BasBQ
Beef en Steak

Eerste gerechtje op de Weber Master Touch GBS Premium

Robbie146

Tondelzoeker
Berichten
17
Tsja, als nieuweling hier moet je toch ergens beginnen.

Vandaag dus 4 poten en een klein kippetje als eerste gerecht op de gloedje nieuwe Weber Master Touch GBS Premium bereid.

De poten met mosterd ingesmeerd en met Franky's Pork Prank (BBQ-On) Award Winning Pork Rub (Die vind iedereen hier lekker).
De kip zelf met olijfolie en ook met Franky's Pork Prank (BBQ-On) Award Winning Pork Rub aan de binnen en buitenkant.
Nog wat uien en knoflook eronder om lekker mee te laten pruttelen en gaan met het spul.
Ruim een uur op indirect, 180 graden met een beetje Mesquite snippers en de kerntemperaturen (borst en dij) waren prima.

De Q lek nog aardig rook, maar dat komt door de kromme deksel (zie voorstel topic).
Ik heb vilt klaarliggen maar omdat (hopelijk) de deksel vervangen wordt onder garantie vond ik het niet de moeite dat nu te plakken.

Al met al top gegeten, nog nooit zo'n malse kip op het bord gehad.
Ik was verbaasd hoe makkelijk een Weber kogel goed op temperatuur te houden is.

Op wat botten en een karkas na was er niets meer terug te vinden

IMG20210530114929.jpg


IMG20210530114935.jpg


IMG20210530124711.jpg


IMG20210530124716.jpg
 
Het water loopt me in de mond. Lekker hoor.
 
Zien er heerlijk uit! Lekker krokant korstje! Als je indirect bbq't kun je ook de platesetter gebruiken die is meegeleverd. Erg handig! Zo wordt je hele BBQ een indirecte zone ipv alleen het middendeel.
 
Zien er heerlijk uit! Lekker krokant korstje! Als je indirect bbq't kun je ook de platesetter gebruiken die is meegeleverd. Erg handig! Zo wordt je hele BBQ een indirecte zone ipv alleen het middendeel.
Ja klopt, maar deze keer bewust gekozen voor de kolenbakjes. Volgende keer pakken we de plate als we indirect gaan.
Maar de volgende sessie staat voor woensdag gepland en zal direct zijn met wat saté.
 
Heerlijk kleurtje op de kip 👌. Veel plezier met de nieuwe Weber!
 
Heel krokant velletje. Mmm. Gefeliciteerd met je tokkie
 
Lekkere gouden kleur. Heerlijk.

Heb je het scharnier va de deksel al eens beter afgesteld, c.q. wat met het deksel gebogen?
 
Laatst bewerkt:
Chicken sitter telt ook voor de sticker, dus voor mij is het het zelfde 😜
Je hebt helemaal gelijk een chickensitter telt ook mee voor een B.C.C. maar laat dat wat duidelijker zien en geef aan dat het om een biercan chicken gaat da's wat duidelijker.



En dat zie ik niet direct op die lekkere kipschotel.
 
Laatst bewerkt:
Lekkere gouden kleur. Heerlijk.

Heb je het scharnier va de deksel al eens beter afgesteld, c.q. wat met het deksel gebogen?
Ja, en ook de veren anders gemonteerd zoals overal op het WWW te vinden is.
De deksel ligt ook prima vlak, maar zoals al gezegd, is beschadigd geleverd en dus ook zeker niet mooi rond meer.
 
@Hans , zo dan ;)
Deze is een paar weken geleden op de Gas BBQ gemaakt, was ook lekker.

IMG20210509174523.jpg
 
Heerlijk kippetje
 
Wordt vast een heerlijke maaltijd ziet er prima uit ;) !
 
Mooi dat je de Q mocht gebruiken zoals je in je andere draadje schreef

Zal gesmaakt hebben
 
Terug
Bovenaan Onderaan