Beef en Steak

Drumsticks met Koreaanse marinade

Timmeeh

Pitmaster
Vandaag was het weer tijd voor een nieuw deel van het hoofdstuk ‘Koreaanse BBQ’ hier thuis. Gisteren had ik al wat drumsticks uit de vriezer gehaald, maar vandaag had ik toch iets minder tijd om een heel uitgebreide marinade te maken. Daarom teruggevallen op een eenvoudige maar overheerlijke Koreaanse marinade.

Gestart met het fijnsnijden van wat lente-ui, een uitje snipperen, 3cm gember raspen, 4 teentjes knoflook persen en wat donkere basterdsuiker, sesam-olie en uiteraard sojasaus.

Alles met de drumsticks in een ziplock zak, en alles er fijn in masseren.

IMG_2242.jpeg

Toen de BBQ half indirect op 180 graden, en eerst de drumsticks boven direct vuur gegrild.

IMG_2243.jpeg

Daarna naar het indirecte deel en mooi doorgaren. Al heerlijke geuren in de tuin, en ongetwijfeld jaloerse buren 😊

IMG_2245.jpeg

Uiteindelijk bij een temperatuur van 76 graden alles eraf, en op een mooi plankje.

IMG_2246.jpeg

Dat was weer heerlijk zo op de vrije zaterdag. In de tuin, vuurtje, kippetje, en goed eten. Heerlijk!

Bedankt voor het lezen!

Jaaaa lekker man! Ik heb straks ook nog wat drumsticks, gewoon als snack bij het biertje. Nu al trek in als ik dit zie 😁

Watertandend lekkere plaatjes.
Lijkt veel op de marinade van tante miho sate
Op de gember en ui na.
Maar gember is sowieso een bijna standaard Koreaans ding. Lijkt me heerlijk

Watertandend lekkere plaatjes.
Lijkt veel op de marinade van tante miho sate
Op de gember en ui na.
Maar gember is sowieso een bijna standaard Koreaans ding. Lijkt me heerlijk
Dat klopt inderdaad! De geur deed me er ook echt aan denken toen ik de marinade had gemaakt.

1775932879822.jpeg

Mooie voor de fotowedstrijd

Terug
Bovenaan Onderaan