BasBQ
Beef en Steak

Choripan

 

Taq

Sprokkelaar
Berichten
35
Vorige week tijdens een bezoekje aan basbq. Een mooi pakketje hot & spicy chorizo meegenomen. Dankzij het recept van noskos moest dit wel goed gaan komen!

2 uur van te voren de chimicurri gemaakt. Genoeg tijd voor de smaken om mooi samen te komen. Had het liever nog eerder gedaan, helaas geen tijd voor gehad!

Kolenstarter klaargezet gauw naar binnen toe. Even de ciabatta’s open gesneden, en voorzien van wat chimicurri. Tussentijds een indirecte opstelling klaar gezet

95E34832-7FB2-4060-A88D-51EB4CAE3E50.jpeg



Weber op 150-155 graden ingesteld.
Na ongeveer 25/30 minuten indirect heb ik even de temperatuur gemeten. 80 graden perfect.

B2DC9999-A5D9-46D0-9A52-937EDA91CBD6.jpeg


Snel naar binnen toe. Chorizo’s opensnijden. En de ciabatta’s even toasten. Na het toasten van de ciabatta’s. De chorizo’s nog even afgegrild. Wat resulteerde in een mooi krokant jasje. Tijdens het afgrillen de deksel dicht gedaan. De chorizo’s neigde nogal om te vlammen!

A929F2EC-2673-4ED9-9B49-77746DE6771C.jpeg


Snel naar binnen toe. Het regende vandaag echt pijpenstelen. Niet het meest ideale weer, maar wie lekker wilt eten moet er iets voor over hebben.

EFE3D834-180A-4CF6-961E-414A7A047D0B.jpeg


Ik was oprecht verbaasd over het eind resultaat. De chorizo’s waren van zichzelf al erg smaakvol. De chimucurri was in tegenstelling tot mijn eerder gemaakte exemplaren erg goed. Al met al een ontzettend smakelijk broodje!
 
Enige tijd geleden ook gemaakt.
Werkelijk een zalig broodje.
 
  • Leuk
Waarderingen: Taq
Lijkt me een heerlijk broodje.

Komt op de to-Q lijst.
 
  • Leuk
Waarderingen: Taq
Heerlijk, deze stijgen op de to.do-lijst.
 
  • Leuk
Waarderingen: Taq
Warme chorizo vind ik heerlijk. Maar kom nooit chorizo worsten tegen om te grillen. Enkel degene die tussen de andere droogworsten hangen die we dan bv als beleg gebruiken.

Nog maar wat harder opletten dan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Taq
Warme chorizo vind ik heerlijk. Maar kom nooit chorizo worsten tegen om te grillen. Enkel degene die tussen de andere droogworsten hangen die we dan bv als beleg gebruiken.

Nog maar wat harder opletten dan.
Ik had dit pakje meegenomen bij basbq. Volgens mij komen ze oorspronkelijk van bbquality af
 
Mooi dat het resultaat je zo goed is bevallen 😊
 
  • Leuk
Waarderingen: Taq
Terug
Bovenaan Onderaan