BasBQ
Beef en Steak

De vierde ronde kant en klare Heatermeters (de laatste dit jaar)

 
 
 
 

Nosmo

Gerijpt
Berichten
3.741
It giet oan, er komt een vierde ronde heatermeters voor genootschapsleden die minder handig met de soldeerbout zijn.!

Het wordt weer versie 4.2 net zoals de vorige ronde.
Ik ga net zoals de vorige keer complete heatermeters bouwen en ook weer zelfbouw pakketjes samenstellen.

De HM4.2 heeft als optie om een thermokoppel te gebruiken als pit probe. Ik ben lang aan het zoeken geweest waar ik de benodigde extra onderdelen het goedkoopst zou kunnen inkopen maar sommige onderdelen (met name de connector) zijn zo lastig te krijgen in Nederland dat het voor mij niet mogelijk is om dit voor een aantrekkelijke prijs aan te bieden, daarom kan ik de thermokoppel optie helaas niet aanbieden. 

Het was bij de eerste serie HM's eigenlijk niet de bedoeling dat er afwijkende bestellingen gedaan konden worden zoals HM's zonder raspberry PI of zonder probes. Omdat er toch een aantal aanvragen voor speciaaltjes kwamen heb ik dat wel gedaan, maar de hele administratie wordt daar erg lastig van en er gaat toch wel erg veel tijd zitten in het controleren en bestellen. Ik maak dus geen speciaaltjes meer!

De mogelijke opties zijn;

- Optie 1: Standaard pre-build HM als complete set maar zonder probes of blower.

- Optie 2: Voor de zelfbouwers, een bouwpakket met alle losse onderdelen die je nodig hebt om een HM4.2 printje te bouwen en een kastje. Deze printjes ga ik niet assembleren! Alle andere onderdelen zoals een RPI zul je dan zelf moeten regelen.

Optioneel zijn er probes, blowers en adapters voor de blowers bij te bestellen.

De prijzen zijn;

De eerste optie komt op ?124,-- excl verzending.
Je krijgt dan een compleet gebouwde HM 4.1 in een 3D geprint kastje inclusief wifistick en een 12V voeding.

De tweede optie kost ?72,-- excl verzending.
Hiervoor krijg je een HM 4.1a printje, de losse elektronische onderdelen voor een HM4.1 en een 3D geprint kastje.

De kastjes zijn te krijgen in de volgende kleuren; zwart, rood, grijs (zilver), oranje (transparant), blauw, iMac (blauw transparant) en groen.

Optioneel zijn;
? Een set met 2 probes en een grillclip voor. ?25,--
? Of een set met 4 probes en een grillclip voor. ?47,--
? Een Auber 6.5 CFM blower voor. ?48,--  Deze fan past zonder adapter op een WSM.
? Een adapter voor de blower voor montage op een Kamado. ?3,70 Deze zijn in verschillen de maten te krijgen.

De prijs van de Auber blowers geldt alleen als ik er zes of meer bestel, anders worden die ongeveer een tientje duurder.

De inschrijving loopt t/m 5 oktober.

Bestellen kan alleen hier. Als jullie het formulier ingevuld hebben stuur ik per PM een bevestiging met de totaalprijs en de betalingsgegevens.
 
Aanmeldingen Complete HM;

Reboot
Gammetje
Riestad
TuDo
Jorte
easy72
Mosseltje (2X)
jerome
Nosmo
pa1ntje (BBQ forum)
Marcel155 (BBQ forum)
bbqmaster (BBQ forum)

Aanmeldingen DIY Kit;
 
Geweldige actie!

Formulier ingevuld!
 
jerome zei:
Nosmo,

Vraagje, optie is zelf ophalen. Maarre... waar kan dat, waar woon je?

Greetz, Jerome

Vanmorgen kon ik hem nog ophalen in de buurt van Den Helder.... ;)
 
Even weer onder de aandacht brengen, formulier invullen en bestellen  B-)
 
Reboot zei:
Zeg mensen gaan we de 10 nog halen?!

De inschrijftermijn loopt nog t/m zondag en eventueel zou ik die nog wat op kunnen rekken als dat nodig is om nog wat meer mensen over de streep te trekken.
 
Mijn formulier had ik meteen ingevuld, ik wil een rooie  :)
Is Jerome al over de streep?
 
De tiende is inmiddels binnen, en ene Nosmo wil er zelf ook een hebben dus dat wordt 11.
 
Nosmo zei:
De tiende is inmiddels binnen, en ene Nosmo wil er zelf ook een hebben dus dat wordt 11.

Goed plan Piet, want hij werkt als een JEKKO! Vandaag eindelijk eens op mijn gemak en voor het eerst een testrondje kunnen draaien en hij doet het prima. Ik heb de maximale fan output wel op 35% gezet voor mijn BGE-L, anders blaast hij mijn gietijzeren dop er bijna af :D
Morgen ga ik er voor het eerst mee aan de ribbels, maar ik verheug me nu al op mijn eerste nachtje doorslapen bij een flinke PP.

Enige wat ik nu nog moet uitzoeken is hoe je zo'n prefab UPC wifi router kunt laten portforwarden. Ik ben benieuwd of dat nog lukt. Maar dat vind ik niet eens zo belangrijk, want ik ga toch niet tussendoor op vakantie als ik sta te koken  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan