BasBQ
Beef en Steak

Crispy Roasted Pork Belly "Siu Yuk"

 
 
 
 

richard0501

Gemarineerd
Berichten
1.552
Gisteren stukje vers spek gehaald bij onze zuiderburen (bij ons in Terneuzen moet je dat van te voren bestellen  :-S) Mooi schoongemaakt en voorzien van de rub. Is inmiddels 13 uur aan te drogen in de koelkast, straks 100.000 +/- 1.000 gaatjes in de huid prikken, laag zeezout op de huid  en dan in de Q.

In de oven altijd nog wel gelukt, maar dan heb ik een bovengrill ter beschikking, Nu indirect in de BBQ wordt het even experimenteren om de huid krokant te krijgen.

wordt vervolgd.
 
Ik ben gek op allerlei bereidingen van spek, kom maar op!
 
Ben benieuwd!
 
Dat crispy spek staat hoog op mijn lijstje dus kom maar op met een uitgebreid verslag.
Hoef ik het zelf niet meer uit te zoeken ;)
 
Bert zei:
Dat crispy spek staat hoog op mijn lijstje dus kom maar op met een uitgebreid verslag.
Hoef ik het zelf niet meer uit te zoeken ;)

Plus 1


I demand a good story with picture's..., I really need to learn this... :D

Kom maar op..., kijken of je het kan... ;)
 
spannend, ben benieuwd naar je ervaringen en je resultaat
 
Ik ben ook benieuwd!! Ennnn heb de FB pagina maar ff geliked hihi. #sluikreclame
 
richard0501 zei:
Lin zei:
Ik ben ook benieuwd!! Ennnn heb de FB pagina maar ff geliked hihi. #sluikreclame
Enne ik die van jouw ;)

Hahaha! Top! De "Lin's Receptendeler" recepten zijn niet alleen voor op de Q maar wel erg leuk voor de kookinspiratie!!
 
45 minuten op 200 graden, zoutkorst verwijderd en BBQ temperatuur omhoog naar 225 graden en dan 1 stuk onder mijn "broodbak kap" met de huid naar boven, en 1 stuk omgedraaid op het rooster,  nog 10 tot 20 minuten terug in de bbq tot het vel knapperig is.




:) ik ben tevreden.. beetje dicht op de rand gelegen , zwarte gedeelten afgeschrapt,  je moet wel alert blijven :blush:




Aan het eind het stuk vanonder de broodbak kap nog even omgedraaid op het rooster gelegd, gaat toch iets beter, alleen meer risico op verbranden, volgende keer ga ik iets lager zitten qua temperatuur en iets langer erop voor crackling skin
 
JaaaH wat een soundje!! Echt TODO!
 
Ja die gaat hier ook binnenkort gebeuren.
 
Welke rub heb je gebruikt?
 
Lin zei:
Welke rub heb je gebruikt?
Laat ik dat nu niet zelf hebben gedaan... :blush:

Mijn vrouw heeft de vleeszijde met rijstwijn ingestreken en verder wittepeper, zout en chinees 5 kruidenpoeder. Meer moet dat niet zijn, maar wel minimaal 12uur laten intrekken onafgedekt in de koelkast, zodat de huid goed droogt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan