BasBQ
Beef en Steak

Dr Pepper Spare Ribs

 
 
 

Zaagmans

Stoker
Berichten
370
Afgelopen keer vond vrouwlief de rub te peperig en ze kwam een recept tegen van Dr Pepper Spare Ribs, dus afgelopen zondag heb ik m'n onlangs gekregen WSM47 kunnen uitproberen met deze ribbetjes.

Ik heb gezocht op sweet rub en kwam de volgende link tegen: https://heygrillhey.com/best-sweet-rub-grilled-pork-chicken/
Dus dit heb ik als rub op de ribben gedaan.
Na een nachtje in de rub heb ik ze volgens de 3-2-1 methode op de WSM gedaan.
Na 3u heb ik de ribben in folie gepakt met wat basterdsuiker, roomboter en dr pepper.
Ondertussen heb ik de 'glaze' gemaakt voor op de ribben. De glaze bestond uit wat basterdsuiker, flinke scheut dr pepper en wat Remia Sweet Dalton bbq saus. Dit langzaam laten pruttelen totdat de suiker opgelost was en toen laten afkoelen.
Na 2u heb ik ze weer uit het folie gehaald, en ingesmeerd met glaze. (ik heb nog snel wat vocht uit het folie erbij gedaan voordat ik de ribben heb ingesmeerd)
Na 45m opnieuw in de WSM te hebben gelegen, was het geduld op en zijn we gaan eten.

Heerlijk zoete ribben en deze ga ik zeker nog vaker maken!
Nog wat foto's:




 
Klinkt lekker, lekker zoet ook!
 
ze zien er in ieder geval lekker uit. Maar voor mij zouden ze toch nog wat pit mogen hebben.
 
Lekkere run om je WSM eens vies te maken. Ribben zijn goed gelukt zo te zien.  En zullen vast goed gesmaakt hebben.
Hoe beviel het roken op de WSM?
 
Potverdikkeme, die zien er heerlijk uit!
 
Bram zei:
Lekkere run om je WSM eens vies te maken. Ribben zijn goed gelukt zo te zien.  En zullen vast goed gesmaakt hebben.
Hoe beviel het roken op de WSM?

Voor een eerste keer viel het mij zeker niet tegen. Beheersen van temperatuur gaat stukken makkelijker als op een ketel, dus dat is al een verbetering. Tevens had ik nu alleen maar ribs op het bovenste rek liggen, dus ik kan veel meer kwijt en dat vind ik ook prettig.
Wie weet dat ik de temperatuur nog stabieler krijg na een aantal sessies?

Ik las ook op de blog van noskos (https://www.bbq-nl.com/2018/07/indirect-barbecueen.html) dat hij 2 van de 3 onderste luchtschuiven dicht doet en de rest controleert via een enkele onderste luchtschuif. Dat ga ik de volgende keer ook proberen.

Brecht zei:
ze zien er in ieder geval lekker uit. Maar voor mij zouden ze toch nog wat pit mogen hebben.
Wat mij betreft mogen ze ook wat pittiger, maar de vrouw vind ze het lekkerst zo. Ach misschien volgende keer weer een andere rub/saus gebruiken.
 
Als het een schone, nieuwe WSM is dan brandt hij iets heter omdat het oppervlak aan de binnenkant nog refelcteerd. Na een paar sessies is dat mat en zullen de meeste kiertjes en gaatjes wel dichtslibben, dan is het allemaal wat stabieler. Ook is het gewoon even wennen aan een nieuwe barbecue die niet meteen doet wat je wilt. Alles reageert trager dan bij een normale ketel.
 
Zien er inderdaad heerlijk uit, moeten we hier ook eens proberen.
 
Zien er prima uit  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan