BasBQ
Beef en Steak

Chinese spareribs met hoisin

 
 

Ivoo

Sprokkelaar
Berichten
37
Morgen bbq met de buren. Beetje vleesjes grillen.

En spareribs ge?nspireerd door de ribs van Rons gastrobar*.
Deze waren namelijk erg lekker van de week. :)

Ik ga ze bereiden volgens de 3-2-1 methode. Vandaag in de rub in een vacu?m zak morgen. Roken met Hout van rode wijn vaten of appel of kersen.  Bij de 2 de stap scheutje appelsap. Lakken met onderstaande lak. Af garneren met Bos ui.

Heb 4 ribs.

Rub:
9 theelepels knoflookpoeder
9 theelepels zout
9 theelepels paprikapoeder (sweet)
4,5 theelepel Chinese 5 spices
5,5 theelepels gemberpoeder
3 theelepel chili peper

Lak:
8 eetlepels hoisin saus
2 eetlepels gembersiroop
1 eetlepel soja saus
2 eetlepels sesamolie
1 eetlepels ketjap
1 eetlepel honing
peper/zout

Fotos volgen gedurende het proces :)



Lak ook al vast gemaakt zo dat de smaken lekker door kunnen trekken.
Smaak is lekker, hoog drop gehalte. :D
Vacumeere kun je leren, In een kleine kookzak morgen in een kommetje kokend water en klaar.



Hij loopt.



Best te vreden tot nu toe temperatuur blijft mooi constant 110. Zie wel dat me shake bijna op is dus heb er nog wat extra kolen bij gedaan nu goed opletten.
Eerste run spareribs was op een weber maatje kleiner, bij iemand anders en daarhad vlink meer moeite met de temperatuur.



Tijdens het uitpakken de appelsap/vleessap opgevangen en aan de lak toegevoegd.
Om de smaak van de lak minder intens te maken deze kwam op de spareribs erg goed uit de verf.
Tijdens het uitpakken had ik al een botje in me hand. Iedereen vond ze heerlijk. En ik ga deze zeker nog eens maken.



Recept van de lak nog even gehalveerd hier heb je meer dan genoeg aan en helemaal als je hem aanvult met de appel/vleessap.
 
Ben benieuwd naar het resultaat. Wel al water in de mond!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

 
dit ga ik toch ook eens volgen.
 
Ben ook zeer benieuwd naar het eind resultaat.  :)
 
Ik heb bij berijden van Spareribs toch een ander beeld dan bij het bereiden van spareribs😂. Anywho: ribs met hoisin saus  is altijd erg lekker!
 
dat is een receptje om te onthouden zo te zien.
 
Kwam het een beetje in de buurt van wat je bij Ron Blauw hebt gegeten? Ziet er wel lekker uit.
 
KamadoNovice zei:
Kwam het een beetje in de buurt van wat je bij Ron Blauw hebt gegeten? Ziet er wel lekker uit.

Ja, de belevenis is natuurlijk wel anders. En omdat ik misschien wel te voorzichtig geweest ben met de lak ivm sterke drop achtige smaak was die op de Ribs minder overtuigend. Dus volgende keer zou ik ze "dikker" aflakken. Maar dat is een kwestie van details.

 
Lekker hoor leuk recept ook maar eens proberen  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan