BasBQ
Beef en Steak

Buitenkeuken projectje

S@nder

Tondelzoeker
Berichten
15
Na me aangesloten te hebben bij dit genootschap heb ik aardig wat inspiratie op kunnen doen voor het nieuwe projectje👌.
Vandaar dat ik mijn project ook deel. Zodat ook andere van mij weer wat op kunnen steken.

Eerst schets gemaakt met de juiste maten zodat hij onder het al bestaande afdakje zou passen.
En tevens de Kamado Joe classic 2 aangeschaft(via Kamado express).
20220522_144241.jpg

Frame gemaakt van 90x90 douglas palen, zijkanten worden afgewerkt met zwarte rabat delen. 2 klapdeurtjes aan de linker kant. En een diepe la van 80cm diep 65 cm breedt onder de kamado. Idee is een betonnenblad te gieten van 4cm dik met een uitsparing voor de Joe.

2 weken geleden gestart met timmeren. En moet zeggen dt ging opzich aardig rap. De eerst dag al n aardig eind gekomen.
20220527_104206.jpg


20220528_145650.jpg

20220528_160418.jpg

2de dag plateau gemaakt waar de kamado op komt te staan. Ik had nog een keramische tegel 60x60 leggen welke goed van pas kwam.
20220530_162328.jpg

Moet zelf zeggen dat het aardig is gelukt. Zwarte schernieren van de hornbach en de wielen via internet besteld. (wieler outet). Wielen kunnnen 120kg per stuk hebben. Totaal moet het geheel dus onder de 480 kg blijven. Ga er vanuit dat dit wel aardig moet lukken.

Inmiddels is ook me nieuwe vriend gearriveerd😅
IMG-20220601-WA0003.jpg


Ben even op zoek geweest naar hoe ik het betonnen blad zou maken. Uiteindelijk een set besteld via high desing holland. Mal gemaakt en een rondje gevreesd voor de kamado uitsparing.
20220601_210937.jpg

20220602_202208.jpg

20220605_095050.jpg

Gezien de ruimte en de troep die er zeker zal komen bij het gieten van het beton, een vriend van me gevraagd of ik het in zijn halletje mocht maken, en dat was geen probleem🥳.

Collega van mij was zo aardig om een rvs haak te lassen. Ik wou toch op de smalle stukken van het beton welke bij de uitsparing van de kamado zitten wat extra stevigheid hebben naast de glasvezelsnippers welke al bij bet pakket zagten van high desing holland.
20220605_101810.jpg

Afgelopen vrijdag de mal hoeken afgekit. En 1ste pinsterdag het beton gegoten nadat ik de mal in de bijgeleverde wax had gezet. Heb het uitendelijk in 2 delen gedaan omdat het best een grote hoeveelheid was.
20220605_103924.jpg

20220605_140217.jpg

Was opzich aardig te doen. Wel lastig om de juiste dikte te krijgen. Voor me gevoel was de eerste mix wat harder en vloeide wat minder goed uit dan het 2de deel. Aangezien dit ook de bovenkant van het blad wordt ben ik toch wel wat zenuwachtig voor het resultaat.
Onderstaande heb ik in 2 delen gemixt.

50kg metselzand (gamma)
50kg portland cement
2L HDH Cure (acryl polymeer)
0,4L HDH SP(superplastificeerder)
2,5kg AR glass fiber
500g zwarte pigment
10 liter water (denk nog zelf 2 a 2 liter extra toegevoegd.

Morgen mag na 48 uur de mal eraf en kan ik na schuren en of polijsten voor een glad resultaat.
Ben echt benieuwd.

Ik zal het resultaat uiteraard delen.
Grt sander
 
Laatst bewerkt:
Ziet er al top uit hoor. Goed beschreven ook. Heb je het hout laten zagen en als pakket laten bezorgen? Goed van je om de bedrijven te benoemen die geleverd hebben aan jou project. Succes met de voortgang. 👍🏼
 
Ziet er al top uit hoor. Goed beschreven ook. Heb je het hout laten zagen en als pakket laten bezorgen? Goed van je om de bedrijven te benoemen die geleverd hebben aan jou project. Succes met de voortgang. 👍🏼
Bakero, dank je voor je reactie 😊.
Hout heb ik zelf gezaagd met een invalzaag met bijbehorende geleiderrails (makita sp6000j1x2).
Goed te doen met goed gereedschap.
 
Dat ziet er al goed uit!

Ben benieuwd naar het resultaat.
 
In het bericht niet zo heel specifiek omscheven welke setup ik heb besteld bij kamado express.

Zojuist het pakket uitgepakt 😎

Kamado Joe Classic 2 Stand Alone
Kamado Joe Kolenmand Classic
Kamado Joe Classic Beschermhoes (stand alone)
Kamado Joe Pizzasteen Classic
Kamado Joe Halve Gietijzeren Bakplaat Classic
ECHT Aanmaak Houtwol
10kg fire up houtskool
 
Mooi project!
Ik ben benieuwd naar het blad
 
Laatst bewerkt:
Ziet er nu al goed uit! Staat hier ook nog steeds op de planning.
 
Lekker bezig! Ben benieuwd naar het vervolg
 
Ik heb ook zo'n blad gegoten en wil je adviseren om hem niet te vroeg uit de mal te halen. Bij mij is ie op een paar plaatsen gescheurd en ik zou hem er een week in laten zitten. Verder mooi gedaan. Ik heb trouwens geen last van de scheurtjes.
 
Mooi gedaan, ben erg benieuwd naar het resultaat als de Q er eenmaal in staat
 
Bedankt voor alle reacties👌

Hieronder de update:
Blad is inmiddels uit de mal. En inderdaad best wat gaatjes 😓. De eerst stort was zoals verwacht gewoon te droog en heeft niet goed uitgevloeid. Best lang aangetrild maar dit heeft niet geholpen. Gelijk een setje besteld om dit netjes dicht te maken. Dan maar kijken hoelang het netjes blijft. Eventueel over een jaartje heerhalen.
20220607_084330.jpg
20220607_152356.jpg

Wel de Q uit zijn verpakking gehaald aangexien het pakket aardig in de weg stond. En na de kleine teleurstelling van de gaatjes in het blad, wordt je hier toch wel heel vrolijk van.
Ik ga wel wachten tot het blad erop legt om de Joe te ontmaagden😅. Zonder die stenen onderin en de top ven erop is hij makkelijker in het gat te tillen.
20220607_171918.jpg

Van de week maar is het blad bijwerken, en de la onder de joe afmaken.
Wordt vervolgd dus......
 
Bedankt voor alle reacties👌

Hieronder de update:
Blad is inmiddels uit de mal. En inderdaad best wat gaatjes 😓. De eerst stort was zoals verwacht gewoon te droog en heeft niet goed uitgevloeid. Best lang aangetrild maar dit heeft niet geholpen. Gelijk een setje besteld om dit netjes dicht te maken. Dan maar kijken hoelang het netjes blijft. Eventueel over een jaartje heerhalen.
Bekijk bijlage 41056Bekijk bijlage 41057
Wel de Q uit zijn verpakking gehaald aangexien het pakket aardig in de weg stond. En na de kleine teleurstelling van de gaatjes in het blad, wordt je hier toch wel heel vrolijk van.
Ik ga wel wachten tot het blad erop legt om de Joe te ontmaagden😅. Zonder die stenen onderin en de top ven erop is hij makkelijker in het gat te tillen.
Bekijk bijlage 41058
Van de week maar is het blad bijwerken, en de la onder de joe afmaken.
Wordt vervolgd dus......
Jammer dat het niet het resultaat is dat je gehoopt had.
Hopelijk wordt met het herstelsetje toch naar je zin!
 
Dat ziet er al mooi uit 👍🏻,
En dat het blad niet perfect is geeft niks .
Voor buiten mag het best .
Beton is een robuust materiaal 💪🏼.
 
Leuk project zo er zitten al aardig wat uurtjes in, maar je hebt wel eer van je werk ;)
 
Mooi gemaakt.
Moet je het beton ook nog afsealen ofzo zodat water en dergelijke er niet intrekt of zit dit al door je mengsel heen?

Gr vincent
 
Mooi project!
Donkere blad zal er goed bij staan!
 
Mooi hoor! Ga je de bovenkant nog behandelen? Als je dat met een epoxy doet kan je de gaatjes dicht laten vloeien?
 
Mooi hoor! Ga je de bovenkant nog behandelen? Als je dat met een epoxy doet kan je de gaatjes dicht laten vloeien?
Dankje😁, wel aan epoxy gedacht. Maar ga hem nu met een beton repair kit dichtsmeren dit schijn je best wel dun te kunnen aanmaken
Mooi gemaakt.
Moet je het beton ook nog afsealen ofzo zodat water en dergelijke er niet intrekt of zit dit al door je mengsel heen?

Gr vincent

Vincent, ik heb bij het pakket en flesje HDH Impreg ervin gekregen om het blad tegen vlekken te beschermen. Blad schijnt dan nog wel uets donkerder te worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan