BasBQ
Beef en Steak

Dutch Bacon Weekend, 14 en 15 september 2013

 
 
 
 

Frits

Administrator
Forumleiding
Berichten
20.062
IMG_3431.JPG


Vorig jaar hadden we op het BBQ Genootschap: International Bacon Day, een dag waarop de meeste hier voor het eerst zelf bacon gemaakt hebbem

Dit jaar maken we daar Dutch Bacon Weekend van, op 14 & 15 september. Een weekend waarin je zelf Bacon maakt en/of een gerecht waar Bacon in is verwerkt!

Let op, de meeste bacon recepten hebben een week nodig om te pekelen, dus je moet een weekend eerder al beginnen als je dat weekend zelf je bacon wil maken.

Het standaard Bacon recept staat hier:

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/charcuterie/het-%27standaard%27-bacon-recept/


De Pink Salt Converter: http://www.bbqgenootschap.nl/forum/tips-tricks-tutorials/pink-salt-naar-colorozozout-converter/msg19838/#msg19838

Mochten er nog mensen zijn die 'Leozout' nodig hebben dan graag even een PM naar Leo, Dominique, Dennis of Frits.

Laat even weten of je mee doet ;).

De huidige deelnemer lijst is:
frits
noskos
mike v r
bert
marbq
el fumarole
leo
ivo
de rooie
structor
bidle (voorbehoud)
marieken
boldeagle
dominique
alvon
splinter
danbras
Eddeped
Kees Duym
Sgx71
Felixh
 
Tuurlijk doen we mee!
 
Is dit op locatie??
 
Yep, gewoon bij jou thuis, hoe laat worden we verwacht? ;)
 
Mijn deur staat altijd open, behalve voor inbrekers!! :p
Even serieus, is het de bedoeling om thuis bacon te maken en te posten in dat weekend??
 
Het is een virtueel event, inderdaad, gewoon bacon of iets met bacon maken, hier je verslagje posten en misschien verdien je dan nog wel een hele speciale badge ook ;)
 
We gaan het in de planning zetten
 
Ik doe mee!! :p
 
Mooie gelegenheid om de maple cured eens te proberen! Ik doe mee.
 
tuurlijk doen we weer mee, heb die dag de straat bbq, zal eens kijken of ik het daarmee kan combineren
 
Frits zei:
Leo het is een weekend ;).

ik weet het, maar lijkt me leuk daar met de straat bbq iets mee te gaan doen
 
Bacon... Hmm, niet mijn ding, heb de hype rondom bacon nooit zo begrepen...
Maar goed, voor een speciale batch wil ik misschien wel eens iets met bacon proberen....
 
Ivo-tje zei:
Bacon... Hmm, niet mijn ding, heb de hype rondom bacon nooit zo begrepen...
Maar goed, voor een speciale batch wil ik misschien wel eens iets met bacon proberen....

Had je volgens mij ook niet met de WGA!! ::)
 
MarBQ zei:
Ivo-tje zei:
Bacon... Hmm, niet mijn ding, heb de hype rondom bacon nooit zo begrepen...
Maar goed, voor een speciale batch wil ik misschien wel eens iets met bacon proberen....

Had je volgens mij ook niet met de WGA!! ::)

Sssssst! :p

Gelukkig ben ik altijd bereid mijn mening te herzien en waar nodig bij te stellen ;)
En soms moet je gewoon iets (opnieuw) proberen...
 
Ik wil ook wel meedoen, maar moet heel even kijken hoe ik het in kan plannen. Kortom even nog onder voorbehoud!
 
jeeeee bacon bacon bacon!

de vriezer ligt alleen helemaal vol, deels met een eerste batch zelfgemaakte bacon... nu heb je natuurlijk nooit genoeg bacon maar soms wel te weinig vriezer, ik moet even zien hoeveel ik op kan eten en of ik tegen die tijd alweer nieuwe bacon kwijt kan ;) een uitdaging!
 
Terug
Bovenaan Onderaan