BasBQ
Beef en Steak

Dry aged Black Angus Cote à l'os

 
 
 
 

Free_ltd

BBQ Junkie
Berichten
5.124
Het zag er naar uit dat de wedstrijd ging passeren zonder deelname. Maar vorige week zag ik ineens op Facebook een reclamefilmpje voorbij komen van een turkse slager hier 2 dorpen verder. Die gast post elke week een nieuw filmpje met een blik op zijn vitrine en daar ligt echt wel wat lekkers tussen. Vandaag dan maar langs gegaan en de 21 dagen dry aged Black Angus was zelfs in de aanbieding. Dus dat mee genomen en nog een picanha. Prijs valt echt wel goed mee.

Ik zei tegen de dame dat ze maar op 4cm 2 stukken mocht afsnijden, maar ze verwarde het met 4 vingers en die van haar waren nogal wat dik :LOL: Dus de 2de wat dunner laten snijden. Er hing ook een brok vet aan, maar die snijden ze eraf voordat ze wegen en krijg je de vraag of je dat nog gratis mee wil. Maar heb het maar daar gelaten.

Moet bekennen dat dit de allereerste keer is dat ik dry aged steak eet en wat is me dat een feest. Zo een lekkere diepe smaak. Eerste wat mijn vrouw zei was: 'Oh, heerlijke smaak. Ik dacht van de week nog om vegetariër te worden, maar nu ik dit proef, ben ik weer overtuigd om het niet te doen' :ROFLMAO: Ik denk wel dat ik nu mijn slager wel gevonden heb. Heel jonge turkse kerel waarvan je merkt dat hij er met passie mee bezig is.

Bij deze de foto's waarmee ik dan dus ook mee doe met de wedstrijd van deze maand, want er hangt immers een been aan :geek:

IMG_3210.jpeg


IMG_3211.jpeg


IMG_3213.jpeg


IMG_3214.jpeg


IMG_3215.jpeg


IMG_3216.jpeg
 
wat ziet dit er weer fantastisch uit ! die foto van bovenaf door de schoorsteen ziet top uit !
 
Tja... als vlees niet zo ontzettend lekker zou zijn zou iedereen wel vegetariër kunnen worden!

Mooi gedaan man, heerlijke bereiding zo op een bedje van vega.
 
heerlijk. netjes gegrilld.
en inderdaad, Turkse en Marokkaanse slagers zijn top.
en ze hebben ook nog heeeel veeel andere lekkere dingen dan alleen vlees
 
Mooi om een gepassioneerde slager getroffen te hebben en nog dicht bij ook
En de vrouw van gedachte veranderd hahaha, is ook niet te weerstaan zo mooi als het eruit ziet

Zouden ze bij mij op het werk ook eens moeten doen, als straks het personeels restaurant weer open gaat allen nog maar vegetarisch 😱
Gelukkig zitten we tegen Hoog Catharijne aan 😁
 
heerlijk. netjes gegrilld.
en inderdaad, Turkse en Marokkaanse slagers zijn top.
en ze hebben ook nog heeeel veeel andere lekkere dingen dan alleen vlees

Ik woon tussen Leuven en Brussel en zo rond de rand heb je hier en daar toch buitenlandse slagers. Meestal ga ik niet binnen en koop ik mijn vlees bij de boeren, maar had in een reclamefilmpje op FB gezien dat hij ook dry aged had en nog wat dingetjes. Dus moest er persé langs. De inspiratie is vaak zoek bij mij de laatste tijd omdat je niemand mag uitnodigen en de meeste stukken te groot zijn voor ons gezinnetje. Maar nu ik er ben geweest, ben ik al eens rapper geneigd om er snel binnen te wippen om wat lekkers te halen. Ik heb heel graag Black Angus en die heb ik er dan bij buiten de hoeves waar ik ga waar het BWB en Limousin is.
 
Ik woon tussen Leuven en Brussel en zo rond de rand heb je hier en daar toch buitenlandse slagers. Meestal ga ik niet binnen en koop ik mijn vlees bij de boeren, maar had in een reclamefilmpje op FB gezien dat hij ook dry aged had en nog wat dingetjes. Dus moest er persé langs. De inspiratie is vaak zoek bij mij de laatste tijd omdat je niemand mag uitnodigen en de meeste stukken te groot zijn voor ons gezinnetje. Maar nu ik er ben geweest, ben ik al eens rapper geneigd om er snel binnen te wippen om wat lekkers te halen. Ik heb heel graag Black Angus en die heb ik er dan bij buiten de hoeves waar ik ga waar het BWB en Limousin is.
je kan er vaak ook hele mooie kip kopen, lamsvlees, etc.
lekker man. een flinke kip op de bbq en wat er overblijft lekker van het karkas af trekken en later door de nasi of op een broodje 😋
 
je kan er vaak ook hele mooie kip kopen, lamsvlees, etc.
lekker man. een flinke kip op de bbq en wat er overblijft lekker van het karkas af trekken en later door de nasi of op een broodje 😋

Ik zag ook wel het één en ander van kip liggen bij de kerel. Maar wilde wat vlot zijn in de winkel en de boel niet ophouden. Dus telkens ik nu ga, ga ik al kijken voor de volgende keer :ROFLMAO: zie net dat zijn website terug online staat met alles wat hij heeft. Dat is ook al handig om me voor te bereiden.
 
Laatst bewerkt:
Lekker zeg die dry aged, heerlijjk hoor


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Zo lekker stukje vlees klaar gemaakt. 😋
In de directe nabijheid weining turkse / marokkaanse slagers. Is zo te zien wel de moeite van een bezoekje waard.

Quote van je vrouw direct in lijsten en van blijven genieten. ;)
 
Heerlijke plaatjes zeg. En dat stuk vlees ziet er geweldig uit. Mooie diep rode kleur. Dat moet smullen geweest zijn
Eind plaat ziet er ook super uit. Heb je mooi opgemaakt.
 
Heerlijke plaatjes zeg. En dat stuk vlees ziet er geweldig uit. Mooie diep rode kleur. Dat moet smullen geweest zijn
Eind plaat ziet er ook super uit. Heb je mooi opgemaakt.

Thanx.
Ik ben al overtuigd dat ik deze vaker ga maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Terug
Bovenaan Onderaan