BasBQ
Beef en Steak

Een dikke PP op een kleine Smokey Joe

 

robdegekste

Kooltjesharker
Berichten
216
Enige tijd geleden had ik een PP van ruim een kilo gemaakt op mijn SJ wat perfect ging. Deze keer heb ik een groter stuk gekocht, ruim 2.5 kilo

Zie de foto's alleen de deksel past niet meer dicht, what to do? De helft eraf snijden? Dat vind ik wel zonde. Verder ben ik opzoek naar een spuit om hem vol te spuiten met sappen alleen kan ik dit nergens vinden, iemand die mij kan helpen? Verder ben ik opzoek naar een lekkere rub, een spray en een mob saus.

Hier alvast wat foto's, over twee weken wil ik hem klaar maken.

Foto-DUGNHWPD.jpg

Foto-CVWJA7CO.jpg

Foto-JGFS8BXJ.jpg

Foto-IJJR3Z7Z.jpg
 
PP op een Smokey Joe, daar heb ik veel respect voor!
Je kan misschien een ring fabriceren om wat meer ruimte te creëren zodat het vlees past.
Zo'n spuit heb ik nog wel liggen alleen past die net niet door de brievenbus :(
 
Waarschijnlijk als je het vlees uit de verpakking haalt zal die nog wel wat inzakken en breder worden.
 
ik heb zo iets gemaakt om bv kip te doen in een SJ, moet ook lukken voor PP :

grilling.jpg
 
ik heb een injectie spuit bij de sligro vandaan, is een wereld ding voor weinig, dus moet je even kijke wat je kan regelen
 
Zal online even kijken voor zo'n spuit. Voor deze PP leen ik de weber 47cm dus het moet lukken. Iemand nog suggesties voor een lekkere rub, spray en mob?
 
De rub van noskos gebruik ik ook, je kan hem altijd nog een beetje naar je eigen smaak aanpassen
 
Thnx! De spuit ga ik direct bestellen. Waarmee zal k de spuit vullen? De rub is ook vast alleen welke mob/spray?
 
Je kan van alles in de spuit doen, zolang er maar geen vaste stukjes in de oplossing zitten want dan verstopt je spuit.

Mengsel van bourbon en sojasaus of een stevige boullion
 
Appelsap met wat heel fijn gemalen rub kun je ook proberen! Ik zou net als Frits kijken voor een tussenring.
 
Goede tips!

Noskos, jou rub ga ik gebruiken. Als spray ga ik appelsap gebruiken, moet k nog drank toevoegen?
Noskos, waar kan k de tussenring kopen?

Ga de spuit vullen met rub en appelsap.
 
Kopen zal lastig worden, beetje crea bea spelen denk ik ;-) strookje plaatstaal, bormachine, paar popnagels of boutje/moertje kom je een heel eind denk ik.

Ik doe vaak nog wat sojasaus en bourbon in mijn spray, lekker!
 
Misschien valt er een tussenring te maken van een 60 liter olievat?
Diameter is goed toch?
 
Alles is duidelijk! Maar pak wel de weber 47cm van een vriend van me, hij woont bijna naast me. Thnx alle, wordt vervolgd
 
Blacklegend zei:
Misschien valt er een tussenring te maken van een 60 liter olievat?
Diameter is goed toch?

We hebben het over een Smokey Joe, niet over een 57cm OTX ;) Anders had dat stukje vlees makkelijk gepast!
 
Een 60 liter vat heeft een kleinere doorsnede maar welke weet ik niet precies,
Maar ik dacht meer aan een strip metaal van een cm of tien breed wat je rond maakt en vastzet met twee moeren
 
Mijn slager gaf als tip om eerst de PP in de pan rond te bakken zodat de PP dicht gaat en hij hierdoor geen sappen meer verliest en het proces duurt waarschijnlijk minder lang op de BBQ, goed idee?
 
Dat hele dichtschroei - sappen blijven in het vlees is een fabeltje en al jaren achterhaalt! Barbecue is een langzaam proces dat je niet veel kan versnellen en waarom zou je dat ook willen?
 
noskos zei:
Blacklegend zei:
Misschien valt er een tussenring te maken van een 60 liter olievat?
Diameter is goed toch?

Duh, 60 liter - 200 liter, ach scheelt niet zoveel, ahum.....

We hebben het over een Smokey Joe, niet over een 57cm OTX ;) Anders had dat stukje vlees makkelijk gepast!
 
Terug
Bovenaan Onderaan