BasBQ
Beef en Steak

Controllers

Hallo,

Ik twijfel over de aanschaf van een controller voor mijn kamado joe classic 2.
Onder het mom liever lui dan moe snap ik het voordeel.

Ik twijfel tussen de nieuwe ikamand of flame bosse 400/500, of hebben jullie nog betere ervaringen?

Voor mij telt vooral het gemak van huis te kunnen gaan en op afstand te kunnen bedienen. Ondanks dat ik bbq'n erg leuk vind, wil ik er niet non-stop bij zijn.

Van de andere kant, voor dat geld kun je veel vlees kopen....

Maar goed, benieuwd dus naar ervaringen.

 
Ik heb al eeuwen, iig heel lang, een DigiQ. Fijn ding, instellen en geen omkijken naar. Geen draadloze verbindingen, wel super degelijk.
 
Ik heb de IKamand gehad en heb nu de Flame Boss 500 waar erg tevreden over ben.
 
Ik heb geen en ervaring met beide, maar ik gebruik een fireboard. Heel makelijk in gebruik.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
avr zei:
Ik heb de IKamand gehad en heb nu de Flame Boss 500 waar erg tevreden over ben.
Ik zag dat je bij de Ikamand je onderste luchtschuif moet modificeren, moet je dat weer terug bouwen als je even zonder controller wilt?

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk

 
Nee, er zit een plastic inzet stuk bij.
 
avr zei:
Nee, er zit een plastic inzet stuk bij.
Is dat stuk hitte bestendig? Want het kan daar best heet worden. En ligt je aslade niet in de weg voor het klepje van de fan?
 
Ik heb hem een keer of 5 gebruikt en toen weer verkocht, dus geen idee hoe het inzetstuk zich houd na langere tijd.
 
avr zei:
Ik heb hem een keer of 5 gebruikt en toen weer verkocht, dus geen idee hoe het inzetstuk zich houd na langere tijd.
Waarom verkocht en overgestapt naar flame boss?
 
Hij beviel me niet, regeling vind ik veel te grof, als ik mijn Flame Boss instel op 120gr dan regelt ie hem met een marge van 1 tot 2 gr ook af op 120gr, de IKamand had bij mij een marge van wel 20 gr of meer. Had voor dat geld toch wel wat meer verwacht, maar misschien ben ik wel een zeikerd
 
avr zei:
Hij beviel me niet, regeling vind ik veel te grof, als ik mijn Flame Boss instel op 120gr dan regelt ie hem met een marge van 1 tot 2 gr ook af op 120gr, de IKamand had bij mij een marge van wel 20 gr of meer. Had voor dat geld toch wel wat meer verwacht, maar misschien ben ik wel een zeikerd
Zeker niet, daarom wil ik voor dat geld ook even kijken wat ervaringen van andere zijn. Ook de hierboven genoemde alternatieven hebben een vergelijjbaar prijskaartje
..
 

Raymond Wigmore

Tondelzoeker
Berichten
19
Vandaag levers UPS een pakketje bij mij af vanuit de US. Daarin zit de nieuwe UltraQ van BBQGuru. Ik had hiervoor de CyberQ cloud... top regelaar die zelfs mij 26” weber ketel binnen 1-2°C houd van de gevraagde temperatuur. Qua regeling helemaal top, qua WiFi veel problemen gehad... via een vriendje in de US een omruil kunnen regelen... dus ik zal de komende weken mijn bevindingen over deze controller op dit forum plaatsen... tips waar ik deze het beste kan plaatsen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Vandaag levers UPS een pakketje bij mij af vanuit de US. Daarin zit de nieuwe UltraQ van BBQGuru. Ik had hiervoor de CyberQ cloud... top regelaar die zelfs mij 26” weber ketel binnen 1-2°C houd van de gevraagde temperatuur. Qua regeling helemaal top, qua WiFi veel problemen gehad... via een vriendje in de US een omruil kunnen regelen... dus ik zal de komende weken mijn bevindingen over deze controller op dit forum plaatsen... tips waar ik deze het beste kan plaatsen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Nieuw draadje in het materiaal gedeelte? Ik ben in ieder geval erg benieuwd!
 
sinds een paar weken heb ik de Thermoworks signals & billows in gebruik.
Tot op heden heden super tevreden van.
Regelt binnen de 0.5 graden bij stabiel weer.
Als het wisselvallig is, dan is de marge max 2°C.

De software is een klein beetje oubollig, maar ze zijn volop bezig met nieuwe software en ook cloud functionaliteit.
Normaal zou ik een dezer dagen de beta versie ontvangen als beta tester.
 
Ik heb geen en ervaring met beide, maar ik gebruik een fireboard. Heel makelijk in gebruik.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
ZIe je bericht van bijna een jaar geleden, ik heb zelf ook een ffireboard en ben benieuwd welke fan jij gebruikt? Wil tzt voor mijn ei ook een fan aansluiten/
 
Inmiddels heb ik een KJC II besteld en als het goed is, komt hij over een paar weken binnen. Dan kan het feest beginnen. Ik lees veel reviews over thermometers en controllers en weet eigenlijk niet goed wat ik moet kiezen. Ik begrijp dat een thermometer onontbeerlijk is, maar is een controller dat ook? Op zich zou ik het prettig vinden om eerst te beginnen met een goede thermometer en die later uitbreiden met een fan. Wat adviseren jullie?
 
Logisch dat je eerst met een thermometer wilt beginnen, alleen moet je voor de thermometer je deksel openen en word de temperatuur verandert in de kamado.
Dit is niet met een Meater, maar dan zit je weer aardig aan de kosten
 
Heeft iemand ervaring met de BBQ Guru DX3 en zo ja, hoe bevalt deze?
 
In principe hoef je met een thermometer aan een draadje ook je deksel niet te openen hoor.
Controllers heb ik geen ervaring mee maar volgens mij zij die ook niet nodig als je de kamado eenmaal helemaal onder de knie heb (daar zit ik voorlopig ook nog niet maar ben al wel aardig op weg)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
In principe hoef je met een thermometer aan een draadje ook je deksel niet te openen hoor.
Controllers heb ik geen ervaring mee maar volgens mij zij die ook niet nodig als je de kamado eenmaal helemaal onder de knie heb (daar zit ik voorlopig ook nog niet maar ben al wel aardig op weg)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ik heb inderdaad ook het idee dat een controller, in tegenstelling tot een goede thermometer, niet strikt noodzakelijk is indien de temperatuur constant blijft. Maar dat is van een aantal factoren afhankelijk die je niet altijd zelf in de hand hebt (bv. omgevingstemperatuur). Ik heb in ieder geval de Thermoworks Smoke besteld en dan denk ik nog eens rustig na over een controller met fan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan