BasBQ
Beef en Steak

Char sui met firebox divider van Lin

 
 
 

Dominique

BBQ Junkie
Berichten
6.790
Eindelijk! Ik ging twee vliegen in ??n klap slaan. Char sui maken en de firebox divider van Lin gebruiken.

Divider werkt als een tierlier, ik heb eigenlijk mijn halfmoon ding alleen gebruikt omdat ik geen vet en ellende in mijn firebox wilde laten lekken, maar dat had dus niet gehoeven. Terwijl ik dit typ denk ik dat ik natuurlijk gewoon wat houtskool aan de lege kant had kunnen laten liggen om de rommel op te vangen. Nou ja, al doende leert men ;)

De char suimarinade was gewoon van Lee Kum Kee. Ik gebruikte  een stuk buikspek . Temp ei was 200?, 40 minuten. Daarna insmeren met wat honing en even direct boven vuur om te bruinen. Gebakken rijst Yang zhou erbij en een mislukte ( bremzoute) komkommersalade erbij. Maar dat die niet te vr*ten is, zie je op de foto niet =))

















 
al is het niet te vr***n, ziet het er wel heel smaakvol uit ja  ;)
 
Leo zei:
al is het niet te vr***n, ziet het er wel heel smaakvol uit ja  ;)

Alleen de komkommer mafketel ;) De rest was lekker heerlijk hoor.
 
Mooie testrun en ik ben blij dat je divider goed werkt!
Gelukkig heeft deze niets met de komkommer te maken  ;)

De rest ziet er top uit!
 
Lust ik!

En dat het niet te vreten is, zie je op foto's niet. Met een mooi kleurenfiltertje en wat scherpte-diepte is alles lekker!

je denkt toch niet dat wij alles opeten wat er op vleesboek komt??
 
peter w zei:
Nou ziet er erg lekker uit hoor.

En heb je het recept gevolgd?

Ik volg altijd de recepten, te minste de eerste keer dat ik het maak zeker, daarom is de komkommersalade ook niet te vr*ten.... =))
 
Danny77 zei:
Zo die komkommer salade ziet er lekker uit heb je daar ook een recept van. :p
Maar mooi spekkie.

Snij een komkommer in schuine reepjes en flikker er een eetlepel zout over, laat uitlekken. Dan afspoelen, maar dat helpt niet meer. En dan een dressing erover. Die proef je door het zout niet meer.... =)) zoiets Danny. Brrrrr.
 
Ceriel zei:
Lust ik!

En dat het niet te vreten is, zie je op foto's niet. Met een mooi kleurenfiltertje en wat scherpte-diepte is alles lekker!

je denkt toch niet dat wij alles opeten wat er op vleesboek komt??

Niet? Ohhhhh ;)
 
Die half moon raised grid lijkt me erg handig om te voorkomen dat er vleessap in je ei lekt, maar je had er natuurlijk ook een paar kolen onder kunnen leggen.
Eh....deja discuss?e....  ;)

Maarre, ziet er nog steeds goed uit hoor. Jammer van die kk salade. Om kwamkwammers te ontvochten heb je maar weinig zout nodig, kwam ik ook ooit door schade en schande achter :)

Die marinade ga ik vandaag ook maar eens halen bij mijn favoriete Bijlmerpoortchinees. Ik heb heel erg zin gekregen in bovenstaande ineens zomaar, dus dat gaat ome Jeroen deze week ook eens proberen :D


 
Ik ben misschien een luie, onverschillige pipo, maar ik laat dat vet altijd mijn primo inlopen. Zo lang je er geen flare-ups van hebt denk ik dan boeien. Waarom zou ik dit niet moeten denken (serieuze vraag)


Dominique zei:
peter w zei:
Nou ziet er erg lekker uit hoor.

En heb je het recept gevolgd?

Ik volg altijd de recepten, te minste de eerste keer dat ik het maak zeker, daarom is de komkommersalade ook niet te vr*ten.... =))
Doe ik ook altijd =))
 
Emiel, ik heb er eigenlijk niet echt een idee waarom ik dit dacht, als U snapt wat ik bedoel. Ik verzon het gewoon " o, laat ik nu geen rommel in firebox laten druipen". Maar ik heb er geen onderbouwing voor.

En zit niet te liegen over het volgen van recepten jij..... Mafketel. Bij jou is een recept een soort vage aanwijzing waar het eventueel naar toe zou KUNNEN gaan. =))
 
Dominique zei:
Snij een komkommer in schuine reepjes en flikker er een eetlepel zout over, laat uitlekken. Dan afspoelen, maar dat helpt niet meer. En dan een dressing erover. Die proef je door het zout niet meer.... =)) zoiets Danny. Brrrrr.

Ziet er allemaal heerlijk uit Domi,

Van Ome Steven
Koreaanse Komkommer Salade:

3 el. rijstazijn (Konig, vinden wij de lekkerste)
1 el. bruine basterdsuiker
1/2 tl. grof zout (Fleur de Sel)
1 komkommer in kleine reepjes
1/4 ragfijn gesnipperde ui

Meng alle ingredi?nten en laat 1 a 2 uur marineren

Die is erg lekker, komt van het Kalbi Kui recept

 
Zo, hier staat het varken inmiddels ook in de rode rotzooi. Donderdag party on met hopelijk minder zoute kwamkwammerts.
 
Dominique zei:
Emiel, ik heb er eigenlijk niet echt een idee waarom ik dit dacht, als U snapt wat ik bedoel. Ik verzon het gewoon " o, laat ik nu geen rommel in firebox laten druipen". Maar ik heb er geen onderbouwing voor.

En zit niet te liegen over het volgen van recepten jij..... Mafketel. Bij jou is een recept een soort vage aanwijzing waar het eventueel naar toe zou KUNNEN gaan. =))
Duidelijk en uhm duidelijk =))
 
mmmmm ziet er goed uit. is die char sui marinade oke of zeg je, laat moeilijke eters vooral zelf een receptje zoeken?  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan