BasBQ
Beef en Steak

DE Ultieme Kamado Plank

 

M_grill

Sprokkelaar
Berichten
42
Gister was het dan eindelijk zo ver, na 2 weken te hebben uitgekeken naar deze dag begonnen aan het diner voor mijn verjaardag. Na de eerste zomer met de Kamado Joe genoeg geoefend te hebben, was het zover. Het idee was om een plank te maken met een broodje pulled pork, een broodje dubbele smash burger en een stukje spare-rib. Sowieso al een uitdaging maar ook gelijk voor 8 (ja je las het goed, acht!) personen. Vrijdagavond begonnen met de voorbereidingen, kruiden en injecteren van de varkensschouder en de ribs.

Op tijd naar bed en zaterdagochtend om half 8 de kamado aangestoken, opstoken tot 110~ graden en snel de pulled pork erop. Nog even kort in bed gelegen, snel de champignonsoep voorbereid, de pulled pork ingesmeerd met saus en rond 1 uur de spare-ribs erop. Paste allemaal maar net, maar door het spare-rib rek die notabene vrijdag was aangekomen ging het:

93EC21CC-848B-4E5C-824D-B293993C5BEB.jpeg


Wat een heerlijke geur hing er al in de tuin, kan nu al niet meer wachten, maar we moeten nog ff. In de tussentijd verder met het toetje, en daarna meteen door met het inpakken van de spare-ribs en de pulled pork. Rond 5 uur ging de pulled pork eraf, snel inpakken, spare-ribs uit de folie en insmeren voor de perfecte bark.

Snel ff opfrissen, tafel mooi opmaken voordat iedereen om 6 uur komt… stress!

De gasten kwamen langzaam binnen, ondertussen om de 20 min de ribs in blijven smeren en rond 7 uur aan het voorgerecht. Soep smaakte goed maar toen kwam het moment waar ik al 2 weken naar uit keek.

Pulled pork getrokken, kort in de oven om warm te houden, spare-ribs eraf, ook erbij in de oven. Bbq opstoken naar 200 graden, broodjes kort grillen om ze knapperig te maken en m’n vriendin van en tevens souschef begon met de opmaak. Friet snel in de airfryer en begonnen aan de smashburgers. Het was hard werken maar het resultaat mocht er zijn. Het is lang geleden dat het stil was aan de tafel, maar wat een sensatie. Echt top, het was veel werk maar iedere seconde was het waard, ik zou het elke bbq fanaat aanraden!

7EFE31B3-28A2-458F-BAF6-242C568773D2.jpeg

3B09D428-4F60-4A79-8B96-C8FF48DB9771.jpeg


31A86B73-8F15-45C8-87D9-BF4390352573.jpeg
 
OK, je eigen verjaardag is altijd werken. Maar dit is gewoon kneiterhard werken :)
Maar respect hoor, dat ziet er heerlijk uit! Kan niet anders dan dat het gezelschap heeft genoten. Weinig mooiers dan met de mensen om wie je geeft om tafel met heerlijk eten en drinken..
 
Wat een fantastisch idee!
zwaar respect voor het harde werken in het laatste half uur.
Hoe heb je het met de smashburgers gedaan? De pulled pork en ribben kun je wel warm houden maar 8x een dubbele burger is doorpakken hoor.
 
Allereerst gefeliciteerd 🥳.
Je hebt jezelf overtroffen. Wil je mij volgend jaar ook een uitnodiging sturen met al dat lekkers!
 
De complimenten! Dat ziet er heerlijk uit.
 
Heerlijk feest, nog gefeliciteerd met je verjaardag.
 
Wat een fantastisch idee!
zwaar respect voor het harde werken in het laatste half uur.
Hoe heb je het met de smashburgers gedaan? De pulled pork en ribben kun je wel warm houden maar 8x een dubbele burger is doorpakken hoor.

Haha thanks, was inderdaad doorpakken, uiteindelijk in drie keer bakken gelukt en terwijl heen en weer rennen in een poging om de burgers warm te houden 😆
 
Ziet er echt geweldig uit, zeg! Een prestatie om trots op te zijn.
 
Met zo'n feestje heb je geen kadootjes meer nodig! Top gedaan kerel! Mooie Quadrupel ook erbij. Lekker man!
 
Gefeliciteerd met je verjaardag, dat zijn mooie plaatjes zo aan tafel en op de bbq!

Volgend jaar iets gemakkelijkers in de planning? :p
 
Wat een top verjaardag zo. Beetje stress maar een geweldig resultaat. Dat moet smikkelen zijn geweest en nog van harte
 
Gefeliciteerd nog natuurlijk

2 weken voorbereiding in gedachte, op de dag zelf rennen en vliegen. Maar wat een afsluiting 👍🏻👍🏻
 
Heerlijk, maar als je iedereen zo verwend heb mogen zij jou ook aardig in de watten gelegd hebben met je verjaardag 🎁
 
Zag er een heerlijk feestje uit, kan best aannemen dat het wel wat planning en organisatie vraagt.
 
Nog gefeliciteerd met je verjaardag 🥳 en mijn complimenten voor het diner, het ziet er allemaal heerlijk uit en super leuk geserveerd zo een plank.
jeetje wat een spullen heb jij zeg, zoveel planken, zoveel "frituurmandjes" 😲 ik heb geeneens een tafel waar 8 mensen aan kunnen eten.
 
Schitterende tentoonstelling.
Zalig!
 
Geweldig uitgesloofd, een hele prestatie om alles gelijk klaar te hebben en het heeft ook nog mooie plaatjes opgeleverd...... diepe buiging hoor 👍💪
 
Terug
Bovenaan Onderaan