BasBQ
Beef en Steak

Dutch Bacon Weekend, 14 en 15 september 2013

Ik weet niet hoe het met jullie zit maar hier ligt er net een stuk buikspek gepekeld en wel te wachten in de koelkast tot het volgende week is :p.......
 
Ik geloof dat je linkje naar de verkeerde post gaat ::)
 
Splinter zei:
Ik geloof dat je linkje naar de verkeerde post gaat ::)
Nee hoor, hier ( dus in dat draadje)  kun je lekker opscheppen en foto's plaatsen van je voorbereidingen en uiteindelijke resultaat van Baconweekend.
 
Hmm heel vreemd want als ik er op klik Kim ik toch echt bij franse spiffburgers topic uit:-\ zal het misschien aan tapatalk liggen? (lijkt me onwaarschijnlijk)
 
Splinter zei:
Hmm heel vreemd want als ik er op klik Kim ik toch echt bij franse spiffburgers topic uit:-\ zal het misschien aan tapatalk liggen? (lijkt me onwaarschijnlijk)

Bij mij doet hij het ook gewoon goed....

 
Staat nog steeds op mij to do lijstje. Nog nooit gedaan.Net dus maar snel wezen shoppen. Ik doe mee :p
 
tjonge tjonge wat een mazzel heb ik weer! vorige week vrijdag was ik al begonnen met de voorbereiding voor mijn Bacon zonder dat ik wist van Bacon weekend...... dus bij deze doe ik mee!! heb inmiddels de foto's van de voorbereiding in het andere topic geplaatst!

En  nu is het wachten tot het droog is en de buren hun ramen dicht kunnen doen..... anders hebben we straks gerookte bacon en buurvrouw ;)
 
Leo zei:
ik weet het, maar lijkt me leuk daar met de straat bbq iets mee te gaan doen

Dat is toevallig.... hier ook de straat BBQ, ben jij de onbekende buurman van verderop? denk t niet want dan had ik het vast wel eens geroken!

Ik denk dat ik zeker een stuk bacon ga uitdelen bij de mini-burgers die ik ga maken!

T is bijna droog genoeg om de Q aan te jensen!
 
Heren, is een week pekelen pure noodzaak? Ik heb mijn buikspek pas gisteren uit de vriezer gehaald en in de koelkast gelegd. Vanochtend was het nog niet ontdooit, duurt normaal 48 uur. Als ik morgen pekel, kan ik dan toch zaterdag a.s. al roken (heb zondag geen tijd), of is 5/6 dagen te kort?
 
Hopliedop ik heb een 1.5 kg bacon halffabrikaat in de koelkast gemikt. 500gr golden bacon. En straks komt er nog 500gr Walchers gilden spek bij. Ik had namelijk geen grote ziplocks meer ;D. Dus dan maar zo en het voordeel is dat het Walchers gilden spek sneller klaar is, dus heb ik al eerder lol. Ik zal later foto's uploaden.
 
heb net een stukje varkensbuik gescoord, en omdat het feest is (bacon weekend is een offici?le feestdag) en omdat ik er toch voor de deur stond, heb ik uitgepakt met een luxe varkentje bij de dure/goede slager. kunnen we gelijk zien of de 10 euro bacon onvergelijkbaar lekkerder gaat worden dan de nog-geen-5-euro bacon van de kiloknaller.

en om het nog feestelijker te maken, wordt het zoiets:
http://www.traegergrills.com/recipes/detail/224#.Uisajz-3t1o
 
Hmmm, ja ik wil ook meedoen .... mag het met een dag of 3 vertraging ;)

Kan ik bij iemand om "zout" bedelen ?
Of waar moet ik om vragen bij onze gildeslager ?

( het is weliswaar een brabantsche plattelander, maar zou hij curing salt begrijpen ? )
 
Ik wil ook wel graag meedoen als het nog kan?!
Gelijk even een vraagje,heb van mijn werk een monsterzakje nitriet zout 0,55% meegenomen waar helaas geen verhoudingen opstaan,(had beter 0,6% meekunnen nemen :( )
en heb hier 1100gr buikspek liggen hoeveel moet ik nu gebruiken van dit zout? Ik kom er helaas niet uit met de converter  :blush: :-S

Alvast bedankt!!
 
kom je morgen naar de meeting Roland? dan kan ik wat "Leozout" voor je mee nemen
 
Terug
Bovenaan Onderaan