BasBQ
Beef en Steak

Eendenborst in Hoisinmarinade

 
 
 
 
 

Ridevi71

Forum Meubilair
Berichten
10.091
Beste bbq collega's

Omdat we de vriezer weer eens willen schoonmaken voelden we onszelf verplicht om de eendenborstjes die er nog in lagen te gaan bereiden.
Tja, dat zijn de consequenties van het leegmaken van een vriezer :cool:
Naturel vinden wij ze al overheerlijk, maar een variatie gaan we ook niet uit de weg.
Om er een Aziatische twist aan te geven even een beetje gezocht op het internet, niets naar mijn smaak gevonden, dus uiteindelijk zelf een marinade verzonnen.

Voor 2 eendenborsten:
3 eetlepels hoisinsaus
2 eetlepels sherry
1 eetlepel soja saus
1 theelepel knoflookpoeder

Alle ingrediënten goed mengen en even laten staan (ik maak het vaak de avond ervoor)
Vervolgens de eendenborst samen met de marinade voor ca 4 uurtjes (komt niet op een uurtje) in een ziplockzak laten marineren.
Daarna bereiden zoals je zelf de eendenborst het lekkerst vindt. Bij ons is dat indirect tot een kern van 50-53 graden en daarna op de vetkant afgrillen.
Het resultaat is verbluffend lekker en leent zich voor mijn gevoel ook goed voor kippendijen.

The pic's, or it didn't happen:

De ingrediënten van de marinade, de marinade en de eendenborsten
20220730_131514.jpg



Na het marineren even een beetje afdeppen
20220730_172057.jpg


En hoppa, op de wga met een klein handje beukensnippers
20220730_173307.jpg


20220730_173253.jpg


En het resultaat na het afgrillen
20220730_175733.jpg


Op het bordje, met een salade en wat frietjes. Niet te moeilijk, wel lekker
20220730_180441.jpg


Beetje versgemalen zwarte peper erover past er goed bij
20220730_180448.jpg


Als je wat meer smaak van de marinade wilt dan kan je deze bewaren en tijdens het bereiden met een kwastje over de eendenborst smeren, maar hij was voor ons goed zo.

Dank voor het kijken
Rick
 
Dat ziet er erg lekker uit Rick.

Deze ga ik even onthouden.
 
Wat zien de eendenborsten er mooi uit zo, zou graag geproefd hebben!
 
Verre van vervelend om zo de vriezer leegte “moeten” maken
 
Mooi man, ziet er heerlijk uit. Paar snufjes 5 spice over het velletje als aanvulling is ook goddelijk.
 
Ziet er heerlijk uit! ik ga denk ik morgen de vriezer eens doorspitten voor wat verborgen lekkers haha :ROFLMAO:
 
Dat ziet er erg goed uit! Heerlijk op de WGA bereidt.
 
Ziet er weer voortreffelijk uit Rick. Je zou bijna denken dat het schoonmaken van de vriezer met voorbedachte rade was hahaha. Ik heb nog een wild eendje in z’n geheel in de vriezer. Miss moet ik dit recept eens onthouden voor het geval mijn vriezer schoon moet 😎
 
Zalig Rick, ik zou dat best lekker willen proeven!
 
Ziet er weer voortreffelijk uit Rick. Je zou bijna denken dat het schoonmaken van de vriezer met voorbedachte rade was hahaha. Ik heb nog een wild eendje in z’n geheel in de vriezer. Miss moet ik dit recept eens onthouden voor het geval mijn vriezer schoon moet 😎
Tis een lekker recept bram
Omdat het een wilde eend Is, misschien ook een beetje olijfolie aan de marinade toevoegen? Wilde eend Is niet zo vet...
 
Dat is een schitterend stukje vlees👌🏼👌🏼
 
Terug
Bovenaan Onderaan