BasBQ
Beef en Steak

Een Braai!!

Hi,

Wij hebben een Homefires 1200.

Destijds gekocht in zuid afrika en was een heel stuk goedkoper dan hier.

Wij zijn er erg tevreden mee en gebruiken hem erg vaak en ook in de winter. Als je de ruimte hebt zou ik je de 1200 aanraden omdat je zo makkelik 2 temperatuur zones maken.

De lades eronder gebruiken we nooit.
We hebben ook een boel gietijzeren pannen erbij zoals:
Potjiekos, brood pannen, wafel ijzer etc. zelfs een pizza oven.

Met de braai kan je helaas niet roken, dus heb je hier wel een alternatief voor nodig.


Ik wil je wel waarschuwen dat hij veel hout verbruikt en zeker als je hem vaak gebruikt.

Wist je dat Jord Althuizen in April een workshop geeft met een braai? Misschien interessant om dit eens van dichtbij mee te maken.
 
Hi Jasper,

Het is even geleden maar inmiddels heb ik de 1200 ook aangeschaft. Hij is ingebouwd in mijn schuur. Geweldig ding.

Ik heb hetzelfde als jij en gebruik de lades nooit. Vind dat wel erg jammer, gezien er toch echt wel wat mee te doen moet zijn.

Iemand anders die de lades wel gebruikt? Ik ben benieuwd!
 
Een foto van het resultaat:)

rjs6cgo.jpg
 
waaauw! Erg gaaf!

Staan in het nieuwe boek van Jord trouwens wel leuke recepten voor in de lade :)
 
Deze braai heb ik zelf gemaakt. Prachtig apparaat om mee te werken.
Van alle braai's moet ik zeggen dat ik de braaimaster het beste vind afgewerkt, mede ook om de dubbele wanden.

g4nwMa2.jpg
 
echt een gave plek Vismuis, mooi zo ingebouwd!
 
Wauw! Super gaaf!
Echt mooi spul.
 
 
 

Blijdenberg

Kooltjesharker
Berichten
126
Prachtig toestel! Wij hebben een mooie (al zeg ik het zelf 🤫) en hoge open haard buiten maar nog steeds geen “braaisysteem” erin. Ik zou er dringend eens werk van moeten maken... 🤦🏻‍♂️


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik ben me nu ook aan het verdiepen in braai's (omdat ik een huis ga laten bouwen). Wat is het verschil tussen de braaimaster en de homefires of is er eigenlijk geen verschil?
 
Hi,

Ik ben sinds enkele dagen helemaal gek van een afrikaanse braai zoals de Home Fires en de Megamaster braai. Wat een mogelijkheden! Ook heel tof dat het een mooie tuinhaard kan zijn.

homefiresbraai-1200-freieingebaut.jpg



Ik weet dat Jord er een heeft en ben benieuwd naar ervaringen. Ook bijvoorbeeld in het verschil tussen de Home Fires Braai en die van Megamaster.
Ben er 1 aan het maken zelf
Zal de ervaringen delen
Braai 1200
 
Hi,

Wij hebben een Homefires 1200.

Destijds gekocht in zuid afrika en was een heel stuk goedkoper dan hier.

Wij zijn er erg tevreden mee en gebruiken hem erg vaak en ook in de winter. Als je de ruimte hebt zou ik je de 1200 aanraden omdat je zo makkelik 2 temperatuur zones maken.

De lades eronder gebruiken we nooit.
We hebben ook een boel gietijzeren pannen erbij zoals:
Potjiekos, brood pannen, wafel ijzer etc. zelfs een pizza oven.

Met de braai kan je helaas niet roken, dus heb je hier wel een alternatief voor nodig.


Ik wil je wel waarschuwen dat hij veel hout verbruikt en zeker als je hem vaak gebruikt.

Wist je dat Jord Althuizen in April een workshop geeft met een braai? Misschien interessant om dit eens van dichtbij mee te maken.
Toevallig een adres om deze in Afrika te kopen en dan te laten shippen? Of iemand die hem voor mij kan maken? Persoonlijk denk ik dat de cortenstaal weerbestendiger is of ben ik fout? Bij mij zou hij heel het jaar buiten staan.
 
Kei mooi en wat zou ik er graag een hebben. Helaas zal dat er niet aan zitten. Praktisch zal het niet in mijn kleine tuin passen maar al zal dat wel passen dan krijg ik waarschijnlijk mijn vrouw niet zover. Die wilt een andere badkamer. Maar je moet wat te dromen hebben.
 
Toevallig een adres om deze in Afrika te kopen en dan te laten shippen? Of iemand die hem voor mij kan maken? Persoonlijk denk ik dat de cortenstaal weerbestendiger is of ben ik fout? Bij mij zou hij heel het jaar buiten staan.
Denk dat het verschepen van 200kg en alle importkosten snel het prijsvoordeel doen verdampen. Ook ik zet hem niet ‘even’ binnen in de winter :D zie foto
Kei mooi en wat zou ik er graag een hebben. Helaas zal dat er niet aan zitten. Praktisch zal het niet in mijn kleine tuin passen maar al zal dat wel passen dan krijg ik waarschijnlijk mijn vrouw niet zover. Die wilt een andere badkamer. Maar je moet wat te dromen hebben.
Veel kleiner dan mijn tuin bestaat volgens mij amper, of het moet een balkon zijn :) Verder alleen tegen de wederhelft gezegd dat ik een nieuwe Q op ging halen, verder geen details gegeven :) Ze schrok wel even toen ik thuis kwam maar is er ondertussen voorstander van geworden!

05117F6D-51D6-40E4-9EBC-3F2049CA2C43.jpeg
 
Iemand ervaring met een braai inbouwen of tegen vergoeding dit voor me wil doen?

Hangt er vanaf hoe je hem wil inbouwen. Je moet ook zien ivm warmteontwikkeling dat er niets mis kan gaan. Dus kan zijn dat je nog wat vuurvaste isolatie en vuurvaste platen gaat nodig hebben. Dus op voorhand zeer goed over nadenken.
 
Iemand ervaring met een braai inbouwen of tegen vergoeding dit voor me wil doen?

Hoi,

Vorig jaar heb ik zelf een braai ingebouwd onder een veranda.
Zie foto, heb je al een braai? En wat voor advies zou je willen?

a12b9982cf2d6bd4352e7b52317338c8.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan