BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer brisket

Dat ziet er goed uit! Ik ben ook erg benieuwd naar de tips die je kreeg om het warm te houden.

Even voor mijn beeldvorming, de 3 kg is ook helemaal op gegaan?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Vwb tips on warm te houden, zie https://www.bbqgenootschap.nl/threads/brisket-te-vroeg-klaar-help.33948/#post-485409

De brisket was zo goed als op: 4 volwassenen en 2 (kleine) kids. Er bleven 6 plakken over en die hebben t ontbijt de volgende dag niet overleefd 😏
 
Laten we hopen dat t geen beginnersgeluk was 🫣. Maar daar kom ik binnenkort wel weer achter 🤪
Mooi resultaat. Ik had wel last van beginners geluk. eerste prima de twee daarna wel lekker maar veel te droog. Ik heb trouwens nog geen brisket gezien van 3 kg met flat en point.
 
Mooi resultaat. Ik had wel last van beginners geluk. eerste prima de twee daarna wel lekker maar veel te droog. Ik heb trouwens nog geen brisket gezien van 3 kg met flat en point.
Had je ze geïnjecteerd?
 
Volgens mij hikt iedereen tegen het zelfde aan: de uitdaging om de tijd te nemen om het te gaan maken haha. Eigenlijk eens massaal maken op een afgesproken zaterdag/zondag. Zou leuk zijn.
 
Zo dan! Meer kan ik niet zeggen (y)
 
Rond de 20€/kg (ex btw). Ik weet niet of ze standaard briskets hebben: ik had gebeld om t vragen toen hadden ze er een die ze apart voor me hebben gehouden en die heb ik de vlg dag opgehaald.

Bij de hanos hebben ze ze volgens mij wel standaard, maar daar was de “kleinste” 6kg… beetje heftig om eerste keer te experimenteren
Hanos Delft had 1 van 5 kg. Volgende keer maar weer.
 
Mooi gemaakt, indd wel snel klaar! Met kerst er een op de weber gemaakt, was ruim 9 uur bezig! (ook 3,3kg)
 
Knap gemaakt! Ik hik er zelf ook al een tijdje tegenaan om een brisket te bereiden. Maar dit soort posts geven een mooi culinair duwtje in de rug! :D(y) Sowieso leuk je posts over briskets te lezen!
 
Knap gemaakt! Ik hik er zelf ook al een tijdje tegenaan om een brisket te bereiden. Maar dit soort posts geven een mooi culinair duwtje in de rug! :D(y) Sowieso leuk je posts over briskets te lezen!
Er is echt geen enkele reden om hier tegenaan te BLIJVEN hikken, gewoon doen... Als IK t kan, dan kan iedereen t...
Ziet er goed uit.. zal gesmaakt hebben..
Euh, ja, dat was zeker wel het geval :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan