BasBQ
Beef en Steak

Butcher Boys Bootcamp

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.858
Omdat er al gevraagde werd of er iets van een forumdag zou zijn leek dit me misschien wel iets voor jullie.

Ik kreeg net de nieuwsbrief van Beef & Steak en zag daarin een oproep staan voor het Butcher Boys Bootcamp, een workshop over vlees en er wordt ook nog wat vlees op de BBQ gegooid tegen het eind om te proberen. Misschien leuk om daar met elkaar naartoe te gaan?!? En als er genoeg animo zou zijn is er misschien wel iets te regelen om die dag dan alleen voor ons forum te doen? De prijs van zo'n werkwinkel is ?35 en dan krijg je ook nog wat te eten, dus dat is denk ik niet echt een probleem.

Alles over vlees en alles over het grillen van een steak op de BBQ. Dat is de Butcher Boys Bootcamp. Een ervaring van drie uur met mooie stukken vlees en uitleg door de Butcher Boys, en zelf leren hoe je een steak grilt op de barbecue.

Tijd: 15:30 - 19:00 op een zaterdag

Na de workshop weet je van alles over runderrassen, de effect van voeding op de smaak en het verschil in smaken van steaks. Je weet welk stuk waar zit. je kunt zelf zonder fouten te maken een T-bone steak grillen zowel een Big Green Egg als een gasbarbecue.

Het programma bestaat uit:

- Introductie rundsoorten, smaken
- Proeverij van verschillende soorten vleesrassen
- wat is een steak en waar komt welk deel vandaan
- Tips voor de perfecte steak
- Zelf steaks grillen en eten (T-bone, Varkensrack, Burger)
- Zelf chimichurri maken (Argentijnse steaksaus)
- Prijs voor de beste steakchef

Ik zou zeggen, laat even weten of jullie interesse hebben!
 
Nooit verkeerd dat soort zaken.

Laat maar eens een datum horen.
 
Ik zal ze wel even een mailtje sturen over hoeveel mensen ze nodig hebben voor een "privé" werkwinkel ;)
 
Als de datum past ben ik er ook graag bij..
 
Lijkt mij ook prima! Ze zitten hier bij mij om de hoek, dus ik kan op de fiets (en in het ergste/gezelligste geval naar huis kruipen en de volgende dag m'n fiets weer ophalen...  ;D )

Enige obstakel zou de datum kunnen zijn...
 
Ter Aar is de locatie volgens mij...
 
Okey, en wanneer is dat?.
i.v.m eventuele planning.
 
Hold your horses, eerst even kijken of er genoeg animo is ;)
 
Krijg er steeds meer zin in, dus hoop dat het door gaat.
 
Ziet er zeker interessant uit. Toch eens over nadenken.
 
Klinkt zeer interessant, maar +200km is me iets teveel.
 
lijkt ons ook wel gezellig
 
Heb op zich wel interesse, maar 35 euri plus iets meer als een halve tank benzine word me een beetje te gek...
 
Nou,als ik inderdaad de gelegenheid krijg om een steak te leren grillen op een barbecue,dan kom ik.
Maar het zal er wel weer op neer komen dat zo'n  "ouwe zak" die toch ook z'n vijfendertig eurootjes heeft moeten offeren opzij gezet wordt door nederlands toekomst.
Dus twijfel ik behoorlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan