Allereerst nogmaals dank @Stijn, ik ben echt blij dat ik zo gemakkelijk jouw kennis mag krijgen via dit mooie forum en ik ben blij dat we elkaar kunnen vinden.daar heb ik geen ervaring mee, enkel die gene die hier in de frituur liggen.
vergeet niet dat je met een cutter toch een grovere structuur kan behouden.
Maandag bijvoorbeld mexicanos gemaakt, en daar hebben de paprika's en champignons later toegevoegd zodat deze niet volledig plat gecutterd zouden zijn maar nog als brokjes erin.
Zoals ik al zei:
Straks even snel op en neer naar de grote appie om Majoraan, Kummel en melkpoeder te zoeken.Misschien denk ik er morgen anders over, ik kan het nog veranderen.
Toevallig vond ik in de worstenbijbel hetzelfde recept onder dezelfde naam.
Qua vlees een kleine afwijking maar dat moet wel goed komen denk ik.
Plan voor nu:
Vlees en darmen halen bij slagerFijnsnijden, in het zout zetten, koelen voor voor de hele nacht- Malen door middelste plaat
- Malen door fijnste plaat
- Kruiden toevoegen
- Helemaal naar de haaien slaan met de kitchenaid, volle bak grof geweld om te hopen dat het nog een mooie soepele massa wordt.
- Daarna terug koelen, later op de avond worsten vullen. (mocht het laat worden kan ik dat ook nog morgen ochtend doen).
- Zaterdag middag cadeau presenteren.
- En dan hopen dat hij zo enthousiast is dat we meteen samen gaan proeven haha!
Zo niet, ik maak een dubbele portie worst, en heb de saus en dust ook voor mijzelf besteld dus dan komt er van de week nog een korte bbq-grill denk ik. Ik zal foto's maken zodra we weer bezig zijn!