BasBQ
Beef en Steak

Een dikke PP op een kleine Smokey Joe

robdegekste zei:
Mijn slager gaf als tip om eerst de PP in de pan rond te bakken zodat de PP dicht gaat en hij hierdoor geen sappen meer verliest en het proces duurt waarschijnlijk minder lang op de BBQ, goed idee?

Rob, de gekste  ;) dingen worden door slagers verteld. De jouwe heeft waarschijnlijk te veel naar de croma reclame gekeken, de mijne wil alles graag voorkoken :-[
De enige slager waar ik nog serieus naar luister is Bert.
 
noskos zei:
noskos zei:
Blacklegend zei:
Misschien valt er een tussenring te maken van een 60 liter olievat?
Diameter is goed toch?

Duh, 60 liter - 200 liter, ach scheelt niet zoveel, ahum.....

We hebben het over een Smokey Joe, niet over een 57cm OTX ;) Anders had dat stukje vlees makkelijk gepast!

Heb zoiets volgens mij al een keer voorbij zien komen online, als een SJ-UDS , vandaar ;)
 
Was dat niet met een grote soeppan of zo, waar de bodem uit was geslepen?
 
noskos zei:
Dat hele dichtschroei - sappen blijven in het vlees is een fabeltje en al jaren achterhaalt! Barbecue is een langzaam proces dat je niet veel kan versnellen en waarom zou je dat ook willen?

Ja? Geloof jou eerder dan de slager dus dan  doe ik het gewoon via jullie manier. 22 Oktober gaat die op de BBQ dus 20oktober haal ik de PP uit de vriezer zodat die 21 oktober in de rub kan en kan worden vol gespoten  :)
 
Er zijn talloze mensen die hebben laten zien dat het een fabeltje is door twee even zware stukken vlees te nemen, één aan te braden, één niet en dan het eindgewicht te wegen na de bereiding, aanbraden is een fabeltje...
 
Helder weer. Dit wordt mijn planning voor de komende tijd

De PP de 20ste uit de vriezer halen en de koelkast leggen.
De PP op de 21ste in de rubben zetten en rub/appelsap in spuiten.

De 22ste begin ik om 17 uur met de PP en ik wil tevens twee ribben maken via de 3-2-1 methode, lukt dit goed?

Rond een uurtje of 18 uur wil ik samen met een vriend wat burgers maken en wat moink balls, zien jullie dit allemaal lukken op een 47cm in één avond?
 
Die PP en de ribs samen gaat denk ik niet lukken wegens ruimte gebrek, je wilt een beetje weg zijn van het vuur en iets komt er nu wel erg ligt bij te liggen.
 
robdegekste zei:
Rond een uurtje of 18 uur wil ik samen met een vriend wat burgers maken en wat moink balls, zien jullie dit allemaal lukken op een 47cm in één avond?

Waarom doe je die burgers en moinks niet apart op je SJ? Of heb je daar geen ruimte voor?
 
Hou er rekening mee dat je 3 dagen nodig heb om de pp rustig te laten ontdooien.
 
Nosmo zei:
robdegekste zei:
Rond een uurtje of 18 uur wil ik samen met een vriend wat burgers maken en wat moink balls, zien jullie dit allemaal lukken op een 47cm in één avond?

Waarom doe je die burgers en moinks niet apart op je SJ? Of heb je daar geen ruimte voor?

Super tip! Zo ga ik het doen.
 
Vanmorgen kwam de TNT  :)

Foto-RG4SAF3H.jpg


Moet alleen nog een plantenspuit halen
 
Wat zal het lekker ruiken op je balkon.
 
BBQ Paradijs, super snelle service en een mooie site. Ze hadden één product niet en kreeg netjes een mail. Bedankt voor de tip, ga hier zeker vaker bestellen. Krijg alleen de naald nog niet op de spuit, wat doe ik fout?
 
Rob dat durf ik zo niet te zeggen. Moet je de schroef van de spuit eerst verwijderen en dan de naald erop?
 
Ben nog steeds bezig met de spuit. Ik krijg de naald maar niet op de spuit. Heb al gebeld met de winkel en zij zeiden, gewoon erop draaien. Toch lijkt het niet te werken. Heb er maar foto's van gemaakt, ziet iemand iets raar?

Foto-4DKEOMBM.jpg

Foto-L8CUCDYC.jpg
 
Nee, niets geks, Gewoon de naald in dat metalen stukje stoppen en draaien, heeft maar iets van een kwartslag nodig.
 
Mike v R zei:
Hou er rekening mee dat je 3 dagen nodig heb om de pp rustig te laten ontdooien.

Laatste keer dat ik een Procureur heb ontdooit heb ik hem in een grote pan met koud water in de koelkast gelegd. In water ontdooit hij veel sneller dan door luchtcirculatie. Ik had er eentje van ruim 2 kg. en die was ook ruim binnen 24 uur ontdooit. Zo kun je wel snel ontdooien zonder het vleesje warm te hoeven maken.

Gr. Martijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan