Na het lezen van de verschillende kers-brisket verhalen kreeg ik gelijk trek. Echter vind ik een hele brisket gewoon te veel en daarom gekozen voor een stuk rundernek.
Ik had geluk. De slager had redelijk wat rundernek van Wagyu over van de feestdagen en bood mij deze aan voor de prijs van het "gewone" Australische rundvlees.
Wow, helemaal in mijn nopjes na het zien van die marmering. Dat moet goed gaan komen.
Mijn idee was het hele stuk te garen als brisket. Alleen kreeg ik gelijk commentaar van mijn broer en een forumbeheerder, @Bram @Ewald
.
Vooruit, in plaats van het hele stuk op te snijden voor steaks, heb ik voet bij stuk gehouden. Twee stukken steaks en de rest voor de brisket.
Meteen mooi opgebonden, zodat het geheel goed bij elkaar blijft.
Hierna een koffierub gemaakt. Ik ben een huge fan van koffierub in combinatie met rundvlees, zowel voor low and slow en high and fast.
Eerst injecteren met wildfond. Waarom wildfond? Nou, mijn eigen bouillon was op en dit was het enige wat ik nog had, dus waarom niet...
De rub.
Dit mocht een nachtje in de koelkast.
De volgende ochtend moi op tijd begonnen. 10.00u en de roast mocht er op bij 121 graden.
Ff ontspannen
Na 2 uur een paar keer ingesmeerd met een combinatie van appelazijn, ahornsiroop en Worcester.
Tegen 14.30u de boel ingepakt met wat extra roomboter en appelazijn.
En toen rond 16u zag hij dat het goed was
.
Uitdampen en terug inpakken voor het avondeten rond 18.30.
Het goud natuurlijk opgevangen en bewaren voor de volgende sessie.
En dan de begeleidende gerechten na recept van @Ewald.
18.30 was het zover.
Wat een heerlijk bordje. Voor mij een perfect combinatie. En de Wagyu? Leuke naam, maar met deze bereiding of dit deel niets speciaals, gewoon goed
.
Ps. Had ik al gezegd mee te doen. Metde fotowedstrijd
.
Maak de blits met kids. Als deze niet duidelijk is
Bedankt voor het kijken.
Ik had geluk. De slager had redelijk wat rundernek van Wagyu over van de feestdagen en bood mij deze aan voor de prijs van het "gewone" Australische rundvlees.
Wow, helemaal in mijn nopjes na het zien van die marmering. Dat moet goed gaan komen.
Mijn idee was het hele stuk te garen als brisket. Alleen kreeg ik gelijk commentaar van mijn broer en een forumbeheerder, @Bram @Ewald

Vooruit, in plaats van het hele stuk op te snijden voor steaks, heb ik voet bij stuk gehouden. Twee stukken steaks en de rest voor de brisket.
Meteen mooi opgebonden, zodat het geheel goed bij elkaar blijft.
Hierna een koffierub gemaakt. Ik ben een huge fan van koffierub in combinatie met rundvlees, zowel voor low and slow en high and fast.
Eerst injecteren met wildfond. Waarom wildfond? Nou, mijn eigen bouillon was op en dit was het enige wat ik nog had, dus waarom niet...
De rub.
Dit mocht een nachtje in de koelkast.
De volgende ochtend moi op tijd begonnen. 10.00u en de roast mocht er op bij 121 graden.
Ff ontspannen

Na 2 uur een paar keer ingesmeerd met een combinatie van appelazijn, ahornsiroop en Worcester.
Tegen 14.30u de boel ingepakt met wat extra roomboter en appelazijn.
En toen rond 16u zag hij dat het goed was

Uitdampen en terug inpakken voor het avondeten rond 18.30.
Het goud natuurlijk opgevangen en bewaren voor de volgende sessie.
En dan de begeleidende gerechten na recept van @Ewald.
18.30 was het zover.
Wat een heerlijk bordje. Voor mij een perfect combinatie. En de Wagyu? Leuke naam, maar met deze bereiding of dit deel niets speciaals, gewoon goed

Ps. Had ik al gezegd mee te doen. Metde fotowedstrijd

Maak de blits met kids. Als deze niet duidelijk is

Bedankt voor het kijken.
Laatst bewerkt: