Gisteren mijn tweede BBQ klassier klaargemaakt.
Na de Pulled Pork nu dus de Bierblikkip.
Ik heb het lekker simpel gehouden voor deze eerste keer. De kip
ingesmeerd met arachide olie en NOSKOS chicken rub.
De kamado temperatuur naar 170 tot 200 °C gebracht en na anderhalf uur was de borst kern op 74 °C. Het opwarmen ging wat langzaam omdat ik wat te zuinig met de kleppen was.
Halve liter bierblik gebruikt en op een skillet geplaatst, maar dat was geen succes. Vanaf dat moment was het koorddansen, want het was veel te wankel. Vooral toen ik de aardappeltjes er na een half uur omheen probeerde te leggen. Gelukkig is hij blijven staan, maar ik moest hem een keer redden. Vandaar de witte vlek op de rub.
Maar dat deed niets af aan de smaak.
Ik heb peren rookhout gebruikt en dat gaf een heerlijke rooksmaak aan het vlees.
Nog even wat haricots vert er bij gekookt voor een lekker bordje avondeten.
En in de koelkast nog een flinke schaal pulled chicken voor later in de week.
Dit IPA biertje was veel te lekker, dus gauw een ander blikje gepakt voor de kip.
Na de Pulled Pork nu dus de Bierblikkip.
Ik heb het lekker simpel gehouden voor deze eerste keer. De kip

De kamado temperatuur naar 170 tot 200 °C gebracht en na anderhalf uur was de borst kern op 74 °C. Het opwarmen ging wat langzaam omdat ik wat te zuinig met de kleppen was.
Halve liter bierblik gebruikt en op een skillet geplaatst, maar dat was geen succes. Vanaf dat moment was het koorddansen, want het was veel te wankel. Vooral toen ik de aardappeltjes er na een half uur omheen probeerde te leggen. Gelukkig is hij blijven staan, maar ik moest hem een keer redden. Vandaar de witte vlek op de rub.
Maar dat deed niets af aan de smaak.
Ik heb peren rookhout gebruikt en dat gaf een heerlijke rooksmaak aan het vlees.
Nog even wat haricots vert er bij gekookt voor een lekker bordje avondeten.
En in de koelkast nog een flinke schaal pulled chicken voor later in de week.
Dit IPA biertje was veel te lekker, dus gauw een ander blikje gepakt voor de kip.