eerlijk ben vind ik die zakjes toch lekkerder :-O :-S

Gisteren Bami gemaakt en omdat zoonlief dat niet zo lekker vind, en ik BBQ wel leuk vind B-) zelf gemaakte sateh gemaakt. Hiervoor heb ik het recept van DanBras gebruikt:
http://www.bbqgenootschap.nl/forum/varken/sateh-babiajam-%28-varkensvleeskippenvlees%29/
Er is al veel over gezegd maar hier nogmaals.
2 dagen van te voren de kipfilet (yep kipfilet) in de marinade gezet.
Na 2 dagen uit de koelkast gehaald

Vervolgens sateh-tjes van gemaakt:

De Q was al op temperatuur 220C+
Indirect erop gelegd:

Ik heb tijdens het indirecte gebeuren de satehtjes een keer of 3 ingesmeerd met de marinade.
De satehtjes eraf gehaald, efkes flink gewapperd zodat de kooltjes godsgloeiend heet waren en toen nog eventjes direct erop gelegd:

Ondertussen was de sate-saus ook klaar:

Uiteindelijk vond ik de saus toch te dik en heb er nog wat melk bijgedaan om te verdunnen.
RAPAPAPAPAPAAAAAA en hoe smaakte het?

Als je dan bedenkt dat we normaal moeite hebben om 3 zakjes van die sateh van de jumbo van 1 euro het stuk op te krijgen....kan ook met de smaak te maken hebben

Maar:
- De satehtjes waren erg mals
- De smaak is sensationeel. Zonder blikken of blozen waarschijnlijk de beste sateh die ik ooit gehad heb
- Icm een beetje sateh saus en gebakken uitjes is het helemaal af. Extra crunchie.
- Sateh saus is echt niet nodig voor dit recept
DanBras: B E D A N K T !
Opmerkingen die ik om de oren kreeg:
- Wow!
- Hmmm lekker zeg.
- Super mals
- Dit moet je vaker maken
- Kun je dit ook van varkensvlees maken? Antwoord: Ja natuurlijk
- Hak die procureur uit de diepvries dan maar in blokjes!

en als klap op de vuurpijl zegt de kleine meneer voor wie het (zogenaamd) allemaal gedaan hebben:
- als ik eerlijk ben vind ik die zakjes toch lekkerder :-O :-S