BasBQ
Beef en Steak

Crispy Roasted Pork Belly "Siu Yuk"

Lekkerrr!!!
 
richard0501 zei:
riona zei:
En ga je dat nou op eten?

Hoe bedoel je dat?
Ron hoopt misschien dat je nee zegt, en dat hij het dan even kan komen afhalen. Dat zou ik ook wel willen trouwens =)) het ziet er echt erg lekker uit.
 
ziet er in ieder geval lekker uit
 
Dominique zei:
richard0501 zei:
riona zei:
En ga je dat nou op eten?

Hoe bedoel je dat?
Ron hoopt misschien dat je nee zegt, en dat hij het dan even kan komen afhalen. Dat zou ik ook wel willen trouwens =)) het ziet er echt erg lekker uit.

ooooh , helaas de 2e helft staat nu op tafel..
 
Nou, dat is dan weer jammer.... Dat het maar gesmaakt mag hebben ;)
 
Done!!

eb8w1t.jpg


20f28mu.jpg


Klaar!!

oaq7q0.jpg


En na ongeveer 5 minuten....

99nddv.jpg



Mij wederhelft vond het heeeeerlijk!
Helaas houdt ik niet van de textuur van vet dus was het niet aan mij besteed.
Wel geproefd en de smaak was top!
De rest heeft mijn vriend vanmiddag opgegeten, koud, hij vond het koud nog lekkerder als warm!

Een blijvertje!
Bedankt voor het delen Richard!

 
Wow, wat ziet dat er heerlijk uit h?  B-)
Als ik iets lekker vind, dan......... =P~

animaatjes-applaus-73650.gif

Mac
 
Inmiddels lees ik zo hier en daar dat je de 'crackling' ook kunt oppeppen met een beetje bicarbonaat. Hier wordt het bijvoorbeeld beschreven:  https://kobikitchen.wordpress.com/tag/baking-soda/

Hier wil ik a.s. weekend eens mee experimenteren.
 
El Fumarole zei:
Inmiddels lees ik zo hier en daar dat je de 'crackling' ook kunt oppeppen met een beetje bicarbonaat. Hier wordt het bijvoorbeeld beschreven:  https://kobikitchen.wordpress.com/tag/baking-soda/

Hier wil ik a.s. weekend eens mee experimenteren.
Als je gewoon (runder)riblappen op reepjes met een beetje baking soda en water mengt, krijg je dezelfde struktuur als je gewend ben bij de chinees ( bij roerbakken).
De Chinees gebruikt de Baking Soda voornamelijk om het vlees mals te maken. Het gaatjesprikken en het zout is toch het belangrijkst mijns inziens.


Ik wacht het verslag van Jeroen even af , heb het verhaal gelezen en ben benieuwd.
 
Ziet er erg lekker uit, hier staat morgen Babi Pangang spek op het menu.
 
Terug
Bovenaan Onderaan