BasBQ
Beef en Steak

Cherry cola ribs

 

CharCol

Vuurmaker
Berichten
89
Eind 2020 wat dikbevleesde spareribs besteld bij B&S, met als doel om wat te experimenteren.
DSC_1498.JPG
DSC_1499.JPG


Eerste thema: kers. 2 ribs een uurtje vantevoren in de simply marvous cherry rub gezet.

De primo ondertussen opgestookt naar ca 115 graden met 2 chunks - hoe kan het ook anders- kersen.

DSC_1500.JPG


Heb de 3-2-1 methode aangehouden dus eerste 3 uur gerookt en om het half uur ingespoten met cherry coke.
DSC_1502.JPG


IMG_20210110_091941_910.jpg

Vervolgens ingepakt met de noskos formule: lichte basterdsuiker, roomboter, agavesiroop en heb hier zelf nog een scheutje cherry coke bij gedaan. De andere met een scheutje appelsap (deze eet ik vandaag), om te kijken of ik verschil proef. De ribs ca anderhalf uur in de folie gehad en vervolgens nog een half uur uit de folie en geglazed.
DSC_1507.JPG
DSC_1508.JPG


Voor de glaze heb ik kosmos cherry habanero bbq sauce, cherry coke, kersen jam, scheutje appelciderazijn en een beetje ketchup ingekookt tot een yoghurt dikke substantie.
DSC_1506.JPG


DSC_1512.JPG


DSC_1515.JPG


Eindresultaat: erg leuk om te doen, veel geleerd en prima eindresultaat. Voor mijn smaak net ietjes te zoet, en omdat het dikbevleesde ribs waren, hadden ze iets langer in de folie gemogen. Ik hou er wel van als ze bijna fall off the bone zijn. Gegeten met zoete aardappel frietjes met parmezaanse kaas snippers en gepofte puntpaprikaatjes.
 
Ziet er goed uit! Gisteren ook dikker bevleesde ribs gemaakt. Zelfde verhaal met het inpakken. Desondanks toch altijd lekker hoor ribs!
 
Hier zijn gisteren de ribben op de BBQ gegaan. Die van jou zien er heerlijk uit! En wat blijft zo'n Primo gaaf zeg :)
 
Ze glimmen fantastisch, proef je de cherry cola terug?
 
Zien er super uit. Glimmen ook lekker! Flinke ribben ook, welke zijn dit van beef and steak? Gewoon baby backs of die extra dik bevleesde?
 
Wauw. Ziet er geweldig uit. Hele mooie ribben zijn het geworden
Geloof graag dat het allemaal wat zoet Was,zeker met zoete aardappel friet en puntpaprika's ;)
 
Wauw. Ziet er geweldig uit. Hele mooie ribben zijn het geworden
Geloof graag dat het allemaal wat zoet Was,zeker met zoete aardappel friet en puntpaprika's ;)
Haha idd, al was de saus prima in balans en helpen de parmezaan flakes ook wel dus overdreven zoet was 't gelukkig ook niet
 
Lekker hoor! Leuke inspiratie voor een volgende keer.
 
Als je daar een Bacardi aan toevoegt heb je een winnaar! 📸
 
zo, dat zijn pas glanzende ribben!
En een mooie Primo, misschien een domme vraag, maar als je de hitte bron zo aan een kant aan steekt, hefet dat dan nog invloed op de indirecte warmte links/rechts? draai jij bijvoorbeeld je spareribs dan nog eens om?
 
zo, dat zijn pas glanzende ribben!
En een mooie Primo, misschien een domme vraag, maar als je de hitte bron zo aan een kant aan steekt, hefet dat dan nog invloed op de indirecte warmte links/rechts? draai jij bijvoorbeeld je spareribs dan nog eens om?

Goeie vraag, ook een vraag die ik zelf nog onderzoek. Gisteren pork belly burnt ends gemaakt zonder de divider, gewoon om te testen.Ik neig toch maar naar 1 zone met vuur en het vlees aan de andere kant. Meestal merk ik wel temperatuurverschil, maar als het keramiek eenmaal warm is, dan levelt dit meestal wel tot een paar graadjes verschil. Heb de spareribs niet gedraaid in dit geval, wel de dik bevleesde kant naar links gelegd.
 
Mooie strakke ribbels. Glimmen van genot.
Zullen zeker gesmaakt hebben.
 
Wat een mooie dikke ribs. Ziet er goed uit. Eigen gemaakte ribben zijn zo lekker. Daar kan niks tegen op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan