BasBQ
Beef en Steak

Een kamado zoeker

Magnus

Tondelzoeker
Berichten
7
Ik ben waarschijnlijk niet de enige die ook een kamado aan het zoeken is. En tijdens m'n zoektocht kwam ik dit forum tegen waar toch heel veel nuttige informatie en kennis zit ;-)

Na meer dan 15 jaar een Barbecook gebruikt te hebben, is de nood er - mid-30 lifecrisis? - om even een upgrade door te voeren.
Op m'n shortlist staat voorlopig de Monolith Classic Pro 2.0 en de Bastard Urban Large.

Monolith voelt naar mijn gevoel wat completer aan. Maar het grote nadeel vind ik echter het roosterdiameter van 44cm.
In vgl met de Bastard (49cm) is dat reeds een verschil van 20% aan oppervlakte.
 
Welkom... Volgens mij klopt dat rooster diameter niet en is het 46inch zoals de meeste large varianten van anderen merken.
 
Welkom. Van een monolith krijg je in ieder geval geen spijt!
 
Zelf ben ik fan van de Kamado Joe, maar net ff naar die Monolith Classic Pro gaan zien, en die is echt wel compleet. Zeker die halve vetopvangbakjes zijn handig.
 
Welkom bij het genootschap

Nog effe zoeken en dan de keuze maken
 
@Magnus , welkom! Laat je hier maar goed voorlichten, ze weten hier waar ze het over hebben :).
 
@MrMatti
The Bastard Large is 49cm: https://bastard.nl/bastards/large-urban/
Monolith Classic zou ca 44cm zijn: https://monolith-grill.eu/nl/barbecue-monolith-classic/#
Terwijl de Monolith LeChef 52cm is.

@Bram1981 ik veronderstel dat je zelf een Monolith hebt? Kan jij de diameter bevestigen toevallig?
Grill oppervlak is 46 cm diameter. Zeer makkelijk uit te breiden met extra grillroosters de hoogte in. Ik heb nog nooit te weinig ruimte gehad. Boston Butt of Brisket Whole Packer van 6 kg gaat er makkelijk in. Zes of zeven slabs spareribs ook. Persoonlijk mis ik die extra ruimte niet. Q er met gemak voor 20 volwassenen op. Ik zou daar mijn keuze niet van af laten hangen. Heb zelf de guru edition. Werkt fijn. Daarnaast is hij inderdaad zeer compleet. De accessoires zijn ook wat vriendelijker geprijsd. Succes met kiezen.
 
Welkom, zelf heb ik een Bastard large. Voor mij groot genoeg en anders gaat het dekentje van de WMT 57 eraf. Je zit hier op de goede plek om info te vragen. Vaak heeft een keuze van een kamado ook met budget en smaak te maken heb ik het idee. Succes met kiezen👍
 
Welkom.
Veel plezier met het maken van je keuze en nadien veel BBQ-plezier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan