BasBQ
Beef en Steak

Controllers

Op internet lees ik vaak dat zodra je de kamado onder controle heb je gewoon de nacht door kan gaan terwijl je zelf op bed ligt. En de kamado heeft dan weinig last van omgevingsfactoren hoor. Ik zou dan zelf wel een thermometer met afstandbediening en alarm willen zodat ik gewekt wordt als de temp gekke dingen doet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Is er hier al meer nieuws?
Ik ben me ook aan het verdiepen in de controller materie.
Ik neem aan dat een ikamand 2 intussen wel goed werk levert?
En, heeft iemand hier de inkbird controller al getest?
 
Ik hoef niet zonodig een diy project.
Gaat ook compleet tegen het principe van een controller in; ik wil er rust mee, geen stress šŸ˜‹.
Ik twijfel tussen Flame Boss 400, en iKamand
 
Ik hoef niet zonodig een diy project.
Gaat ook compleet tegen het principe van een controller in; ik wil er rust mee, geen stress .
Ik twijfel tussen Flame Boss 400, en iKamand
Ik heb niet voor de ikamand gekozen omdat ik toch best wel wat negatieve reacties op Facebook zag. Getwijfeld tussen de flameboss 500 en thermapen signals met de billows.
Uiteindelijk voor de laatste gekozen om dat de prijs in de UK een stuk interessanter was.
 
Welke prijs hangt daar aan dan?
Ik lees over de ikamand V2 niet veel slechts, heb je eventueel wat links?
-edit- heb die Thermoworks bekeken, 399 is mij teveel geld.
 
Laatst bewerkt:
Je vindt er vanalles over, maar wat kost dit nu compleet voor een kamado?

Niemand?

Want wil het eens weten of het de moeite is om een kennis ermee lastig te vallen, want die neemt zulke dingen als uitdaging aan om het zelf vanaf scratch te gaan bouwen. Maar daarvoor moet ik precies weten wat je ni exact nodig hebt voor een complete set en wat deze kost. Want op de website staan zoveel onderdelen waardoor het niet echt duidelijk is.
 
Niemand?

Want wil het eens weten of het de moeite is om een kennis ermee lastig te vallen, want die neemt zulke dingen als uitdaging aan om het zelf vanaf scratch te gaan bouwen. Maar daarvoor moet ik precies weten wat je ni exact nodig hebt voor een complete set en wat deze kost. Want op de website staan zoveel onderdelen waardoor het niet echt duidelijk is.

Er is in forumdiscussie DOE HET LEKKER ZELF
En daarin heb je discussie staat bovenaan
HEATERMETER DISCUSSIE draadje
Hier staat volgens mij in hoe je het zelf moet bouwen en wat bestellen
Heb het niet gecheckt maar wat ik er mij van herinneren



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Ja klopt maar het maken van een enkele is eigenlijk niet rendabel.
Ik heb er vorig jaar en paar gemaakt voor mezelf, m'n zwager en een paar forum leden.
Ik heb de versie met thermokoppel en 3 probes op basis van een pi zero.
Eigenlijk soortgelijke sets als die gemaakt werden in de groepsrondes op dit forum maar dan de nieuwste versie.
Ik verkoop een set kompleet met alles erop en eraan met mogelijk als uitzondering de aansluiting op de BBQ zelf.
Een kamado en en een ugs hebben een totaal andere aansluiting maar is echt wel wat op te verzinnen en is BBQ specifiek.
Prijs normaal is 250 euro incl. verzending.
Pm me maar bij interesse, heb er nog een paar liggen.
 
Laatst bewerkt:
Ja klopt maar het maken van een enkele is eigenlijk niet rendabel.
Ik heb er vorig jaar en paar gemaakt voor mezelf, m'n zwager en een paar forum leden.
Ik heb de versie met thermokoppel en 3 probes op basis van een pi zero.
Eigenlijk soortgelijke sets als die gemaakt werden in de groepsrondes op dit forum maar dan de nieuwste versie.
Ik verkoop een set kompleet met alles erop en eraan met mogelijk als uitzondering de aansluiting op de BBQ zelf.
Een kamado en en een ugs hebben een totaal andere aansluiting maar is echt wel wat op te verzinnen en is BBQ specifiek.
Prijs normaal is 250 euro incl. verzending.
Pm me maar bij interesse, heb er nog een paar liggen.

Niet direct interesse, maar je weet maar nooit in de toekomst. Wat maakt het verschil tussen die van jouw en de iKamand? Want kosten beiden evenveel, maar veronderstel dat er bij jou geen garantie van 2 jaar bij zit?

Ik wil het alleen maar eens bekijken met die kennis van mij omdat die zo een dingen als uitdaging ziet en ook overal zijn wegen heeft voor onderdelen. Is een electronicafreak en wil het gewoon eens met hem bekijken.
 
Er is genoeg over te vinden, ook om er zelf een in elkaar te zetten maar dat moet je leuk vinden. Ik heb dingen waar groter ingekocht en zodoende kan ik de prijs een beetje drukken en veel is niet enkel verkrijgbaar of relatief duur met transport kosten. Ik kan je niet zo snel vertellen wat de verschillen zijn met de ikamand maar een heater meter is volledig zelf in te stellen bijvoorbeeld inclusief web interface.
 
Er is genoeg over te vinden, ook om er zelf een in elkaar te zetten maar dat moet je leuk vinden. Ik heb dingen waar groter ingekocht en zodoende kan ik de prijs een beetje drukken en veel is niet enkel verkrijgbaar of relatief duur met transport kosten. Ik kan je niet zo snel vertellen wat de verschillen zijn met de ikamand maar een heater meter is volledig zelf in te stellen bijvoorbeeld inclusief web interface.


Kennis is net op vakantie. Als ik hem de volgende keer zie, eens vragen. Hij is technisch directeur (voorheen leerkracht) en heeft via de school zeer veel kanalen om aan veel zaken te komen. Ook veel besteld hij gewoon via china.
Mijn vader was in zijn jonge jaren ook zo een freak. Die maakte zijn eigen etsbak om zelf printplaten te etsen. Die zag ik continu met de soldeerbout in zijn handen šŸ¤£ Zelf heb ik daar niets van in mijn genen zitten.

Ik heb gisteren pas voor de eerste keer eens gekeken wat die iKamand precies is. Op het eerste zicht is het enkel een kastje dat aan de luchtinlaat hangt en geen verdere kastjes. Maar wel een zeer uitgebreide app waar je alles op kan volgen en regelen. Daar zie ik bij de andere merken nog een apart kastje om naast de BBQ te zetten.

Tot nu toe lukken al mijn sessies nog met een draadloze thermometer. Maar in de toekomst als er meer sessies komen van 8u of langer, dan is zo iets wel makkelijk. Tegen die tijd zijn de prijzen mss al gezakt of is er al wat meer concurrentie daarin.
 
Die kennis van mij heeft de uitdaging aangenomen en zou alle compenenten hebben liggen. Dus gaan we binnenkort testen.
Hij is nogal fan van de arduino paneeltjes en gaat het op basis daarvan bouwen, maar dan wel met een ventilatortje.

Ik vind het spannend :ROFLMAO:

Hij had dit al gevonden:
 
Die kennis van mij heeft de uitdaging aangenomen en zou alle compenenten hebben liggen. Dus gaan we binnenkort testen.
Hij is nogal fan van de arduino paneeltjes en gaat het op basis daarvan bouwen, maar dan wel met een ventilatortje.

Ik vind het spannend :ROFLMAO:

Hij had dit al gevonden:

die is leuk, zou in principe gewoon moeten werken als de programmatie goed is :).
 
die is leuk, zou in principe gewoon moeten werken als de programmatie goed is :).

Ik heb van electronica niet veel kaas gegeten. Hij is er een freak in en een andere vriend is een IT architect die eventueel zelfs nog voor een app kan zorgen. Maar die is nogal lui. :D :rolleyes:
 
Ik twijfel eraan... Geen eerste heb je geen force erachter zoals een fan zodat je kunt sturen en met dat relais op deze manier aangesloten kun je tot ongeveer een kwart opening maken. Kwart opening zou kunnen als je een fan gebruikt die je tegelijk stuurt (dat doet de heatermeter ten slotte ook;))
 
Ik twijfel eraan... Geen eerste heb je geen force erachter zoals een fan zodat je kunt sturen en met dat relais op deze manier aangesloten kun je tot ongeveer een kwart opening maken. Kwart opening zou kunnen als je een fan gebruikt die je tegelijk stuurt (dat doet de heatermeter ten slotte ook;))

We zullen zien. Ik heb het nog niet echt nodig en hij wilt het eens proberen. Baat het niet, ... . En als het niet lukt, heeft hij het toch geprobeerd:ROFLMAO:

Bedoeling is niet zoals op de foto, maar effectief wel met een fan. Dat is ook het enige wat hij nog nodig had. Rest heeft hij allemaal liggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan