BasBQ
Beef en Steak

Een dikke PP op een kleine Smokey Joe

Het gaat zaterdag iets anders worden dan eerst gepland. Vanwege tijd ga ik niet voor de PP maar voor losie agoe metie ( geroosterd surinaams varkensvlees )

400 ml zoete ketjap
2 eetlepels grof gemalen peperkorrels
2 eetlepels grof gemalen zeezout
2 theelepels gember poeder
7 theelepels chinese 5 kruiden
12 tenen knoflook ( fijn gehakt )
1 rode peper ( fijn gehakt )

de resterende marinade bewaren , inkoken met een beste lading honing , om er elk uur het vlees mee in te moppen.

Ik las dit online en iemand met 3 kilo deed er vijf uur over dus ik verwacht er 6 uur over te doen. Wat zou ik hierbij kunnen eten?

De PP past gelukkig op de Weber 47cm maar er past niks bij. Op de SJ komen waarschijnlijk moink balls
 
Is het nog gelukt met je injectiespuit?
 
Nee!  :'( Heb het net met een tang geprobeerd maar het lijkt echt niet te lukken, pffff! Straks de laatste poging
 
Raar joh, ik draai hem hier zo er op...
 
Niks aan te doen, ziet wel een hele lichte beschadiging aan de zijkant. Dan maar niet injecteren,  ga een lekkere rub maken en een mob dus moet helemaal goed komen.
 
Ben net aan de slag gegaan met de marinade en hoop dat ik het goed heb gedaan.

Dit heb ik gebruikt

400 ml zoete ketjap
2 eetlepels grof gemalen peperkorrels
2 eetlepels grof gemalen zeezout
2 theelepels gember poeder
7 theelepels chinese 5 kruiden
12 tenen knoflook ( fijn gehakt )
1 rode peper ( fijn gehakt )

Ik heb alles in 1 bak gedaan en toen ben ik de procureur gaan insmeren. Alleen had ik de ketjap er wel bij moeten doen of moest dit pas na de rub? Naja veranderen kan ik toch niet meer. Er is nog wat marinade over gebleven. Dit meng ik morgen met wat honing, laat het koken en dat gebruik ik als mob. Hier alvast drie foto's, het ziet er naar mijn mening al super uit !

Foto-L4APV6DZ.jpg

Foto-B4K8OSDG.jpg

Foto-BSZZMCYY.jpg
 
Net de procureur nog even gelakt met de marinade en het ruikt al super ! Alleen jammer dat de hele koelkast nu naar knofloof ruikt :(

Vraagje over vandaag. Rond 19 uur wil ik gaan eten, hoe laat zal ik dan beginnen met de BBQ? Wil rond 13 uur thuis zijn van me werk zodat de procureur er rond 13.30 op ligt, goed? Hoe lang zou 3.5 kilo duren tot 75 graden, 5 a 6 uur denk ik, klopt dit?
 
die 5 a 6 uur ga je niet redden denk ik hoor
 
Jammer! Moet wel want anders heeft niemand eten

Heb net veel topics gelezen over de PP en heel veel mensen zijn toch wel binnen 5 a 6 uur rond de 75 graden dus ik geef het een goede kans.

Heb nu een 47 cm Weber geleend, hoeveel briketten zal ik gebruiken? Denk 10 koude en 10 stuks verwarmen?
 
robdegekste zei:
Jammer! Moet wel want anders heeft niemand eten

Heb net veel topics gelezen over de PP en heel veel mensen zijn toch wel binnen 5 a 6 uur rond de 75 graden dus ik geef het een goede kans.

Heb nu een 47 cm Weber geleend, hoeveel briketten zal ik gebruiken? Denk 10 koude en 10 stuks verwarmen?

Ik heb het zelf ook nog maar 2 keer gedaan, maar zoals ik het ervaren heb ben je wel veel langer bezig als die 5 a 6 uur.
hier een linkje naar de site van Noskos.

http://www.bbq-nl.com/2009/03/pulled-pork.html

succes ermee
 
Ik zou voor 30 koude gaan en 8a10 gloeiende.
 
Het is hier laatst per ongeluk wel een stuk sneller gegaan, maar dat was omdat mijn temp veel te hoog was opgelopen.
Het bindweefsel was ook niet omgezet in gelatine, en was er nog steeds meer als 6 uur mee bezig.
M'n eerste PP deed er geloof ik 14 uur over om lekker gaar te worden.
Hoop voor je dat je het gaat redden, maar ben bang van niet...
Suc6!
 
Als je het naar 75 graden doet dan heb je ook geen pulled pork, je kunt het dan niet uit elkaar trekken. Je kunt er wel plakken van snijden. ook lekker, maar geen pulled pork ;)
 
noskos zei:
Als je het naar 75 graden doet dan heb je ook geen pulled pork, je kunt het dan niet uit elkaar trekken. Je kunt er wel plakken van snijden. ook lekker, maar geen pulled pork ;)

Hey Noskos,

Weet ik, laatst heb k wel PP gemaakt maar dit keer ga ik voor losie agoe metie ( geroosterd surinaams varkensvlees )
Hoop dat het me gaat lukken
 
Hee Rob,

Misschien is het wat duidelijker als je een nieuw onderwerp start. Iedereen denk nu dat je een dikke PP op je smokey joe gaat maken, terwijl je losie agoe metie op een oto47 gaat maken.  ???

Ik heb jaren op de padvinderij gezeten maar ik kan er inmiddels geen touw meer aan vast knopen. ;)

 
Terug
Bovenaan Onderaan