BasBQ
Beef en Steak

Buitenkeuken met een UDS.

Qua resultaat spuitwerk laat ik het zo.......het is inderdaad een UDS en die moet er niet al te mooi uit zien ;).

Wat betreft de te grote gaten komt ook wel goed alleen even nadenken wat de beste en makkelijkste oplossing is. Alleen nu even afwachten wanneer Lin d'r vader de kolenmanden af heeft =)). Zodat ik de UDS kan klaar maken voor een ribrun :D.
 
Nou je kan gewoon een dune 3/4 moer op de draad zetten dan door get gat en dan weer een moer dan heb je het gat ook dicht.
Deze dunne moer zou je kunnen zagen van een 3/4 sok waar je ringen van zaagt.

En dat spuitwerk zou ik me niet druk om maken als je hem gebruikt wordt hij toch ook wel vuil aan de buitenkant en dan valt het niet meer op.
 
De vraag is uitgezet.... De berekening van de kosten volgt z.s.m hoop ik... Hij heeft het een beetje druk zo direkt na de vakantie....
 
Lin zei:
De vraag is uitgezet.... De berekening van de kosten volgt z.s.m hoop ik... Hij heeft het een beetje druk zo direkt na de vakantie....

Fijn dat ie druk is na de vakantie! In ieder geval bedankt dat je het gevraagd hebt.

Ik heb de oplossing gevonden 3/4 knelkoppeling met 3/4 bi draad en een 3/4 dubbele nippel. Misschien wil ik ik nog kijken voor een rvs ring. Voor afwerking en contrast op de deksel.



 
Ik ben alvast aan het kijken naar welk brandstof ik ga gebruiken. En waar ik het beste kan halen, ik zelf woon in Nieuwegein. Wie gebruikt wat en waar haal je het?
 
Ik gebruik ecobrasa kokos, online te bestellen bij eco-logisch in Amsterdam. Zie ook het draadje bij forumaanbiedingen voor 10% korting.
Ik gooi de mand vol met koude briketten en verdeel het hout ertussen. Dan 12-15 gloeiende erop, kranen open en gaan.
Aan het eind van de sessie, kranen dicht, deksel dicht en binnen een half uur zijn de kolen uit.
De volgende keer eventueel wat hout en briketten toevoegen, gloeiende erop en verder....
Je hoeft dus niet telkens de mand te legen.
Succes!
 
Ceriel zei:
Ik gebruik ecobrasa kokos, online te bestellen bij eco-logisch in Amsterdam. Zie ook het draadje bij forumaanbiedingen voor 10% korting.
Ik gooi de mand vol met koude briketten en verdeel het hout ertussen. Dan 12-15 gloeiende erop, kranen open en gaan.
Aan het eind van de sessie, kranen dicht, deksel dicht en binnen een half uur zijn de kolen uit.
De volgende keer eventueel wat hout en briketten toevoegen, gloeiende erop en verder....
Je hoeft dus niet telkens de mand te legen.
Succes!

Website staat in mijn favoriete lijst! Een partij bestellen en de UDS klaar maken voor de eerste run. Ik kan alleen niet het draadje van de forumaanbieingen vinden? Waar moet ik kijken?

Zit alleen te denken.....het is en blijft een UDS maar gebruiken mede forumleden een hoes? Of laten we hem gewoon zonder bescherming in de regen staan?
 
Project 2: Een afdak(je) om je spullen onder op te slaan :)
 
We hebben niet echt een grote achtertuin.......ik ben benieuwd hoe mijn vrouw reageert als ik over een afdak begin :D.
 
xander1979 zei:
We hebben niet echt een grote achtertuin.......ik ben benieuwd hoe mijn vrouw reageert als ik over een afdak begin :D.

Na een poosje flink achter de Q krijgt menig persoon toch al een afdakje... =))
 
Ivo-tje zei:
xander1979 zei:
We hebben niet echt een grote achtertuin.......ik ben benieuwd hoe mijn vrouw reageert als ik over een afdak begin :D.

Na een poosje flink achter de Q krijgt menig persoon toch al een afdakje... =))

En na dat afdakje schiet het aantal keer Q-en per jaar omhoog!
 
En de laatste laag zit erop! Nu hopen dat het droog blijft en dat het goed opdroogt.



Morgen de rest erop en dan wachten tot de kolenmand er is om te seasonnen (hoe schrijf je dat :-S).
 
Vandaag is ie eindelijk binnengekomen :D.



Ben alleen niet tevreden met de keuken....wil hem toch anders hebben. Ga maar weer opnieuw bedenken/ontwerpen en kijken hoe ik het wil. Morgen de UDS in elkaar zetten....alleen zit ik nu met nog maar een kleine vraag. Is het een probleem als er een beetje roest in zit......maar toch ga seasonnen. Of is het toch nog nodig om hem roest vrij te maken voordat ik hem ga seasonnen.
 
Nou ik zou er even een stukje staalwol doorheen halen en dan met een vette doek even uitnemen en dan gewoon lekker gebruiken wordt hij vanzelf vetter.
Ook een beetje meer rookhout geeft een mooie bruine binnenkant.

Suc6 met de eerste run.
 
peter w zei:
Nou ik zou er even een stukje staalwol doorheen halen en dan met een vette doek even uitnemen en dan gewoon lekker gebruiken wordt hij vanzelf vetter.
Ook een beetje meer rookhout geeft een mooie bruine binnenkant.

Suc6 met de eerste run.

Thanks voor de info.....komt helemaal goed! Ik heb alvast een foto gemaakt, zodra ik betere foto's heb....zet ik ze erop!

 
Hij ziet er mooi uit hoor! Echt niet Ugly!
 
Vet geworden hoor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan