BasBQ
Beef en Steak

Coppa di Manga

haha Mac dus als ik dat zo eens zie wordt het ergens einde zomer bij een mooi glas wijn genieten !. Mooi project hoor
 
Wanneer is de volgende Genootschap bijeenkomst?
Is dat niet toevallig net als deze prachtige Coppa di Manga voor consumptie gereed is..... :D
 
Update na 2,5 week in de kast (had het gevoel dat het al langer was  :-w ).

14387284950_d12479f575_c.jpg


Schimmel groeit goed tot nog toe.
Ik heb nog niet gewogen hoeveel vocht er inmiddels is verloren (heeft ook helemaal nog geen nut lijkt mij, behalve voor de statistiek)
Ik wil zo min mogelijk risico op besmetting lopen, en om de schimmel laag niet te beschadigen, dus laat ik het voorlopig nog met rust.
Misschien is het overdreven, maar goed.

Wordt vervolgd

Mac
 
Mooi!!
 
Lijkt me moeilijk om af te blijven.... Ziet er al erg goed uit!
[sub]ik wil ook een droogkast.....[/sub]
 
Tempting....

Hardop denkend, is een Unger geen optie om de ham aan te hangen?
 
Was blijkbaar nog iets te vroeg voor mij,nor de autocorrect doet weer raar :D
Ik bedoelde een unster. Dat is zo'n hangweegschaal.
Dan kan je hangend wegen.
 
Ha ha, ik had nog gegoogled, maar kwam op glazenwasser spullen terecht volgens mij  :)
Ja, met een Unster zou het idd moeten lukken, ware het niet, dat ik die niet heb natuurlijk  :(

Ik ga wel eens ff googelen (geen gek idee Nix)

Thx

Mac
 
Prachtig ! Ben benieuwd
 
Dankzij de tip van Nix13 kan ik nu beschikken over een nette manier van wegen van de Coppa (en andere toekomstige lekkernijen (hoop ik dan h?))

Begonnen met een startgewicht van 1180 gr, zijn we inmiddels na bijna 4 weken zo'n 23% vocht verloren.

14466936349_5328a1a7a9_z.jpg


14630588376_3a7e4ca5e9_z.jpg
 

Nog ff volhouden dus  :-w  :)
Wordt vervolgd

Mac
 
Je kan natuurlijk ook de gehele koelkast op een weegschaal zetten haha.

Maar is een mooie oplossing.
 
Zo, het heeft ff geduurd, maar de finisch is gehaald. #:-S

Inmiddels 10 weken verder, en 30% vocht verloren onderweg (wel vreemde gewaarwording aangezien ik ongeveer 25 liter gedestilleerd water door de kast heen heb gejaagd), heb ik de Coppa uit de droogkast gehaald en aangesneden.
Het eindgewicht is uiteindelijk 825 gr geworden. (waarvan de laatste 2 weken maar 15 gr zijn verloren)
Wel opvallend is, dat gisteren in 1 dag spontaan wel meer dan 100 gr is verdwenen  :-O  :D

15023212315_82bc9fefe6_z.jpg


15014446888_8a53acbecc_z.jpg


Ik ben dan ook heel erg blij met het eindresultaat, en ga dit zeker weer een keer maken.

15197982951_8416c7b9c0_z.jpg


Voor meer details, neem een kijkje op mijn blog.
Coppa di Manga

Mac
 
Dit doet pijn aan de ogen zo mooi!
 
Terug
Bovenaan Onderaan