BasBQ
Beef en Steak

Char sui met firebox divider van Lin

Marieken zei:
mmmmm ziet er goed uit. is die char sui marinade oke of zeg je, laat moeilijke eters vooral zelf een receptje zoeken?  ;)

Het was zeker lekker, maar wat me opviel, ik had buikspek ingeprikt en 48 uur in de marinade gelegd, de marinade is zo dik dat het niet heel diep intrekt. Dus niet te dikke stukken buikspek nemen.
Ik heb ook nog een zakje Lobo roast red pork liggen ( waar je vlees knalrood van wordt) die ga ik binnenkort uitproberen.
Maar qua smaak was deze wel " net als bij de chinees". De chinese cassi?re bij Oriental  heeft hem zelf ook, zei ze. Daar moest ik wel weer om lachen. Sta je receppies uit te wisselen, terwijl je elkaar bijna niet verstaat, maar zij is echt een schat van een meid. Dat terzijde natuurlijk. En niet relevant. Maar wel leuk.
 
Ewald zei:
Dominique zei:
Snij een komkommer in schuine reepjes en flikker er een eetlepel zout over, laat uitlekken. Dan afspoelen, maar dat helpt niet meer. En dan een dressing erover. Die proef je door het zout niet meer.... =)) zoiets Danny. Brrrrr.

Ziet er allemaal heerlijk uit Domi,

Van Ome Steven
Koreaanse Komkommer Salade:

3 el. rijstazijn (Konig, vinden wij de lekkerste)
1 el. bruine basterdsuiker
1/2 tl. grof zout (Fleur de Sel)
1 komkommer in kleine reepjes
1/4 ragfijn gesnipperde ui

Meng alle ingredi?nten en laat 1 a 2 uur marineren

Die is erg lekker, komt van het Kalbi Kui recept

Die ga ik de volgende keer doen Ewald, dank je wel.
 
Als ik met gekochte marinade maak dan mix ik de Lee Kum Kee met Lobo en dan iets water erbij tot het vloeibaar is.
Maar ik heb het nu twee keer zelf gemaakt de marinade en dan is hij ook heel erg lekker ;)
 
Afgelopen vrijdag maar eens geprobeerd om dit na te maken. Dit is wel in ??n keer met stip ??n van mijn favoriete chinese gerechtjes zeg! Ik heb varkensfilet gebruikt i.p.v. buik, omdat mijn vrouw niet zo van vet houdt (of het moet aan mij vastzitten :) ). En ik heb de char siu ook licht gerookt tijdens het garen met een flupje pecansnippers.
Maar de combinatie van alles swingt wel helemaal de wok uit moet ik zeggen. Heerlik!

20150522_191412_RichtoneHDR_zpslhuzcqp4.jpg
 
Het ziet er wel heel ernstig lekker uit Jeroen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan