BasBQ
Beef en Steak

Eendvoudige Eendenborst

 
 

Barbeduke

Vuurmaker
Berichten
58
Hallo allemaal,

Het was alweer even geleden dat ik een gerechtje had geplaatst. De BBQ brandt rustig door hier, maar van posten komt het vaak niet. Nu had ik wel weer iets nieuws van de bucketlist gemaakt, en dat vind ik dan wel weer leuk om te delen. Een eenvoudige eendenborst.

Het was een stuk van bijna een halve kilo. Beetje opgeschoond en de huid netjes ingesneden. Eenvoudig gekruid met peper en zout.

20200823_190041.jpg


De Weber opgestookt. Geen idee hoe heet. Meestal ben ik maar druk met de temperatuur management, dus nu gunde ik me een freestyle sessie. Dus toen het heet was, de kolen op 1 helft en hoppa de eend erop. Eerst even paar minuutjes op de vlees kant, en daarna een paar minuutjes op de huid kant.

20200823_190459.jpg


Toch fijn spul, dat eendenvet. Het duurde niet lang voor de halve ketel in de fik stond.

20200823_190803.jpg


Dus toen nog even indirect door laten garen van 23 graden naar 52-55 graden. En daarna een kleine 10 minuutjes laten rusten. Ik vond hem er mooi uitzien.

20200823_193400.jpg


Geserveerd met wat stokbrood en roergebakken spinazie en courgette met sinaasappel en kappertjes .Paste mooi bij de eend

20200823_193630.jpg


Het was leuk om te maken, en lekker om te eten. Garing paste me prima. Zat een goede bbq-rooksmaak aan (ik vermoed van de gigantische hoeveelheid rookontwikkeling toen ik het losgeslagen vuur doofde met de deksel. Eend komt vaker terug.

Tot de volgende keer 🤴
 
Dit Is zooooo lekker.
Precies zo hebben we het ook het liefst.
Je heb in korte tijd een topper op tafel.
 
Dat ziet er top uit! Dat geld ook voor de bijgerechten.

Wij zijn fan van ingeblikte eend uit Frankrijk, maar dit jaar zijn we daar niet geweest.

Wellicht is dit een goed alternatief. Hup, op de bucketlist !
 
Mooie eendenborst, hier ook altijd favoriet, hier altijd op 52 graden, ben anders bang dat hij een leversmaak krijgt.
Volgende keer ook een klein snufje 5-spice op de velkant:love:
Eend doet het sowieso goed met Aziatische kruiden/marinades.
 
Ziet er mooi uit, krijg honger!
 
Ziet er goed uit.

Ook hier eend favoriet. Ik doe vaak reverse sear.

Groeten van Robert
 
Lekker hoor dit jaar ook voor het eerst gemaakt was toch echt lekker


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Terug
Bovenaan Onderaan