BasBQ
Beef en Steak

De vierde ronde kant en klare Heatermeters (de laatste dit jaar)

Normaal kun je ze hier bestellen maar ze zijn momenteel uitverkocht.

Of hier maar ook deze zijn niet op voorraad.
 
Wat een mooie apparaten! Ik ontdek steeds weer nieuwe plekken hier op het forum.

Mocht je er nog 1 over hebben die geschikt is voor een BGE Large dan hoor ik het graag :) 
 
Gammetje zei:
Hier ook binnen. Net alles ingesteld (wifi etc) en dat verliep vlekkeloos. Van het weekend gaan we testen. Piet bedankt!
Hi Gammele, ik het jou gelukt om de HM op een andere poort te zetten dan 80 voor bereik via internet? Zo ja hoe doe je dat?
 
Reboot zei:
Gammetje zei:
Hier ook binnen. Net alles ingesteld (wifi etc) en dat verliep vlekkeloos. Van het weekend gaan we testen. Piet bedankt!
Hi Gammele, ik het jou gelukt om de HM op een andere poort te zetten dan 80 voor bereik via internet? Zo ja hoe doe je dat?

Nee. De HM communiceert alleen op poort 80. Mijn router ondersteunt geen port translation. Dit is noodzakelijk om bij extern benaderen op bijvoorbeeld poort 8888 intern op poort 80 te communiceren. Dus als jouw router deze instelling ondersteunt moet je erbij kunnen. Ik heb het nu voor mijzelf opgelost door via een vpn verbinding te communiceren; dan kan je via de interne ip adressen van buitenaf communiceren. Dit vereist wel dat je een router of nas hebt die als vpn server kan opereren.
Hopelijk heb je wat aan deze info. Succes.
 
In het verleden ben ik ook tegen het probleem gelopen van het aanpassen van het port nummer.
Even zoeken maar weer gevonden op het tvwbb.

Je moet hiervoor wel met een terminal programma, bijvoorbeeld Putty, inloggen op je HM.
Inlognaam en het wachtwoord zijn dezelfde als tijdens het inloggen via de webbrowser.

You can change the web port with:
uci set lucid.http.address=80
/etc/init.d/lucid restart
(or reboot)

You can also add listening ports in addition to the 80
uci add_list lucid.http.address=80

Obviously replace 80 with whatever port you want.

Zojuist getest en werk op een HM4.0 en het werkt.
Kleine toevoeging.
Je moet nog wel even in de HM configuratie je wijziging opslaan.
Wanneer je inlogt in je HM configuratie staat er rechts bovenin dat er Unsaved Changes: 1 zijn
Deze kan je selecteren, je krijgt dan een scherm met een overzicht van de wijzigingen.
Nu kan je onderin kiezen voor Save&Apply

Na een reboot blijven je wijzigingen actief.
 
Haha.... na een Reboot.... dat moet lukken Reboot!  :D
 
Kijk, dat wist ik dus niet dat het poortnummer aangepast kon worden in de HM. Bedankt voor de info
 
Zo...ik schrijf me graag in voor de volgende ronde.
Gisteren nacht toch teveel wakker geweest met kijken en aanpassen van de temperatuur voor 2 bonken pp.
Omdat ik op mn werk een keer wilde laten proeven.
Wat een top actie dat je dit wilt bouwen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan