BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer beefhammer

 
 

Ruud H

Pitmaster
Berichten
604
Gisteren mn eerste beefhammer op de Bono gehad. . Afgelopen zaterdag de gigant (3800gr)uit de vriezer gehaald om langzaam te ontdooien in de koelkast.
IMG-20230131-WA0000.jpeg


Na het ontdooien zondagmiddag aan het trimmen geslagen en toen bleef er nog ongeveer 3430 gr over.

20230206_150229.jpg
IMG-20230206-WA0008.jpeg

Na het rubben weer de koelkast in.

En gisteren bijtijds op gestaan om de bbq op te stoken naar 110 indirect
20230207_085546.jpg


Na ongeveer drie uur was de hamer op 61 graden en heb ik m samen met wat roomboteringepakt in butcherpaper. Wellicht wat aan de vroege kant maar ik moest nog even de deur uit.

IMG-20230207-WA0018.jpeg

Nog een soort van ossobuco klaargemaakt als bijgerecht en na een totaal van iets meer dan 8.5 uur kunnen serveren.
Het beenmerg was aan de onderkant van het bot in het butcherpaper gelopen. Deze heb ik toegevoegd aan de 'ossobuco', wat een machtige smaakboost geeft dat zeg! Heerlijk.

20230207_174024.jpg
 
Pooh die ziet er lekker uit zeg. Wil dit graag ook een keer maken maar wat eet je er verder bij als bijgerecht(en)
 
Pooh die ziet er lekker uit zeg. Wil dit graag ook een keer maken maar wat eet je er verder bij als bijgerecht(en)
Ik heb er wat aardappelballetjes bij gemaakt. maar moet zeggen, de hoeveelheid
vlees was zo dat ik er daar maar bar weinig van op heb..
 
Laatst bewerkt:
Lekker hoor.
Heb er ook nog 1 in de vriezer liggen. Binnenkort maar eens maken
 
Zoooo, dat ziet me er een partij lekker uit!

Is die rub van Ralph wat?
 
Zoooo, dat ziet me er een partij lekker uit!

Is die rub van Ralph wat?
Hij heeft er drie, ik vind deze lekker, maar de steak rub is echt heerlijk. de andere is nog dicht...
 
Er ligt er nog eentje van 2kg in de vriezer die ik binnenkort eens moet gaan aanvallen. Lijkt me heerlijk.
 
Hij ziet er top uit!
Zo’n beefhammer staat ook nog op mijn to do list.
 
Er ligt er nog eentje van 2kg in de vriezer die ik binnenkort eens moet gaan aanvallen. Lijkt me heerlijk.
Ik ook nog 2kg. Kan ik dus wel in mn eentje eten 😛
 
Terug
Bovenaan Onderaan