BasBQ
Beef en Steak

Driegangen diner van de Grill Guru Large

MEAT

Tondelzoeker
Berichten
22
Afgelopen vrijdag heb ik een driegangendiner gemaakt op de Grill Guru Large.

Als voorgerecht een wrap met varkenshaas (gebaseerd op de Taco's el Cerdo van Jord Althuizen). De varkenshaas was 24 uur gepekeld, in de rub gezet en vervolgens low & slow bereid. Toen de kerntemperatuur van 72 graden was bereikt nog gelakt met een mooie BBQ-saus en vervolgens de wrap opgemaakt. Echt een heerlijk voorgerechtje.

Als hoofdgerecht aten we Picanha van het spit met een zelfgemaakte chimichurri en wat stokbrood. De Picanha heeft alleen wat zout en peper gekregen en is hot & fast bereid op zo'n 200 graden. De chimichurri was erg pittig (gemalen zwarte peper, jalapeno, rode peper, knoflook, oregano, verse koriander, verse krulpeterselie, witte wijn azijn en olijfolie), maar een mooie combinatie met de Picanha.

Als nagerecht heb ik wentelteefjes gemaakt van Fries suikerbrood, met pig candy (krokant ontbijtspek met suiker en appelstroop), een vanillesaus en een bolletje ijs. De wentelteefjes heb ik in een skillet bereid (210 graden). Het nagerecht was gebaseerd op de Turning Bitches van Jord Althuizen (Lowlands BBQ).

Al met al lekker gegeten. Hebben jullie nog leuke tips voor een driegangendiner van de BBQ? Hieronder nog wat foto's.

20210805_205031.jpg
20210805_220612.jpg
20210805_221227.jpg
20210805_234246 - kopie.jpg
 
Laatst bewerkt:
Top maaltijd

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Het water loopt me in de mond.

Mis wel de foto’s van het vlees op de bbq, verplaats het draadje dus even.
 
Mooie gerechten en mooie plaatjes, had graag een hapje mee gegeten (y).
 
Dank allemaal! Het smaakte prima. Er is niets van over gebleven begrijpen jullie ;)
De Picanha van het spit was de grote verrassing. Ik heb vaak Picanha bereid, maar nooit eerder aan het spit. Erg lekkere variatie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan