BasBQ
Beef en Steak

Còte de boeuf

 
 

Maarten215

Vuurmaker
Berichten
81
Beste genootschappers,

Graag wil ik mijn còte de boeuf met jullie delen. Wat is dit een waanzinnig stuk vlees.

De còte de boeuf is bereid volgens de reverssear methode. Vooraf het vet verwijderd van het vlees en in plakjes op het vlees gelegd. Dit is gaan smelten tijdens de bereiding.
Onder het vlees een drippan met zelf gemaakte runder jus en verse kruiden ( tijm en rozemarijn). Om extra smaak te geven heb ik rookhout van rode wijnvaten toegevoegd.

Het vlees heb ik laten doorgaren tot een kerntempratuur van 45 graden. Hierna de kamado omgebouwd naar indirect en het gietijzerenrooster geplaatst en het vlees op hoge temperatuur afgefakkeld. Op een kerntempratuur van 52 graden heb ik het vlees eraf gehaald.

Na 15 min rusten het vlees aangesneden. Wat een feest in je mond. Je proefde de jus met kruiden en de rode wijn van het rookhout goed door het vlees.

Een echte aanrader.

Iedereen fijne dagen gewenst

5CE3B35F-D571-42CD-B923-030412E60661.jpeg


AA386BD5-DE5B-4860-AA41-55BE97B6E326.jpeg


3ECC3FA2-92DC-4E29-8263-9164F89C00B2.jpeg


89974CBC-423E-4A1D-8EF9-86A38962EE7E.jpeg


9D928A9A-886B-4B68-9343-7958E7D3878A.jpeg
 
wauw, maak me gek!!!
wat ziet deze er goed uit zeg.
Hiervan blijf je eten, ook al heb je geen honger meer.
Gewoon omdat het zoooo lekker is en het er zo goed uitziet.
Mooi gemaakt
 
Mooie stuk vlees zeg. En een perfecte cuisson. Dat moet smullen geweest zijn.
Had je het vlees nog voorzien van kruiden?
 
Dit is echt een top stukje vlees, mits goed aangesneden. Maar dat ziet er bij jouw goed uit zeg! Heerlijk!! Een beetje kruidenboter erbij, wat een genot!
 
Zo, dat ziet er super uit!
Ik moet nog een paar weken vakantie opnemen om dit 🥩 en al die andere heerlijke gerechten 🥘 die ik op het forum zie, uit te proberen. 🍖
 
Dat is een smakelijk plankje. Ik heb hier ook nog wijnvaten chunks liggen, je brengt me op ideeën :)
 
Deze is perfect. Zo heb ik m ook graag. Enkel laat ik het vet zoveel mogelijk achterwege. :D Is daar iets van terug te vinden van water in de druippan ligt?


Wel in je tekst aanpassen dat je hem na 45° omgebouwd hebt naar direct ipv indirect :p
 
  • Leuk
Waarderingen: sieb
Prachtig stukje vlees. Ook maar weer eens doen, lekker!

groeten van Robert
 
Mooie stuk vlees zeg. En een perfecte cuisson. Dat moet smullen geweest zijn.
Had je het vlees nog voorzien van kruiden?
Hoi Bram,

op het vlees had ik alleen Fleur de Sel op gedaan. Aan juse had ik takjes tijm en rozemarijn toegevoegd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Dat is een smakelijk plankje. Ik heb hier ook nog wijnvaten chunks liggen, je brengt me op ideeën :)
Ik vond het een leuke toevoeging. Ik had 2 chunks eraan toegevoegd. Bij het vlees een mooie fles rood en je het een top diner
 
Mooi gedaan kerel, heel fijn zo!
 
Mooi gemaakt Maarten dat moet smullen zijn geweest, de Côte de boeuf had voor mij ook de juiste cuisson 😃 had je er ook nog andere gerechten bij of alleen vlees🤔
 
Mooi gemaakt Maarten dat moet smullen zijn geweest, de Côte de boeuf had voor mij ook de juiste cuisson 😃 had je er ook nog andere gerechten bij of alleen vlees🤔
Hoi jet,

ik had voor kerstavond het voorgerecht gemaakt. Dit was gerookte zalm (warm), maar koud geserveerd. Met daarbij bieten, appel, walnoten. Zie hieronder de foto

Vooraf bij de còte de boeuf hadden we een simpele garnale cocktail met whiskey saus (zelf gemaakt)
DDBADC87-EF49-4B83-A6C9-6AF2B5FF9D70.jpeg


0F5551CB-AD19-4E42-A12E-706B3C64612E.jpeg
 
Mooi gemaakt Maarten dat zal gesmaakt hebben, zo'n rode bietjes "tartaar" heb ik ook wel eens gegeten, dat was toen met stukjes haring er in en er op, kijk dit breng me weer op ideeën😃
 
Terug
Bovenaan Onderaan