BasBQ
Beef en Steak

De Aziatische variant! (Spareribs)

 
 

JasperB

Vuurmaker
Berichten
80
Goedendag beste mede forumleden!

Dit weekend heb ik spareribs gemaakt, wat op zich niet heel uniek is, maar omdat wij heel erg enthousiast over het resultaat zijn vind ik het leuk om dit met jullie te delen. Afgelopen periode heb ik verschillende malen spareribs gemaakt, waarbij ik telkens dezelfde type rub en glaze (bbq) gebruikte. Voor wat betreft de bereiding hanteerde ik de 3-2-1 methode. Hoewel ik over die resultaten ook tevreden was, vond ik het wel leuk om eens een andere smaak te gebruiken in combinatie met spareribs. Na een korte zoektocht door verschillende posts en websites leek een Aziatische versie mij een erg lekkere!

20210220_132915_resized.jpg


Voor deze run had ik vier ribs gehaald, waarvan ik er drie met de Aziatische rub en glaze ging maken en één op de voor mij "traditionele" manier. Na het ontdoen van de vliezen heb ik de drie ribs stevig gekruid met een rub bestaande uit onder andere: Chinese vijf spices, knoflookpoeder, paprikapoeder en gemberpoeder. Zout heb ik bewust achterwegen gelaten bij deze rub, omdat ik het vermoeden had dat de glaze zout genoeg zou zijn.

20210220_132932_resized.jpg


Na de eerste van fase van zo'n 3 uur op 120°C heb ik de ribs in folie ingepakt. De Aziatische ribs heb ik dik ingesmeerd met een glaze bestaande uit Gembersiroop, sojasaus, honing en Magic 5 saus. Voor deze sessie heb ik de ribs ook daadwerkelijk 2uur op de BGE laten liggen. Tenslotte nog één laatste uurtje bestaande uit drogen en het extra aanbrengen van de glaze.... en smullen maar!

20210220_165849_resized.jpg


20210220_171011_resized.jpg


20210220_201819_resized.jpg
20210220_201832_resized.jpg


Ook al was dit recept misschien niet het meest ingewikkeld of vernieuwend, wij vonden deze variant echt heel erg lekker!! Ik vermoed dan ook dat dit wel eens een grote kanshebber kan zijn om mijn "standaard" variant kan gaan worden! :love: Erg lekker gegeten dus en weer heerlijk een middagje in de weer geweest met de BGE, top dag dus!

En mochten jullie nog een andere variatie weten, dan hou ik mij aanbevolen! 🤗👍
 
Het gaat niet om het ingewikkelde. Jullie hebben genoten, dat is het belangrijkste.
 
Dat zien er heerlijke ribs uit. Dat moet smullen geweest zijn.
 
Deze zijn wel erg fijn gemaakt. Lekker. Ga ik ook weer eens op het menu zetten. 😋
 
zo, dat zijn mooie ribben.
ziet er goed uit zeg
had graag in het testpanel gezeten
 
Ow Jasper, dit ziet er goed uit zeg, ik ga je receptje noteren hoor! 👍 🔥
 
die zien r goed uit zeg

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Nou die ribben zien er super lekker uit! Leuke variatie!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan