BasBQ
Beef en Steak

De vierde ronde kant en klare Heatermeters (de laatste dit jaar)

ik hoop dit weekend mn eerste run met de nieuwe auber blower te doen, straks gelukkig af van het buisje waar een kokertje in moet en dan met alufolie het verschil vullen...wat een gepiel was dat elke keer

zometeen maar eens een mooie receptje voor dit weekend opzoeken
 
Al weer terug ? Met een update  ?  :D
 
Dacht dat ik al een hele bbq koning was (hier in buurt ben ik dat) maar alles is relatief, zo zie je maar... ik dacht dat 3 verschillende bbq's hebben heel bijzonder was.... tot ik hier kwam! ;-)

Dus voor forum-rookie Sander.... dit is een fan die zich laat sturen door een thermometer in de bbq die zo als thermostaat werkt? Voor een nachtje roken een super idee, maar he, ik heb al een oven.... is de charme van de bbq niet juist dat je er voor moet werken en wakker zijn?
 
Sander72 zei:
Dacht dat ik al een hele bbq koning was (hier in buurt ben ik dat) maar alles is relatief, zo zie je maar... ik dacht dat 3 verschillende bbq's hebben heel bijzonder was.... tot ik hier kwam! ;-)

Dus voor forum-rookie Sander.... dit is een fan die zich laat sturen door een thermometer in de bbq die zo als thermostaat werkt? Voor een nachtje roken een super idee, maar he, ik heb al een oven.... is de charme van de bbq niet juist dat je er voor moet werken en wakker zijn?

Hi sander, het kan altijd gekker he :)

Een controller kastje met maximaal 4 temperatuur probes , op basis van een rasperry pi, je kan dan de wenselijke temperatuur instellen en de dan zal stoppen of sneller gaan draaien indien nodig.

Je kan dit alles natuurlijk via wifi of via de webinterface bekijken of bedienen :)
Is een van die dingen waar je niet zonder kan :D
 
En waar je zeker veel plezier aan zal beleven.... ik voel me al aardig thuis hier Riestad! ;-)
 
Sander72 zei:
En waar je zeker veel plezier aan zal beleven.... ik voel me al aardig thuis hier Riestad! ;-)

Ik wacht met smart op mijn heatmeter :)
Het genootschap is als een warme deken ;)
 
Sander72 zei:
Voor een nachtje roken een super idee, maar he, ik heb al een oven.... is de charme van de bbq niet juist dat je er voor moet werken en wakker zijn?

Geeft jouw oven dan ook een rooksmaak aan te eten?

Voor mij gaat het om het eten dat ik met de Q kan maken, niet zo zeer het pielen met de luchtschuif om de temperatuur goed te houden. Als het makkelijker wordt om low en slow sessies te doen, doe je ze ook als het koud is of als het regent. En het is beter voor je nachtrust!
 
Riestad zei:
Ik wacht met smart op mijn heatmeter :)
Het genootschap is als een warme deken ;)

Als alle onderdelen binnen zijn maak ik ze komend weekend af, maar de post uit China komt later binnen dan verwacht dus ik hou nog even een slag om de arm wanneer ik kan gaan uitleveren.

De clips voor de probes zijn momenteel niet leverbaar (voor een normale prijs) dus daar ga ik niet op wachten, jullie krijgen de probes zonder clip. Ik moet nog even kijken of ik de clips ga naleveren of dat ik de prijs van de clips terug ga storten.
 
Ik snap je helemaal Nosmo, ik zie zo'n apparaat hier ook nog wel eens landen hoor, maar eerlijk is eerlijk, ik Q nu ook in weer en wind en vind juist dat pielen met die luchtschuif wel echt de charme van BBQ geven... gewoon even een zeiltje spannen en lekker door rotzooien, kom je nog eens buiten! ;-)
 
Maar weer eens een update voordat jullie gaan denken dat ik er met de poet vandoor ben ;)

De onderdelen druppelen tergend traag binnen, vandaag heb ik dan eindelijk de laatste weerstanden binnen gekregen zodat ik de printjes af kon maken en de heatermeters kon gaan samenbouwen.

Zo zien ze er nu uit!
4ebatch-4.jpg


Alle heatermeters zijn nu gebouwd, getest en bijna compleet maar ik kan ze nog niet versturen omdat de 12V adapters nog ergens tussen Hongkong en Julianadorp zwerven, ik heb goede hoop dat ze volgende week wel afgeleverd zullen worden. De grillclips zijn momenteel niet leverbaar dus daar ga ik niet op wachten, zodra de voedingen er zijn ga ik versturen. Iedereen krijgt ?3 terug gestort en jullie zullen dan zelf even een clipje bij Maverick moeten bestellen zodra ze weer leverbaar zijn.
 
Ben benieuwd. Als het goed is wordt dit een leuk sinterklaas cadeau
 
Gammetje zei:
Ben benieuwd. Als het goed is wordt dit een leuk sinterklaas cadeau

En tijd voor een procureur. Zal er vast 1 bestellen voor 4 december ;)
 
Bert zei:
Gammetje zei:
Ben benieuwd. Als het goed is wordt dit een leuk sinterklaas cadeau

En tijd voor een procureur. Zal er vast 1 bestellen voor 4 december ;)
Komt goed. Heb voor kerst PP op het programma staan
 
TuDo zei:
Tof, kan niet wachten. Wordt het Pulled pork in de schoen of onder de boom?
:)

Zou het gewoon op de bbq doen, geeft een veel beter resultaat.  =))
 
Aaah vandaar dat het tot nu toe elke kerst te rauw was. Goeie tip, ga ermee aan de slag zodra de HM er is en zal de foto's delen
 
TuDo zei:
Tof, kan niet wachten. Wordt het Pulled pork in de schoen of onder de boom?
:)

Mail me dan nog wel je adres even, anders loopt de postbode zo te zoeken! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan