BasBQ
Beef en Steak

Camping BBQ

Ghanneh

Tondelzoeker
Berichten
5
Al langere tijd zijn wij aan het kamperen. Eerst deden we dit met een caravan en dan kon de weber makkelijk mee. Nu doen we dat met een tent en hebben we dus minder ruimte om zaken mee te nemen. Dit down-sizen bevalt goed maar het enige wat ik nog mis is een BBQ.
Uiteraard ken ik de WGA en die lijkt mij perfect, maar er zijn steeds meer campings waarbij kolen verboden zijn.
Ga voor de gas versie hoor ik je dan zeggen maar dan kom je weer op het type gasfles. Voor het gewone kookstel hebben we de Campinggaz 904 mee.
Hoe lang gaat zo'n fles mee met een BBQ sessie (natuurlijk afhankelijk van het soort sessie)? Wat zijn jullie ervaringen?

Of hoe doen jullie dit?

- het hoeft dus niet perse lichtgewicht te zijn maar wel compact...
 
Volgens mij kun je met een dergelijke fles makkelijk 2-3 weken doen.

Verbruik van een bbq lijkt me niet direct hoger dat een regulier kookstel.

Vroeger had je ook nog van de varianten met lavasteen overigens , dat lijkt het verbruik ook wel te drukken?
 
Laatst bewerkt:
Zelf ben ik in het bezit van de 907, en daar doe ik rustig minimaal twee seizoenen mee.
Dit in combinatie met de safari chef.
Echt lange sessies doe ik niet op de gasbbq.
Het is dus meer voor de spiesjes of lapjes te grillen.
 
En de andere optie dan; De campings waar kolen verboden zijn lekker links laten liggen? šŸ„²
 
Daarom ga ik niet kamperen.
 
Ik heb een adapterslang voor de wga gas.
Link
dit werkt goed genoeg voor mij op een camping waar alleen gas is toegestaan.
Maar boeken we een camping waar kolen toegestaan zijn gaat de wga op kolen mee.
 
Onze camping in juni ā¤ļø

2023-02-15 09_07_26-Camping Bergumermeer - Nederland - Vacansoleil en nog 7 andere pagina's - ...png
 
Daarom ga ik niet kamperen.

Dat is ook een oplossing :ROFLMAO:
Zelf zijn we niet echt campingminded. Mijn vrouw wil wat luxe op vakantie, waardoor het altijd wel een hotelletje is met half pension of all-in. Maar ze gaat ook heel graag naar CenterParcs. Daar heb je wel vaak zo een betonnen Q bij het huisje, maar ik neem dan wel steeds mijn tafelBBQ mee (moet ik eens vervangen door een WGA) en heeft er nog nooit iemand geklaagd dat ik met houtskool bak.

In het Terhills park an CP staan er bij de VIP huisjes zelfs KJC2's. Handig, dan neem ik mijn eigen roosters mee en hoef ik deze niet te huren :ROFLMAO:
 
Dat snap ik niet, waarom zou een gasbbq niet mogen? Mag je dan wel op gas koken?

En elektrische bbq... gourmetstel bedoelen ze? :p
Ontploffingsgevaar? Geen idee, maar vind het wel prima. Beter dan andersom, want dan heb ik een probleem :LOL:
 
Wij zijn redelijk campingminded. Zoals je kunt zien aan mijn avatar hebben we ons eigen huis altijd bij ons en kunnen we vaak ook wel ergens wild staan, zeker in het buitenland. In Duitsland kun je bijna overal op kolen stoken, vaak zie je in parken speciale BBQ velden en ascontainers staan. Maar ook veel Duitse campings hebben hier facilliteiten voor, die Duitsers houden wel van een BBQ. Scandinaviƫ idem, die schieten het liefst zelf eerst iets af om het daarna op te eten. In Spanje zie je vaak openbare grills staan met de zak kolen er naast, klaar voor gebruik. Alleen in Nederland doen campings nog wel eens moeilijk, maar daar sta ik toch haast nooit.

Overigens heb ik een WGA op kolen, daarvoor gebruikte ik de Smokey Joe Premium. Maar de WGA is wat praktischer.
 
WGA voor mij en als kolen niet toegestaan zijn dan maar niet bbqen....maar ik moet eerlijk zijn ik zoek echt bewust op campings waar dit wel kan. :)
 
Hier ook de WGA voor op vakantie, al dan niet op een camping. Maar door droogte kan je niet echt uitzoeken waar je wel of niet kolen mag gebruiken. Als we niet mogen BBQ'en dan heb ik een plancha voor op de coleman benzinebrander.

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk
 
Hier ook de WGA voor op vakantie, al dan niet op een camping. Maar door droogte kan je niet echt uitzoeken waar je wel of niet kolen mag gebruiken. Als we niet mogen BBQ'en dan heb ik een plancha voor op de coleman benzinebrander.

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Dus een bbq verboden en een benzinebrander mag wel? Het kan misschien aan mij liggen hoor maar als iemand de logica moest kunnen uitleggen?
 
De benzinebrander maakt geen vonken hoor. De benzine ruik je ook niet. Er is in mijn ogen weinig verschil met koken op gas Ook hebben we een lamp op benzine, gaat super.

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk
 
Nog ergens in de aanbieding?
 
Dank voor alle reacties, hier zojuist een WGA aangeschaft. En een camping waar BBQ-en is toegestaan is geboekt.
Ik heb ergens gelezen dat welkoop een kortingsactie heeft op Hemelvaartsdag, maar waar ik dat gelezen heb weet ik niet meer
 
Ik zat met hetzelfde probleem. Ik heb een WGA op houtskool. Die heb ik al een paar jaar en bevalt goed. Thuis gebruiken we ook alleen houtskool bbq's en heb ik gas nooit overwogen. Maar we zijn er al een paar keer tegenaan gelopen dat we die niet mogen gebruiken op campings.

Na een tijd zoeken (oa in dit topic) is m'n keuze gevallen op de Cadac Carri Chef 40 met bbq rooster, chef pan en pizza steen. We zijn nu een kleine week op vakantie en tot nu toe alleen maar lof voor deze bbq. Doet z'n werk boven verwachting en is makkelijk schoon te maken. Bbqen voor 5 volwassenen en 4 kinderen was zeer goed te doen ondanks dat dit nog maar de 40cm versie is. Ook de chef pan bevalt erg goed. 's Ochtends spek en ei en 's avonds voor 1 pans gerechten. De pizza steen hebben we alleen gebruikt om wat broodjes en een quiche af te bakken. Die 2 accesoires maken hem ook wel tot meer dan een bbq en daardoor erg geschikt voor de camping waar we niet in een bloed hete caravan willen koken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan