Chocoladesoufflé met ganache van passievrucht en witte chocolade

Chocoladesoufflé met ganache van passievrucht en witte chocolade
Peruaanse Paola Holthausen van foodblog Cravings in Amsterdam dronk liters passievruchtensap toen ze nog in haar geboorteland woonde.
Alleen de titel klonk voor mij al lekker.
En als je zelf het onderwerp bedenkt, moet je de lat maar hoog leggen

Moelleux, lavacake, soufflés, ik had het in ieder geval nog nooit zelf gemaakt, laat staan op de bbq, laat staan met een vulling er in.
Eerst de passievruchten. Een beetje extra, altijd lekker door de yoghurt.

Dan witte chocolade met passievruchtsap en suiker laten smelten voor de vulling.
Pfff nu al lastig er af te blijven

Dit geheel mocht echter de hele dag nog in de koelkast blijven staan.
Dan pure chocolade met, vanille extract en boter smelten. Ondertussen de eidooiers opkloppen met suiker.
Hierna het eiwit met suiker opkloppen.
En het geheel rustig mengen.
Het beslag wordt uitvoerig getest

Het geheel mocht in de koelkast tot de avond.
Ondertussen lekker prullen met een pasta voor het avondeten, waarvan ik het appart openen van een topic niet nodig vind.
Altijd lekker smullen, maar belangrijker, tijd voor het dessert.

De vormpjes ingevet, met cacaopoeder bestrooid en gevuld.
De vulling in het midden en weer afgedekt.
Dit mocht voor 20 min op 180 graden.
En dan.....

Het was verschrikkelijk lekker, maar het ziet er al een keer gegeten uit.
Navraag bij bbq vrienden levert verschillende reacties op als: "je moet de magnetron gebruiken" , "ook in de oven is het lastig". Uiteindelijk denk ik, te lage temperatuur, te lang, verkeerde vorm..
Gelukkig had ik de helft maar gebruikt en kreeg ik nog een echte tip het recept van Jeroen Meus te volgen. "lukt mij hiermee altijd" wordt er zelfs nog geroepen.....
De volgende dag dus andere vormpjes, serveerringen, gebruikt. Dit was inderdaad makkelijker te vullen.
Hogere temperatuur, 210 ipv 180 graden. En uiteindelijk 13 minuten.
Het resultaat, verre van perfect en zeker nog steeds in elkaar gezakt, maar het ziet er al 10x beter uit.
Ik ga dit nog vaker proberen, ooit komt er een perfecte foto

Bedankt voor het kijken!