BasBQ
Beef en Steak

Ciabatta broodje met Iberico ribfingers

 
 
 
 

R@lph

Kooltjesharker
Berichten
193
Het maken van ribfingers stond al enige tijd op het to-do lijstje. Dus 1kg Iberico ribfingers bij de Hanos gehaald.
Dit keer twee verschillende bereidingen, in de rub en natte marinade met een Aziatische twist.

Ribfingers geserveerd op een ciabatta broodje met een bedje van rucola, bacon, augurkje en wasabi mayonaise.

ClVqEDR.jpg


Z0o4pSc.jpg


FEgytAV.jpg


hhGtgfA.jpg


Met wat extra homemade bacon. :)
nkxIFLc.jpg


Aflakken met bbq-saus, en het restant van de marinade.
zJ8cFi6.jpg


F5TRgyU.jpg
 
En tevreden? Oogt smakelijk in ieder geval

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Ziet er lekker uit!

hoe doen jullie dat bij ribfingers?
ik merk dat als ik ze door laat garen tot ze er allemaal zijn het gros te ver is.

Nou hoorde ik laatst van een kamaraad dat hij er eerst de dikkere oplegt en later de dunne zodat alles gelijktijdig klaar is, maar dit zou ook anderom kunnen, wat klaar is eraf.
maar dan zit je weer met warmhouden
 
En tevreden? Oogt smakelijk in ieder geval
emoji106.png


Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
Ja zeker tevreden. Met name de zoetere Aziatische smaken spreken veel meer aan dan een rub. Het kruidige van de rucola, de pit van de wasabi mayonaise, en het zuurtje van de augurk zorgen voor een smakelijk geheel. Een portie ribfingers gaan voortaan standaard in de vriezer liggen.
 
Ziet er lekker uit!

hoe doen jullie dat bij ribfingers?
ik merk dat als ik ze door laat garen tot ze er allemaal zijn het gros te ver is.

Nou hoorde ik laatst van een kamaraad dat hij er eerst de dikkere oplegt en later de dunne zodat alles gelijktijdig klaar is, maar dit zou ook anderom kunnen, wat klaar is eraf.
maar dan zit je weer met warmhouden
Dat kleinere en dunnere spul is er inderdaad meteen opgegaan maar veel eerder afgegaan en tijdens het wachten en prutsen in de schuur met een biertje gesnackt :).
 
Hahaha lekker snacken voordat het echte eten begint. Lekker hoor rib fingers
 
Lijkt me een lekker idee 🤔om zelf ook maar eens te maken 😋
 
Ziet er geweldig lekker uit! Heb je nou een rooster van je voedseldroger op de bbq liggen? 🤓😳
 
Terug
Bovenaan Onderaan