BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer 3-2-1 Spareribs (Noskos style)

 

Erki

Kooltjesharker
Berichten
120
Zaterdag was het dan zover: de eerste keer 3-2-1 spareribs (gerookt op kersenhout) met zelfgemaakte frites. Wat was het lekker. Echt smullen. Ik had 8 ribben waarvan ik er zes op de grill had en 2 in de oven..ja ik weet het, het is een beetje vals spelen maar ik kreeg ze zelfs met een rekje niet allemaal op de grill in eerste instantie. Als rub en glaze had ik de bekende Noskos spulletjes en dat beviel heel erg goed. De volgende keer haal ik ze denk ik uit de aluminiumfolie en serveer ik ze direct. Immers, dan hebben ze er al 4 uur op gelegen en zijn ze wat mij betreft gaar genoeg. Dat laatste uurtje op de gril om ze op te laten stijven hoeft voor mij niet zo. Al met al een top recept en voor herhaling geschikt!

IMG_3016.jpg


IMG_3039.jpg


IMG_3043.jpg


IMG_3047.jpg


IMG_3050.jpg


IMG_3052.jpg


IMG_3053.jpg


IMG_3055.jpg


IMG_3057.jpg
 
Laatst bewerkt:
Toe maar. 8 mooie ribben.
Dat Is geen half werk.
Proefde je verschil tussen de bbq en oven?
 
  • Leuk
Waarderingen: Erki
Toe maar. 8 mooie ribben.
Dat Is geen half werk.
Proefde je verschil tussen de bbq en oven?
Het was wat teveel voor één keer maar de dag daarop is alles netjes opgegaan. Ik heb geen verschil geproefd tussen oven en bbq. Nu is het zo dat ik twee ribben 3 uur in de oven heb gelegd, en daarna alsnog in alu folie op de barbecue heb gelegd. Echter, het rookproces hebben ze niet meegemaakt. Ik had 7 ribben met Noskos rub en 1 rib met een andere. Dat verschil was overduidelijk.
 
De volgende keer haal ik ze denk ik uit de aluminiumfolie en serveer ik ze direct. Immers, dan hebben ze er al 4 uur op gelegen en zijn ze wat mij betreft gaar genoeg. Dat laatste uurtje op de gril om ze op te laten stijven hoeft voor mij niet z
Ik had precies dezelfde gedachte toen ik een paar weken geleden de 3-2-1 methode volgde!

Opvallend dat je geen verschil proefde tussen de oven en de Q. Zou toch verwachten dat er toch wel wat rook zou oppikken...🤔
Proefde je aan alle ribs een rooksmaak? Of juist aan geen?
 
Heel vreemd dat je geen verschil proefde tussen oven en BBQ, kersenhout als rookhout geeft een heerlijke zachte rookgeur en smaaksmaak.
Maar goed gelukt hoor ze zien er heel lekker uit 'k had er best een willen proeven. ;)
 
Ik had precies dezelfde gedachte toen ik een paar weken geleden de 3-2-1 methode volgde!

Opvallend dat je geen verschil proefde tussen de oven en de Q. Zou toch verwachten dat er toch wel wat rook zou oppikken...🤔
Proefde je aan alle ribs een rooksmaak? Of juist aan geen?
Ze hebben zeker rook opgepikt, maar ik kon het toch niet proeven. Misschien vanwege de rub enerzijds en de glaze anderzijds? De volgende keer eens appel proberen om mee te roken denk ik.
 
Heel vreemd dat je geen verschil proefde tussen oven en BBQ, kersenhout als rookhout geeft een heerlijke zachte rookgeur en smaaksmaak.
Maar goed gelukt hoor ze zien er heel lekker uit 'k had er best een willen proeven. ;)
Ja vind ik ook vreemd. Misschien meer rookhout toevoegen? Ik heb nu een handje vol rookhout toegevoegd en dat heeft toch behoorlijk wat rook afgegeven. Ik heb het in ieder geval niet gemist.
 
Q lekker vol gelegd zo 👍🏻
Het was eigenlijk wat té vol, vandaar dat ik wat ribben in de oven heb gelegd. Pas nadat ze wat geslonken waren, pasten ze er allemaal op. Volgende keer maar wat minder nemen haha.
 
Lekkere ribbels zeg, water loopt in mijn mond


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Lekkere ribbels zeg, water loopt in mijn mond


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ik had van tevoren niet verwacht dat het zó goed zou smaken. Maar het lange wachten werd beloond: ze waren botermals. Weer een top recept van Noskos!
 
wat een leuke reportage ! ik vind de foto waar ze allemaal op hun eigen stukje folie op de tafel liggen geweldig !
kan me voorstellen dat dit erg lekker was. Dat smaakt vast naar meer ! 💪 ;) (y)
 
  • Leuk
Waarderingen: Erki
Zo, voor een compleet weeshuis aan ribbels. haha...een goed begin is geen half werk.
Lekker.
 
  • Leuk
Waarderingen: Erki
Terug
Bovenaan Onderaan