BasBQ
Beef en Steak

Char siu in de sneeuw ☃️

 
 
 

Robdijn

Pitmaster
Berichten
714
Zo, na lang op mijn to do te hebben gestaan, heb ik vandaag de char siu volgens het recept van @Sander72 gemaakt: https://www.bbqgenootschap.nl/threads/char-siu-en-yangzhou-fried-rice.19129/
Dit kostte me afgelopen zaterdag een uitje naar de amazing oriental, helaas hebben wij dichterbij geen toko.
Gisteren de marinade klaargemaakt met een hele rits aan ingrediënten:
IMG_20210211_161252.jpg

De witte peper vervangen door "4 seizoenen peper", en ik gok dat het iets meer dan een halve theelepel gember en Laos wortel was.
Om vervolgens de lappen procureur, welke ik een tijdje terug in de diepvries had bewaard voor dit moment, lekker laten poedelen.
Vanavond met de resterende sneeuw in mijn tuin de Weber warmgestookt, gemikt op een 180 graden dome:
IMG_20210212_174134.jpg

Lapjes erop, en af en toe draaien en inkwasten met wat honing gember glaze:
IMG_20210212_175033.jpg

Na een 45 minuten was het smullen! We hadden binnen een interpretatie op nasi klaargemaakt, niet echt op smaak om te voorkomen dat de smaken zouden botsen met de char siu:
IMG_20210212_182556.jpg

Ikzelf had er een verrassend biertje bij, mijn vriendin een lekker soepel wijntje, het is immers carnaval, je zou het bijna vergeten!
Even ietsje dichterbij:
IMG_20210212_182607.jpg

Al met al zeer smakelijk 👌🏻
Ik heb dus, zoals te zien, geen rode kleurvloeistof toegevoegd, ik zie gewoonweg het nut er niet van in.
 
Prachtig. Dit is echt een geweldig recept en vind ik lekkerder dan met buikspek.

De kleurstof is leuk voor het oog, aan smaak zal het weinig toevoegen.
 
Mm, ziet er heerlijk uit!
 
Dat is inderdaad een topper, heerlijk hier had ik erg graag een bordje van mee gegeten👍🏼
 
Mooi bordje geworden! Het Hommel bier heb ik ook afgelopen weekend geproefd. Prima biertje.
 
Lijkt wel een feestje zo, ziet er erg lekker uit hoor.
Vooral die foto "wat dichterbij", mmmmmmmm 🔥
 
Mooi gedaan hoor. Zal goed gesmaakt hebben.
 
Lekker man, char siu met Poperings Hommelbier, lijkt mij een heerlijke hoppige metgezel!
 
ziet er goed uit zeg.
jullie zullen goed gegeten hebben.
ziet er ook mooi uit zo.
toppertje
 
Vlees ziet er zonder het rood gekleurde goed uit, zal gesmakt hebben
 
Zo lekker dit. Ziet er goed uit en heerlijke plaatjes. Water loopt me in de mond.
Deze staat op de lijst war je me s'nachts voor wakke mag maken.
 
Heel mooi, maar mis stiekem toch de rode kleur.
 
Wat een mooi bordje! Nu ken ik best wat bieren inmiddels, maar wat is hommelbier?
 
Terug
Bovenaan Onderaan