BasBQ
Beef en Steak

Dammers aanbieding

Status
Niet open voor verdere reacties.
helaas, hier hetzelfde bericht...
Als het te mooi lijkt om waar te zijn, is dat het vaak ook...
Er komt hier vandaag een pakket aan van 21.1kg van hun...Nu hoop ik wel dat de juiste houtskool er in zit:S...
 
Ik zal een foto maken van het pakket als ik het aan krijg. Als er dan werkelijk 2 zakken in zitten dan liegen ze wel degelijk tegen jullie en dan hebben jullie nog wat extra bewijs. Ik word niet bepaald goed gezind van verkopers die om zo'n manier proberen te handelen...

Zijn er ook mensen die gisteren besteld hebben en géén annulatie kregen?

Ze vragen jullie om zelf te annuleren omdat ze volgens de servicenormen niet zoveel bestellingen zelf kunnen annuleren. Benieuwd hoe ze hier verder in zullen gaan want met zoveel annulaties krijgen ze genoeg "strikes" om niet meer te kunnen verkopen...
EDIT: als ze zelf meer dan 7 bestellingen(=7 strikes) moeten annuleren wordt hun winkel op bol gesloten. Ik veronderstel dat er hier meer dan zeven mensen zijn die gisteren besteld hebben. Zet ze voor het blok zou ik zeggen...

Het beleid van bol omtrent annuleringen:
 
Laatst bewerkt:
Ik word niet bepaald goed gezind van verkopers die om zo'n manier proberen te handelen...


Dit ruikt naar oneerlijke handelspraktijken...

Denk je serieus dat dit met opzet is? Wat bereiken ze hiermee? Behalve heel veel kosten met handling, annulatie en boze klanten?

Dit is waarschijnlijk gewoon een eerlijke fout. Als de kolen normaal nooit, ook niet in de aanbieding voor deze prijs te koop staan kan er een menselijke fout zijn gemaakt. Omdat veel order systemen automatisch gaan kan het zijn dat een aantal orders al de deur uit waren voordat ze achter de fout kwamen.

Er is ooit al eens een uitspraak geweest in het consumentenrecht dat als iets te mooi is om waar te zijn de verkoper niet verplicht is om te leveren.
 
Hier hetzelfde verhaal, ook ineens een annulering. Gelukkig loopt het via Bol en hoef je niet achter je geld aan te vissen.
 
Denk je serieus dat dit met opzet is? Wat bereiken ze hiermee? Behalve heel veel kosten met handling, annulatie en boze klanten?

Dit is waarschijnlijk gewoon een eerlijke fout. Als de kolen normaal nooit, ook niet in de aanbieding voor deze prijs te koop staan kan er een menselijke fout zijn gemaakt. Omdat veel order systemen automatisch gaan kan het zijn dat een aantal orders al de deur uit waren voordat ze achter de fout kwamen.

Er is ooit al eens een uitspraak geweest in het consumentenrecht dat als iets te mooi is om waar te zijn de verkoper niet verplicht is om te leveren.
Als het een fout was, wat natuurlijk kan gebeuren, waarom lieten ze het dan online staan? Ik had ze hierover gecontacteerd voordat ik hier de aanbieding vermeldde hoor. Ik heb letterlijk in een mail bevestiging gekregen dat het om 2x10kg ging voor 33 euro. Toen was het nog geen fout en anders was dat zo recht gezet. "Het systeem" de schuld geven is bijzonder opportunistisch. Ga een keer naar hun website kijken en je ziet dat die mensen qua technologische kennis nog vast zitten in de jaren 90 toen je het nog heel makkelijk op die boze stoute computer kon steken.
Bovendien heb ik de voorraad nagekeken op zowel hun website als op bol. Het zou wel heel toevallig zijn moest men twee maal zo'n toevallige fout maken, niet?
Zakken houtskool aan -50% op het einde van het "BBQ seizoen" zou ik verder ook niet klasseren als een "aanbieding te mooi om waard te zijn" maar eerder als een verkoper die nog van z'n stock af wil...Er is hier iig veel ruimte voor debat haha.

Verder zouden ze wel bij één verhaal blijven als het allemaal zo oprecht was. Nu goed, meningen verschillen en ik ben hier niet om ruzie te maken, maar ik vind dat de verkoper alle bestellingen dient te honoreren ondanks dat het om een fout zou gaan.
 
Hier hetzelfde verhaal, ook ineens een annulering. Gelukkig loopt het via Bol en hoef je niet achter je geld aan te vissen.

Ik koos voor "achteraf betalen". Zou ik nadat ik het pakket ontvangen heb even mailen om te zeggen dat ik zonder voorraad euro's gevallen ben door een fout van het systeem?:ROFLMAO:
 
Ik heb ook al een mail ontvangen dat ze geen voorraad meer hebben...jammer
 
Thanks! Besteld :)
Jij was een van de eersten, heb jij ook de annulatie mail ontvangen?

Het pakket heb ik net binnen gekregen, Gewoon 2x 10kg zakken voor 33 euro. Mocht het een fout zijn dat die aanbieding online was gekomen, dan hadden ze die vast toch offline gehaald na mijn aankoop, of toch zeker na mijn mailtje om meer informatie? Of dan hadden ze mij toch ook gewoon gevraagd om te annuleren? (Dat heeft er wel eentje geprobeerd in een latere mail, maar het pakket was toen al verzonden. Wat een communicatie binnen het bedrijf daar, lol)
Dat ze te weinig voorraad hadden is het enige excuus dat ze nog hebben, maar dan zouden ze alsnog een deel van de bestellingen kunnen leveren, niet? Als ze het op het systeem van bol steken, dan verwijs ik hen graag door naar hun website waar de houtskool ook te koop stond met meer dan 60 zakken in voorraad. Daar stond die weliswaar aan 25 euro per 10kg zak.
Als echt ALLE bestellingen van jullie geannuleerd zijn, dan liegen ze hier gewoon. Ik kan nog steeds mis zijn, maar de enige fout hier was hun inschatting in de interesse van mensen om het te kopen. Ik kan me wel inbeelden dat ze er niet veel aan verdienen met 48%korting plus dat ze de verzending ook nog zelf moeten betalen...maar dat is hun probleem, niet het onze, toch?
IMG20230915133600.jpg
IMG20230915134015.jpg
 
Ik zie deze ook niet meer op bol staan. Er staat nu namelijk een andere aanbieder bij dus mogelijk is de voorraad van hun gewoon op.

De aanbieding was erg goed, misschien gewoon een partij die weg moest. Jammer maar helaas.
 
Ik zie deze ook niet meer op bol staan. Er staat nu namelijk een andere aanbieder bij dus mogelijk is de voorraad van hun gewoon op.

De aanbieding was erg goed, misschien gewoon een partij die weg moest. Jammer maar helaas.
Ja, een foutje in het aantal dat ze in voorraad hadden zou natuurlijk altijd kunnen maar dan zou toch op z'n minst een deel van jullie z'n bestelling moeten kunnen ontvangen. Maar als werkelijk alle bestellingen geannuleerd zijn dan klopt er toch iets niet. Op bol hadden ze gisteren 78 x 20kg in voorraad, op hun eigen website 60x 10kg. Lijkt me dat sommigen toch iets zouden moeten ontvangen dan. Hopelijk komt er hier nog iemand posten dat ze wel bij de gelukkig zijn. Mocht ik echt de enige zijn die het ontvangen heeft, dan excuseer ik me voor de valse hoop die de aanbieding gaf.

Het staat er inderdaad onder een andere verkoper nu...ook vreemd.

Sorry dat ik me zo vastbijt in deze zaak maar ik houd echt niet van oneerlijke zaken als deze. 😅
 
Ik koop regelmatig bij Bol com en kies altijd voor achteraf betalen, dan ben je nooit uw geld kwijt en je hebt alles zelf in handen als er iets fout loopt
 
Hier vandaag ook de vraag gekregen om mijn bestelling van gisteren te annuleren.
Uiteraard ga ik dat niet doen.
Zoals ze aangeven niet genoeg voorraad dan moeten
1. Systeem op orde brengen
2. Mij een gepaste oplossing bieden dmv een andere houtskool die wel voorradig is.
Ik wacht nog even af met actie ondernemen, zoek het verder nog even uit
 
Hier vandaag ook de vraag gekregen om mijn bestelling van gisteren te annuleren.
Uiteraard ga ik dat niet doen.
Zoals ze aangeven niet genoeg voorraad dan moeten
1. Systeem op orde brengen
2. Mij een gepaste oplossing bieden dmv een andere houtskool die wel voorradig is.
Ik wacht nog even af met actie ondernemen, zoek het verder nog even uit

Ze moeten dat helemaal niet. Ze kunnen het doen maar wettelijk gezien heb je gewoon recht op geld terug en dat is het.

Jullie doen net allemaal alsof je zwaar benadeeld bent.
 
Ze moeten dat helemaal niet. Ze kunnen het doen maar wettelijk gezien heb je gewoon recht op geld terug en dat is het.

Jullie doen net allemaal alsof je zwaar benadeeld bent.
En waarom moeten ze dat niet dan . Er is genoeg voorraad en de reden die hun opgeven in de mail is dat er GEEN voorraad zou zijn .
Zoals eerder hier verteld denk ik dat ze een fout hebben gemaakt met de prijs maar dat word niet aangegeven.
Ze bieden deze zakken nu aan voor €57.95 dus ineens weer wel voorradig.
Dat is wel heel apart🤐

Screenshot_20230915_173122_bolcom.jpg
 
Ja, een foutje in het aantal dat ze in voorraad hadden zou natuurlijk altijd kunnen maar dan zou toch op z'n minst een deel van jullie z'n bestelling moeten kunnen ontvangen. Maar als werkelijk alle bestellingen geannuleerd zijn dan klopt er toch iets niet. Op bol hadden ze gisteren 78 x 20kg in voorraad, op hun eigen website 60x 10kg. Lijkt me dat sommigen toch iets zouden moeten ontvangen dan. Hopelijk komt er hier nog iemand posten dat ze wel bij de gelukkig zijn. Mocht ik echt de enige zijn die het ontvangen heeft, dan excuseer ik me voor de valse hoop die de aanbieding gaf.

Het staat er inderdaad onder een andere verkoper nu...ook vreemd.

Sorry dat ik me zo vastbijt in deze zaak maar ik houd echt niet van oneerlijke zaken als deze. 😅
Juridisch gaan ze er denk ik wel onderuit komen. Ik meen dat het om een Ikea bed ging waar ooit een rechterlijk besluit was dat je nooit een bed kon kopen voor ..€.

Fijn dat het jouw levering wel compleet is, ben alleen bang dat je 1 van de weinige bent om deze fantastische aanbieding te hebben.
 
En waarom moeten ze dat niet dan . Er is genoeg voorraad en de reden die hun opgeven in de mail is dat er GEEN voorraad zou zijn .
Zoals eerder hier verteld denk ik dat ze een fout hebben gemaakt met de prijs maar dat word niet aangegeven.
Ze bieden deze zakken nu aan voor €57.95 dus ineens weer wel voorradig.
Dat is wel heel apart

Bekijk bijlage 58042
De wet zegt dat je recht hebt op nakoming van de overeenkomst of ontbinding. Ontbinding wil zeggen geld terug.

In het geval van geld terug ben je niet slechter af dan voor de aankoop en hebben ze juridisch niets misdaan.

Mensen kunnen dat al dan niet eerlijk vinden maar dat is de juridische kant.
 
De wet zegt dat je recht hebt op nakoming van de overeenkomst of ontbinding. Ontbinding wil zeggen geld terug.

In het geval van geld terug ben je niet slechter af dan voor de aankoop en hebben ze juridisch niets misdaan.

Mensen kunnen dat al dan niet eerlijk vinden maar dat is de juridische kant.
Nakoming van de overeenkomst dus , je moet wel goed lezen wat de verkoper voor reden geeft , als je dan de advertentie aanpast met een hogere prijs EN aangeeft dat er voorraad is blijf je dus in gebreke . Je kan hier nog 10x op reageren maar is in mijn ogen dus niet nodig , tenzij je de eigenaar van de betreffende winkel😉
 
Ik heb ook besteld, nog geen annulering gekregen. Volgens mij kan de koop alleen ongedaan worden gemaakt wanneer de prijs onredelijk was. Ik ben van mening dat deze prijs niet onredelijk is. Seizoen is voorbij, stunt tbv naamsbekendheid en noem het maar op. Vergeet niet dat de meeste bol.com verkopers er normaal een flinke marge op nahouden, misschien niet met houtskool in het bijzonder -> vele producten hebben een soort van bol.com heffing. Ik zou hoe dan ook de bestelling niet annuleren, laat het bedrijf het maar met bol.com uitvechten. Mochten ze het niet eens worden, kan verkoper zijn waren elders aanbieden.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan