BasBQ
Beef en Steak

De eerste keer pulled pork

 
 

Peter_fijten

Vuurmaker
Berichten
79
Zoals blijkbaar vele hier vond ik vandaag een mooie dag voor pulled pork.

Dus vanochtend vroeg uit de veren om alles klaar te maken. Varkentje in de rub gezet:
8523b1999b4866e44b3e8cce1526f9f8.jpg


Q aangestoken en gelijk het varkentje er mee op:
2f0c00032f4fdedf1b6d5aaa319c5bab.jpg


Tot over een uurtje of 5. Ondertussen moest er met de schoonmoeder nog even naar de bouwmarkt dus de vrouw een snelle les gegeven over het gaspedaal van de bbq. (Ben maar 3x gebeld)

Eenmaal thuis weer lekker genieten van het mooie weer en de kids entertainen.

79dc332c2843e0ff60b26f4ddea27e5f.jpg


De geur van de q was in ieder geval al heerlijk.

Na een 5 tal uur was het tijd om in te pakken.
85fdf1e8464cbf4ce93594b4e5ecb1ff.jpg


En jeejtje dat kan even duren als je al langzaam honger begint te krijgen van die lekkere geur.

22cc71e4c6b9975d5a29224622cafe9d.jpg


Na een goede 8 uurtjes op de bbq was het dan eindelijk zo ver hij mocht er van af. Wat duurt een uur rusten lang zeg.

Het resultaat mocht er zijn. Iedereen heeft lekker gesmuld van de eerste keer pulled pork.
Gelukkig is er genoeg over om van de week lekker op te peuzelen.

9c6b1599d212d14bc6c8afdbab41cbd5.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Lekker broodje geworden zo en 9 uurtjes bezig geweest
 
Lekker hoor ..

Gave eerste foto trouwens. Kan zo als reclame foto voor Weber dienen.
 
Ziet er goed uit. Je hebt dezelfde barbecue als ik. Hoe doe jij dat met je briketten, je kolenring en de plate setter? Ik schuif de ring en de plate setter nu zoveel mogelijk naar achteren, en dan leg ik aan de ruimte voorin de barbecue een snake. Dan kan ik ook nog bij de briketten als er wat bij moet (briketten zelf, of rookhout). Nadeel is dan wel dat de thermometer in je deksel waardeloos is. Alle hitte gaat zo'n beetje daarlangs. Als ik mijn roostertemp op ~120 graden hou, dan geeft de dekselthermometer zo'n 150-160 graden aan, of 300, als er recht onder net een stuk rookhout vlam vat... :O
 
Mooi gemaakt, gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Ziet er goed uit. Je hebt dezelfde barbecue als ik. Hoe doe jij dat met je briketten, je kolenring en de plate setter? Ik schuif de ring en de plate setter nu zoveel mogelijk naar achteren, en dan leg ik aan de ruimte voorin de barbecue een snake. Dan kan ik ook nog bij de briketten als er wat bij moet (briketten zelf, of rookhout). Nadeel is dan wel dat de thermometer in je deksel waardeloos is. Alle hitte gaat zo'n beetje daarlangs. Als ik mijn roostertemp op ~120 graden hou, dan geeft de dekselthermometer zo'n 150-160 graden aan, of 300, als er recht onder net een stuk rookhout vlam vat... :O

Vooralsnog gebruik ik de minion methode. Tot nu toe werkt die goed. Gebruik daarbij wel een lekbak met water. Heb met kokos briketten en de ring gevuld nog nooit gehad dat de brandstof op was.

Tegen het einde van deze run had ik wel moeite met de temperatuur laag te houden. Misschien te veel briketten te gelijk aan?? Wie weet.

De snake wil ik wel nog eens gaan proberen maar bij deze run dacht ik eerder 1 nieuw iets te gelijk proberen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Lekker broodje P.P. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan